Fyrkantsavdragare för ISIS?

olaf

Medlem
Hur var det nu? Kan jag använda avdragaren för fyrkantsaxel till mina ISIS-vevar? Fanns det ett trick? Var det inte något man skulle lägga emellan? Jag har letat som fan men inte hittat info. Och meksvetten bara rinner ...

Du menar en sån här:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=36379
36379.jpg

Om jag inte minns fel så kan man lägga en tio-krona emellan. Eller så var det något annat mynt.

Finns ju hos vilken lbs som helst. Länkade till CRC bara för att jag var inne på deras sida. Annars är det ju bara att slänga ihop något eget av det man har till hands. Jag har t.ex. använt mynt och brickor dom gånger jag inte hittat mitt verktyg.

Provade lite olika myntvalörer men ingen passade. Brickan var för vek och åkte in i vevlagret men en stöddig bult som jag petade in i ISIS-hålet gjorde susen. Alltid skönt att slippa köpa verktyg. Leve fusket!

INTE tiokrona, den böjer man som skit...

Jag har använt en avkapad skruv (tror det var en topplocksskruv till en Volvo B20, men det spelar ingen roll) som går mot skruven på andra sidan axeln. Den ska vara så lång att när skruven sitter iskruvas så långt det går/monterad i veven så ligger den jämns med axeln på andra sidan (där man ska dra av veven). Det är bra om den passar precis i axelhålet och inte stör några gängor eller annat på endera sidan.

Capish?

Tillbaka
Topp