Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var ungefär två månadslöner för mig, som då jobbade som mentalskötare. Totalt blev det runt 10.000 med hjul och styre.Enligt SCBs prisomräknare motsvarar det 22500kr idag.
Det kan nog stämma. Prisomräknaren tar väl bara hänsyn till allmän inflation och blir därmed irrelevant för enskilda produkter.Var ungefär två månadslöner för mig, som då jobbade som mentalskötare. Totalt blev det runt 10.000 med hjul och styre.
Lät tyvärr cykeln förfalla efter avslutad karriär på 80-talet. Gav bort den häromåret till en som renoverar gamla racercyklar (Dojan).Är den använd under 40 år så är ju årskostnaden klart rimlig på nöjeskontot.
Välbetald mentalsjukvårdare! SCBs räknare är för KPI. Från min sida var det mer att visa att priserna har mer än femfaldigats över KPI över den här tiden. Så min känsla att priserna har stuckit iväg verkar stämma.Det kan nog stämma. Prisomräknaren tar väl bara hänsyn till allmän inflation och blir därmed irrelevant för enskilda produkter.
Motsvarande summa torde då ligga kring 60-70000 i dagens cykelpriser.
Inte alls välbetald. 10.000 var alltså två månadelöner. Inte 22.500.Välbetald mentalsjukvårdare! SCBs räknare är för KPI. Från min sida var det mer att visa att priserna har mer än femfaldigats över KPI över den här tiden. Så min känsla att priserna har stuckit iväg verkar stämma.
Före sin tid med snygg cykel i sunkig soffa? ;)Med hjul styre och keps.
Vafalls? Soffa från IKEA1982, skönaste soffan jag haft. Jag och en polare bar den hem. https://ikeamuseum.com/sv/utforska/ikea-katalogen/1982-ikea-katalogen/Före sin tid med snygg cykel i sunkig soffa? ;)