Garmin 920xt

Långochreslig

Aktiv medlem
Garmin 920xt
Har problem med att få min Garmin att synka mot min samsung.

Krävs att jag startar garminappen sätter på blåtanden och plats funktionen efter detta måste jag uppdatera i garmin appen tills synkningen plötsligt startar. Är alltid ett lotteri om det ska gå på 5 sekunder eller 10 min.

Har försökt att få synkningen att gå via wifi men när jag ska ansluta via klockan får jag meddelande att jag ska konfigurera wifi inställningen via Garmin express. Hittar dock ingen app som heter Garmin express.

Garmin 920xt
Du måste ladda ner Garmin express till en dator, och där göra inställning för Wifi Ruterns lösenord.. sen funkar Wifi. Och koppla in din klocka till datorn också .. med usb sladden.

Senast ändrad:
Garmin 920xt
Ja blåtandskopplingen kan vara lite sketchy ibland.
Se till att du inte använder Androids inbyggda funktion för att para enheterna. Utan använd parninhsfunktionen från klockan (det kan ändå strula ibland. Brukar lösa sig om man slår av/på BT i telefonen och/eller klockan)

WiFi sync måste som sagt sättas upp vi Garmin Express som är ett program på datorn. Också jävligt knepigt att det inte går att göra direkt från klockan eller mobilappen.
Den synen brukar dock fungera klockrent så länge BT är avstängt. Försöker man WiFi synka när telefonen är parad brukar det skita sig. Gissningsvis beror det på att klockan bara har en radio och inte kan köra wifi och bt samtidigt.

Tillbaka
Topp