Fysisk butik med Fox oljor och fox stötdämparpackningar?

cubefritzz

Aktiv medlem
I vilken fysisk cykelbutik kan man köpa Fox olja, fox packningar till fox 34 fit grip framgaffel helst i norra Bohuslän?
Har följt 2 videon där de går igenom hela servicen och det verkar inte vara så svårt efter att sett de.
Därför vill jag genomföra det själv, samt för att jag inte orkar vänta längre. Samtliga cykelaffärer har världens väntetid.
De som säljer fox olja online har en leveranstid på 4-5 dagar(orkar inte vänta). Vill bara köpa och genomföra servicen =).
Tacksam för tips på fysiska affärer runtom GBG, samt helst norr om GBG som säljer allt jag behöver för servicen.

Jepp. Jag har i min butik/verkstad
Fssupport.se "Full suspension support"
Ligger i Stenungsunds kommun.
Tel nummer 0708493107

Kolla med Trek servicecenter i Gbg. De brukar kunna hitta det mesta på hyllorna.
Har precis varit där. Trek Servicenter i GBG är fenomenala. Den cykelteknikern i den butiken(en äldre herre) är förmodligen Bill Gates/Steve Jobbs inom just service av avancerade cyklar/fox dämpare/ rock shock osv. Först nu förstår jag varför alla rekommenderar deras service center här på happyride. Trek Servicenter i GBG är förmodligen västkustens bästa. Trots att jag betalade för alla oljor, Fox kit packningar mm så vägrade han låta mig gå ur butiken =). Han ville verkligen gå igenom precis allt, så att jag verkligen gör rätt när jag utför jobbet på egen hand. Han tyckte dessutom att jag inte skall byta gasen i bakre dämparen och sa också varför. Tydligen skall man endast byta gas i bakdämpare om man upplever problem med just fox bakre dämpare. Upplever man inga problem skall man endast genomföra en normal service som att byta packningar och olja precis som i gaffeldämparen. Har man dessutom en tvådelad fox bakre dämpare(vilket jag som tur inte har) blir jobbet mer komplex. Han gick även igenom den servicen i detalj, hur "coolt" som helst att bara lyssna och lära sig. Han skulle kunna genomföra cykelservice utbildningar med oss som vill lära oss att meka själva =). Snacka om service, service som jag aldrig någonsin upplevt i en cykelbutik i Sverige. Det finns inga sådana cykelservice proffs norr om GBG, som dessutom är så ärliga. Trek cykelservice butik i GBG får toppbetyg från mig som jag varmt kan rekommendera. Jag slipper Danmark och jag slipper vänta i veckor för att få service på dämparna, som jag dessutom fått utbildning i =). Är supernöjd. Tack allihop för all hjälp.

Jag vet men det hade varit så sjukt kul om nån kallat dig för ”äldre herre” ?
Säg inte att du lider av åldersnoja? =). Är man gammal så är man gammal. "Get used to it". Jag ser mig själv som äldre herre också, då jag passerat 40 sedan länge och då är man inte heller ung längre =). Ingen är ung om man passerat 40, då är man faktiskt gammal. Den mannen som stod där tror jag börjar närma sig 50 om inte mer. Jag är sjukt dålig på namn. Kanske hette han Ingemar, men jädrigt duktig och trevlig var han och ja han var en "äldre herre" punkt! =).

Säg inte att du lider av åldersnoja? =). Är man gammal så är man gammal. "Get used to it". Jag ser mig själv som äldre herre också, då jag passerat 40 sedan länge och då är man inte heller ung längre =). Ingen är ung om man passerat 40, då är man faktiskt gammal. Den mannen som stod där tror jag börjar närma sig 50 om inte mer. Jag är sjukt dålig på namn. Kanske hette han Ingemar, men jädrigt duktig och trevlig var han och ja han var en "äldre herre" punkt! =).
Preacher ser ut som en snorunge så det var därför jag tyckte att det var roligt om nån kallat honom för äldre herre.
Själv så ser jag fram emot att strax fylla 50 och lider absolut inte av nån åldersnoja.

Tillbaka
Topp