Gängpaj på framgaffel! Akut hjälp

Moses95

Aktiv medlem
Jag har en framgaffel till en GT Talera 1990 nånting! Jag undrar, hur löser jag detta? Har en flickvän som fyller på fredag och då ska bygget vara klart! Finns det någon i Göteborg som kan fixa sånt!
CR-MO och 25.4mm rör!

Många tack!
Ursäkta Caps i rubriken.. men ibland måste man!

Bilagor

• 0A0ABD74-CE28-4B3D-927A-3EE2F052E5B8.jpeg
    0A0ABD74-CE28-4B3D-927A-3EE2F052E5B8.jpeg
    592.7 KB · Besök: 180
  • 7C0FDCB9-D415-498A-8D81-01074456FC2E.jpeg
    7C0FDCB9-D415-498A-8D81-01074456FC2E.jpeg
    544.2 KB · Besök: 150
Håller med om att det ser ut att vara lösbart med en fil. Men om du inte känner för det har i alla fall Veloform har gott om gängsnitt. Går säkert hitta andra mekar som kan lösa det också

Skulle börja med en gängfil,svårt att få ett gängsnitt att ta gängor rätt när det är stukade gängor i starten av gängorna.
Har räddat mycket gängor med gängfil,går finfint om man tar det lungt och har rätt stigning på filen.
Finns säkert enkel gängfil på Biltema.

Senast ändrad:
25.4 så kanske inte stigningen är metrisk? Biltema har väl bara metrisk?
Verktygsboden ser ut att ha 3 olika icke metriska versioner också

Skulle börja med en gängfil,svårt att få ett gängsnitt att ta gängor rätt när det är stukade gängor i starten av gängorna.
Har räddat mycket gängor med gängfil,går finfint om man tar det lungt och har rätt stigning på filen.
Finns säkert enkel gängfil på Biltema.
Exakt vad jag tänkte, om man inte har något referensmaterial i början är väl risken att allt blir helt fel!

Efter ett samtal med Anders på veloform så löser han det åt mig imorgon kväll! Tydligen lättare ju högre på röret det är! Du får ursäkta mig @n3wton , Anders har nu fått viktigare saker att göra, dina hjul får vänta! ;)

Tillbaka
Topp