D i U
Aktiv medlem
gaffel och dämpare läcker luft?
Efter lite velande med min nya gaffel och dämpare innan första riktiga provturen som Jag gjorde igår har Jag märkt att det verkar som att både gaffeln (pike) och dämparen (fox float performance) läcker luft? Nästan osannolikt att båda gör det men igår ute på tur med en temperatur om ca 1 plusgrader så kändes gaffeln mycket mjuk, dämparens sag verkade mycket mer än när Jag åkte ut. Är det kanske så att gafflar och dämpare är känsliga för kyla?
Kan inte minnas min gamla cykel med revelation gaffel och fox float evolution hade samma effekt under kalla dagar.
Jag har också märkt att dämparen om den stått still några timmar/dagar etc så när Jag trycker ihop dämparen/sätter mig på cykeln så liksom dämparen känns låst och sedan sjunker ihop.
Nästa fråga, pumpade upp gaffeln igår och såg såklart fel i tabellen och tryckte i 160 psi i piken, det skall ju vara 70 psi, skadligt?
Kan inte minnas min gamla cykel med revelation gaffel och fox float evolution hade samma effekt under kalla dagar.
Jag har också märkt att dämparen om den stått still några timmar/dagar etc så när Jag trycker ihop dämparen/sätter mig på cykeln så liksom dämparen känns låst och sedan sjunker ihop.
Nästa fråga, pumpade upp gaffeln igår och såg såklart fel i tabellen och tryckte i 160 psi i piken, det skall ju vara 70 psi, skadligt?