Går i köpestankar & funderar starkt på en Bullit.

> Själv tänkte jag få en Bullit hemburen av en
> kompis från Usa. Ni vill inte veta hur billig de
> blir ;-)

Jag vet en Happybullit som tänkte bli precis så billig när den åkte hem som bagage - det tyckte inte tullen den gången. Så se till att ha marginal för trista överraskningar!

Cyklist 1: Hej jag vill ha en bra allround mtb för XC/Stigcykling. Nått att rekommendera?
Leo: SC Bullit

Cyklist 2: Hej jag vill ha en dirthoj. Nått att rekommendera?

Cyklist 3: Hej Jag är ute efter nått att pendla med. Nått att rekommendera?

Cyklist : Hej Vad funkar till DH/Freeride. Nått att rekommendera?

Cyklist 5: Hej jag skall cykla Vättern i år och är på jakt efter ny cykel. Nått att rekommendera?

Cyklist 6: Hej sonen har just växt ur 3-hjulingen o ska få sin första 2-hjuling. Nått att rekommendera?

Cyklist 6: Hej jag vill börja med BMX. Nått att rekommendera?

Nörd: Hej jag funderar på att uppgradera mitt grafikkort till PC:n. Nått att rekommendera?

:D:D:D

jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag vet en Happybullit som tänkte bli precis så
> billig när den åkte hem som bagage - det tyckte
> inte tullen den gången. Så se till att ha marginal
> för trista överraskningar!

Redan fixat... ;-)

iMats skrev:
> cal skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har du provat en AS-X, Ventana El Chamuco,
> > Ellsworth Moment, Enduro SX '05 och andra
> > gunghästar med 6-7" i baken Leo?
>
> Funderade en stund på att man kanske även borde
> nämna Turner 6-pack i detta sammanhanget men jag
> har inte bestämt mig än...

Du glömde Titus SuperMoto, Ventana X-6, Cove G-Spot och Playmate och Maverick ML-8. ;)

Ingen cykel kan vara så otroligt mångsidigt som Leos, och ingen kvinna är lika bra som min fru heller.

Jag har läst väldigt många recensioner om både bullit och yeti as-x, kör på en yeti as-x nu och har kört på en bullit tidigare. Dom känns väldigt lika och deras länkage är väldigt lika. Dom är som syskon :) De flesta recensioner jag läst så nämns det att det enda man egentligen märker skillnad på mellan asx:en och bulliten är att asx:en har lite stabilare baksving då det är ett extra länkage mellan baksvingen, dämparen och ramen. Sen har även asx:en 1.5" styrrör vilket öppnar upp lite fler alternativ till gafflar om man nu gillar manitou. Vare sig man väljer bullit eller asx så blir man väldigt nöjd för dom ger i praktiken samma upplevelse.

Kan tillägga att det skiljer inte många gram mellan ramarna. Asx sägs väga 9 lbs och bullit 9.5 lbs. Antar att det beräknats på medium-ramar. Det man ska låta avgöra är tycke och pris.

Rippa: Nästan rätt, det är ju rätt svar för varje fråga förutom pendelcyklingen. :-)

En large ram med 5th bakdämpare väger 4.15kg, vilket blir 9.15 lbs. Utan bakdämparen ca 3.25kg / 7.16 lbs.

/Leo - som tar räcern runt vättern, igen, inte Bullit fast det vore fräckt det med! :-9

jomper skrev:
> > > Själv tänkte jag få en Bullit hemburen av
> en
> > kompis från Usa. Ni vill inte veta hur billig
> de
> > blir ;-)
>
> Jag vet en Happybullit som tänkte bli precis så
> billig när den åkte hem som bagage - det tyckte
> inte tullen den gången. Så se till att ha marginal
> för trista överraskningar!
> - alla mina vänner cyklar -

Jag fick iaf en Z150 och ett King-lager "på köpet" jämfört med har i svedala... =P
Tror att det blev 20% moms+tull när de impade konstaterade att "min syrras kille cyklar på en sån där utförscykel"... =D

Daner skrev:
> Ingen cykel kan vara så otroligt mångsidigt som
> Leos, och ingen kvinna är lika bra som min fru
> heller.

Jag har provkört Leos Bullit...

Har inte riktigt bestämt mig vilket som är mångsidigast, Leo eller Bullit. Helt klart gör det långa toppröret Bulliten mer race-betonat. Även före detta 130-gaffeln gjorde styrvinkeln till race. FR/DH-geometrin blir mindre.

En Large-ram blir kanske inte så FR/DH-betonad som en Medium heller. ;)

Men visst är den mångsidig, iaf. av Leo att dömma. :D

Medium Bullit med bakdämparen i slacka läget och en lång gaffel är fasiken ingen race-betonad hoj... =P

Glöm inte bort att Mr. Leo har en kondis som de flesta av oss drömmer om. Klart det går att köra överallt om man orkar... ;-)

Min gissning är att när leo endag byter hoj så kommer den vara den bästa som går att fåtag på oavsett om leo har provsuttit något annat eller vad han nu väljer:)

Så sålänge man köper samma som leo så får man världens bästa hoj:)

Kanske.

Men det är väl säkert så med de flesta. Köper man en drömhojj och cyklar på den 10-15h/vecka som trivs man nog med den allt. Och bulliten är ju mångsidig, i alla fall för den som har Leos fysiska kondition. Så nog har han rätt allt, men man kanske inte skall låsa in sig med ett märke och en modell. Det är ju en stor vid värld vi lever i! :)

- Nog med moralsnack och mörkgrå ironi om Leos bullit för min del nu. :P

Senast ändrad:
Summa ummarum: Det sitter i huvudet. Tycker man att man har världens bästa hoj och cyklar på den som om det vore världens bästa hoj så är det nog världens bästa hoj. Cyklar man istället omkring och hela tiden tänker - åh, här skulle jag haft en Bullit, fast i den här uppförsbacken hade det nog varit bättre med en Heckler, och i detta hoppet hade ju en HT varit kanon - då cyklar man också sämre och cykeln blir bara en dålig kompromiss. Det är bara att bestämma sig och köra på!
/Per

the_TnT skrev:
> Daner skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ingen cykel kan vara så otroligt mångsidigt
> som
> > Leos, och ingen kvinna är lika bra som min
> fru
> > heller.
>
> Jag har provkört Leos Bullit...

:D I knew that I could count on somebody to pick that one up and run with it! :D

Tillbaka
Topp