Gaffeltrycket för min vikt saknas i RockShox-manualen

KalPDal

Ny medlem
Jag har monterat cykel i kväll och allt är klart utom trycket i gaffeln. Det är en RockShox Reba och i manualen står det som högsta intervall 90-99kg och där anges trycket till "135+ psi". Jag väger 103kg och jag gissar att jag inte ska ha samma tryck som någon som väger 90kg. "Max psi" är angett till 200psi.

Så frågan är vad expertisen här rekommenderar för tryck i min gaffel 135 till 200 psi känns ju som ett lite väl stort spann för att bara tokchansa...

Jag är nybörjare och kör inte särskilt aggressivt, men vill ha allt rätt justerat, nu när jag äntligen köpt modern cykel i rätt storlek.

Tack på förhand!

Du har en sag-markering på innerbenet. Pumpa. Sätt dig på cykeln. Kolla var o-ringen hamnar. Den bör ligga runt 25%-strecket.

De där tabellerna är blaha enligt min erfarenhet. Borde finnas äldre trådar om att ställa in sin gaffel här på forumet.

Under "tech info" på den här sidan http://locotuning.co.uk/tech-info.html finns en del läsvärt om dämpare också. Har postat den i forumet för länge sen och kom på att jag kunde lägga till den här också.

Senast ändrad:
Tack för tipsen! Nu är jag i gång och testa lite olika tryck. Jag börjar rätt hårt och ska testa med lägre tryck a'la Citroën.

Tillbaka
Topp