D
Deleted member 54554
Guest
Fullface till stigcykling - är det jobbigt?
Hur dricker man ur vattenflaskan med en ff-hjälm?
skaffa en hockeyflaska med slang...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur dricker man ur vattenflaskan med en ff-hjälm?
Och gå en kurs i bankörning med bil så behövs inte bilbälte.Ett alternativ till att lägga till fler FF kanske också kan vara att lära sig åka bättre? Gå en kurs så att du får bättre koll på din position på cykeln. Då kan man undvika de flesta OTB. Dropperpost och cykel med geometri för ändamålet hjälper också.
Alla kan ramla, både erfarna och oerfarna cyklister. Jag skulle nästan säga att min slutsats är är helt den motsatta till din. En duktig cyklist kan oftast köra snabbare, och då blir konsekvenserna av en krasch ännu allvarligare.Ett alternativ till att lägga till fler FF kanske också kan vara att lära sig åka bättre? Gå en kurs så att du får bättre koll på din position på cykeln. Då kan man undvika de flesta OTB. Dropperpost och cykel med geometri för ändamålet hjälper också.
Ok, men då förstår jag inte hur man vågar köra bockstyre utan ff.
Någon som testat Cratoni C-Maniac? Jag vill byta ut min 12 år gamla DH-hjälm som numera används som stigcyklingshjälm mot något luftigare och nyare.
skaffa en hockeyflaska med slang...
Kickstarter-poesi.Vill man köpa en hjälm med denna beskrivning?? Inte jag i alla fall..
"The C-MANIAC PRO is a true classic and a guarantee of performance. You can rely on it 100 percent in every driving situation. It delivers when you need it. It's the strong bike helmet by your side, every moment. With it you radiate self-confidence. He gives you the peace of mind to concentrate on your riding skills. Its performance data act like a tranquilliser in exciting race moments when everything is on the move in the terrain: top ventilation thanks to 16 ventilation openings for a constantly cool head, maximum wearing comfort, detachable visor, smart strap guide for easy donning, detachable chin bar, good visibility (optionally also with tail light), reflectors anyway, steplock lock, triple height adjustment - and the whole performance package with an incredibly light weight of only 390 grams."
USWEs handsfreekitHur dricker man ur vattenflaskan med en ff-hjälm?
Hur äre med "enduro-hjämarna", som täcker örat och tinningen mer men utan hakskydd, Fox dropframe te.x.
Någon som testat?
Luft kommer in men lämnar inte lika lätt. Det är det negativa men man överlever det.
Tandläkare gör ont och är skitdyrt så bara det är en klar fördel att slippa. Vad gäller ditt andra påstående har jag svårt att tro på det. Har dessutom sett själv hur effektiv en fullface (utan nackskydd) kan vara när polarn landade rakt på ansiktet.men egentligen blir det bara billigare hos tandläkaren. Sen är det löjligt att köra ff utan nackskydd, för då är den verkligen värdelös
Vilket jävla övertryck det måste bli i den hjälmen!
Det där får du gärna utveckla och ta gärna med lite fakta, inte bara din egna åsikt.Sen är det löjligt att köra ff utan nackskydd, för då är den verkligen värdelös
Det där gäller verkligen inte generellt för ff utan du har en av de mest välventilerade varianterna.Trodde det skulle bli varmt och svårare att få in luft än min vanliga hjälm, men upplever ff mer svalkande/ventilerande
Toppen ?? Då vet ju folk som är oroliga för värmen att super 3r är välventilerad.Det där gäller verkligen inte generellt för ff utan du har en av de mest välventilerade varianterna.
Beställde precis en sån! Har bara använt vanliga hjälmar tills nu men har börjat cykla mer avancerade stigar med mer och mer skarpa klippblock och annat. Inget man vill slå hakan i.Vet inte om den redan nämnts i tråden men jag kör en Troy Lee Designs Stage MIPS, grymt skön hjälm som jag inte upplever särskilt mkt varmare än en vanlig hjälm, använder den regelbundet vid stigcykling och jag tycker inte den sitter ivägen, käns bra med det lilla extra skydd den ger, kanske är den lite varm de absolut varmaste dagarna på sommaren, men då är det ändå olidligt vad man än har på huvudet...
Jag har Bell Super 3r, Bell Super Air R och Fox Proframe.Då jag som många andra har konstaterat att det går fortare och fortare varje gång samt att man vill komma hem hyfsat hel efter en vurpa till familjen så jag skaffa mig FF för mina rundor i skogen.
Hade en Bell Super 3r hemma, men tyckte inte den var så bekväm, samt kändes plastig. Efter det så beställdes det en MET Parachute MCR MIPS, som tyvärr var lite stor.
Nu sitter jag i valet om jag ska beställa hem en mindre met, eller gå på fasta modeller.
De jag kollar på är nu.
Met Parachute MCR MIPS (https://www.tcmcykel.se/fullfacehjalmar/met-parachute-mcr-mips-grey-matt)
IXS Trigger FF MIPS (https://www.bikester.se/ixs-trigger-ff-mips-helmet-M917851.html?vgid=G1315174)
Fox Proframe (https://www.bikester.se/fox-proframe-matte-cykelhjalm-herr-M107698.html?vgid=G921393 )
Någon som har testat ovanstående och kan ge en åsikt? MET går ju att konvertera, men tror inte det är något som jag kommer att slita ut, mer nice to have än need to have.
Woah....
Jag har vanlig öppen hjälm, knäskydd, handskar och höga skor (fotledsskydd). Är jag då enligt din statistik snabb eller långsam?Ursäkta men jag har en fråga här. Hur kommer det sig att de som har FF på vanlig stigcykling är så ohyggligt långsamma? Eller skydd öht... de med mest skydd = otroligt långsamma. Det går i ungefär 6 km/h vilket ju borde göra att det är bara att kliva av och prommenera brevid cyklen om det skulle krisa till sig.
OBS! Helt sant alltihopa enligt mina säkerhetställda statisktiska undersökningar i Hellas.
Stalle
Ursäkta men jag har en fråga här. Hur kommer det sig att de som har FF på vanlig stigcykling är så ohyggligt långsamma? Eller skydd öht... de med mest skydd = otroligt långsamma. Det går i ungefär 6 km/h vilket ju borde göra att det är bara att kliva av och prommenera brevid cyklen om det skulle krisa till sig.
OBS! Helt sant alltihopa enligt mina säkerhetställda statisktiska undersökningar i Hellas.
Stalle
Ja, det är väl varmt och tyngre med alla kroppsskydd och dämpningar på hojjen. Men JÄDRAR vad kul det är.Ursäkta men jag har en fråga här. Hur kommer det sig att de som har FF på vanlig stigcykling är så ohyggligt långsamma? Eller skydd öht... de med mest skydd = otroligt långsamma. Det går i ungefär 6 km/h vilket ju borde göra att det är bara att kliva av och prommenera brevid cyklen om det skulle krisa till sig.
Stalle
Jag har vanlig öppen hjälm, knäskydd, handskar och höga skor (fotledsskydd). Är jag då enligt din statistik snabb eller långsam?
Jag har vanlig öppen hjälm, knäskydd, handskar och höga skor (fotledsskydd). Är jag då enligt din statistik snabb eller långsam?
Han tänkte snabbt och räddade handlederna med ansiktet!Woah....
FF hade varit bättre här men bra att han inte tar emot fallet med händerna (egen erfarenhet talar).
Aj aj aj...