BuTTuS
Aktiv medlem
Garmin connect imponerar inte
Det går aldrig igång, står bara och spinner. Funkade fint innan uppdateringen.NLC sa:Vad är det som inte funkar med Live Track i 4.18.0.16 på iOS ? Jag använde det senast idag
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det går aldrig igång, står bara och spinner. Funkade fint innan uppdateringen.NLC sa:Vad är det som inte funkar med Live Track i 4.18.0.16 på iOS ? Jag använde det senast idag
Mot vilken enhet kör du? Jag har en Forerunner 935, firmware 13.0NLC sa:Vad är det som inte funkar med Live Track i 4.18.0.16 på iOS ? Jag använde det senast idag
fhloston sa:Min connect app uppdaterades nu och kraschar när man försöker starta den. (Android 9 och GC 4.19-rc10)
Rc10, låter som release candidate, brukar de heta så, eller har de skickat ut fel version? Jag tror inte att jag är med i något betaprogram...
thomaslundstrom sa:Garmin och mjukvara alltså. Hur svårt kan det va’?
BuTTuS sa:4.19 för iOS är släppt, och den löste faktiskt mina problem med Live Track! (som funkade finfint för några versioner sedan) Nu kommer jag never ever att installera en enda uppdatering från Garmin igen, vare sig app eller firmware.
De har ju en förmåga att för varje ny hittepåfunktion förstöra två andra features som folk faktiskt använder...
Jo men det var var en update för någon månad sedan som förstörde det... Sedan får man vänta och vänta tills det blir fixat igen.Tegheim83 sa:BuTTuS sa:4.19 för iOS är släppt, och den löste faktiskt mina problem med Live Track! (som funkade finfint för några versioner sedan) Nu kommer jag never ever att installera en enda uppdatering från Garmin igen, vare sig app eller firmware.
De har ju en förmåga att för varje ny hittepåfunktion förstöra två andra features som folk faktiskt använder...
Lite motsägelsefullt då den senaste installationen du gjorde hjälpte dig ;-)
Jahapp, here we go again... I senaste versionen för iOS så har de lyckats med att förstöra kalendern, man kan inte gå in på gamla aktiviteter, "Fel på nätverksanslutning". Och så är den nerkletad av "stressvärden" som inte går att filtrera bort. Hejja!BuTTuS sa:Jo men det var var en update för någon månad sedan som förstörde det... Sedan får man vänta och vänta tills det blir fixat igen.Tegheim83 sa:BuTTuS sa:4.19 för iOS är släppt, och den löste faktiskt mina problem med Live Track! (som funkade finfint för några versioner sedan) Nu kommer jag never ever att installera en enda uppdatering från Garmin igen, vare sig app eller firmware.
NLC sa:DC Rainmaker sätter fingret på den ömma punkten -
Garmin’s Biggest Competitor Is Their Own Software Instability
team_hink_racing sa:Någon annan som får telefonsamtal-avisering igen efter man svarat på samtalet?
Rätt irriterande, under ett längre samtal kan det avisera 3-4ggr.
Kom antagligen efter senaste uppdateringen?
Enheter Fenix5+ Vivoactive 3 med Huawei P20 Pro
marr sa:team_hink_racing sa:Någon annan som får telefonsamtal-avisering igen efter man svarat på samtalet?
Rätt irriterande, under ett längre samtal kan det avisera 3-4ggr.
Kom antagligen efter senaste uppdateringen?
Enheter Fenix5+ Vivoactive 3 med Huawei P20 Pro
Samma på min huawei... Vibrerar lite sådär random under samtal...
Aron sa:Frågan gäller Garmin Connect på web
Jag vet var jag varit men inte när. Hur får jag fram en karta med alla mina turer så att jag kan gallra fram den jag är ute efter?
Har du dem syncade till strava? I så fall kan du använda http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.phpAron sa:Frågan gäller Garmin Connect på web
Jag vet var jag varit men inte när. Hur får jag fram en karta med alla mina turer så att jag kan gallra fram den jag är ute efter?
holymaco sa:Någon som har samma problem?
Besv sa:Jag får inte igång live segments på min Garmin 735. Allt verkar som det ska och jag har följt instruktionerna, klockan synkar över till strava utan problem och står att det är stravas segment och inte Garmin.
Kan det vara att jag bara har klockan och inte pulsband?
El ngt annat som buggat för andra?
DanielS sa:holymaco sa:Någon som har samma problem?
Nä har inte haft det problemet, men jag skulle nog prova att synka med kabel till dator. Testa också att ta bort klockan som Bluetooth-enhet också om det nu inte görs när app:en avinstalleras.
Hur som helst kan det vara en god idé att då och då koppla in klockan till en dator och ta en manuell backup av fit-filerna som sparats. Så man inte är beroende av Garmins tjänst för att ha tillgång till sin data.
johan e sa:Besv sa:Jag får inte igång live segments på min Garmin 735. Allt verkar som det ska och jag har följt instruktionerna, klockan synkar över till strava utan problem och står att det är stravas segment och inte Garmin.
Kan det vara att jag bara har klockan och inte pulsband?
El ngt annat som buggat för andra?
Har du aktiverat ”Segment Alerts”?
Besv sa:Så nu har jag fått igång det.
Gick in på datorn, och fick då en liten ruta som sa att säkerhetsinställningarna va fel och kunde då klicka i rätt och då funkade allt. I appen såg det ut som allt va ok.
Raggamuffin sa:Löst, tack Marr :)
Deja vu... Efter uppdatering av appen till 14.22.1.1 (iOS) så får jag inte längre några meddelanden på min Forerunner 935. Fler som fått samma?BuTTuS sa:Jahapp, here we go again... I senaste versionen för iOS så har de lyckats med att förstöra kalendern, man kan inte gå in på gamla aktiviteter, "Fel på nätverksanslutning". Och så är den nerkletad av "stressvärden" som inte går att filtrera bort. Hejja!BuTTuS sa:Jo men det var var en update för någon månad sedan som förstörde det... Sedan får man vänta och vänta tills det blir fixat igen.Tegheim83 sa:BuTTuS sa:4.19 för iOS är släppt, och den löste faktiskt mina problem med Live Track! (som funkade finfint för några versioner sedan) Nu kommer jag never ever att installera en enda uppdatering från Garmin igen, vare sig app eller firmware.
Edit: Stavvning
...passar inte min telefon iaf ?NickPick sa:Apple verkar ju vara vanligaste felkällan, borträknat brukarna av Apple. #doro ?
NickPick sa:Apple verkar ju vara vanligaste felkällan, borträknat brukarna av Apple. #doro ?