Garmin 310XT, GPS-inställningar

andematt

Ny medlem
Sökte i manualen men lyckades inte klura ut nån lösning så jag får fråga här.
http://www8.garmin.com/manuals/Forerunner310XT_OwnersManual.pdf

Jag har en Garmin 310xt som används nu vintertid att dels kolla pulsen på trainernpassen och dels logga löp- och eventuella MTBrundor. Problemet, som egentligen är ganska löjligt, är att jag inte vill att GPSen ska vara aktiv under tiden jag sitter på trainern, eftersom jag får en fjantig rutt där jag varit inne i grannens lägenhet, ute på gården, i barnens rum osv under träningspasset.
För att slippa det tänkte jag se om det går att stänga av GPSen under de passen och det går ju, men det vore ännu fiffigare om man kan ställa in 310an så att GPSen inaktiveras när jag väljer tex "Bike3". Någon som har koll på om det går och hur gör man i så fall?

Hej, detta går att lösa.
du stänger av GPS funktionen. tryck -mode-knappen välj GPS/ GPS status/ välj nej.
Detta kan tyvärr inte sparas i någon profil (vad jag vet)
/Ricke

Har också en 310XT, köpte den för 10 dagar sedan.... en liten fråga:
När du startar upp den inomhus och har ingen GPS-fix, visar klckan rätt tid eller måste du gå ut och vänta 3-10 minuter tills den få in satelliter och har syncad klockan...?

Jag tror att det är något fel med min nämligen eftersom den visa kl.0200 1:eApril 2007 om jag inte få in satelliter först.
Kompisens 310XT håller tid/datum i minnet vid uppstart inomhus, samt startar upp mycket snabbare... både har F/W 4.5 (den senaste).

Hammer.

Hammer skrev:
-------------------------------------------------------
> Har också en 310XT, köpte den för 10 dagar
> sedan.... en liten fråga:
> När du startar upp den inomhus och har ingen
> GPS-fix, visar klckan rätt tid eller måste du
> gå ut och vänta 3-10 minuter tills den få in
> satelliter och har syncad klockan...?

Min 310:a hade klockan korrekt inställd nu när jag slog på den (inomhus).

Aldrig tänkt på klockan i min faktiskt, det är inget jag använder medvetet. Visst ingår det tidsstämplar i träningspassen iofs och de verkar riktiga. Igår var det iofs oerhört svårt att få den att låsa mot satelliter, det kan inte ha ngt med det att göra? Nee.. Eller?

Klockan ställer in sig efter GPS första gången den kopplar upp sig mot gps, och den syncar säkert om varje gång den kopplas upp. Den kommer dock ihåg vad klockan är mellan syncarna.

Tillbaka
Topp