Garmin connect imponerar inte

Funkar ert garmin connect felfritt nu då?
Jag har fortfarande underhållsvarningen och den synkar inte mot enheten.

Den synkar, jag får dessa meddelanden, men först efter att ha dödat appen.

Screenshot_20200728-071551.png

Ok. Vi får se. Dock verkar data från andra dagar förutom 24-25 kommit över och jag är fullkomligt övertygad om att jag sov även de dagarna.

Ok. Vi får se. Dock verkar data från andra dagar förutom 24-25 kommit över och jag är fullkomligt övertygad om att jag sov även de dagarna.
Det dyker säkert upp. Jag fick hålla igång connectappen i typ 20min. Så jag såg att synken gick klart. Efter det har det mer fungerat som vanligt.

Får man fråga varför du använder den här att synka mellan enheterna? Jag förstod aldrig vitsen och brukar försöka ta bort gamla aktiviteter med jämna mellanrum istället.
Ändå sedan jag skaffade Edgen så har aktiviteter därifrån hoppat över till Forerunnern, jag antar det är så Physio TrueUp funkar för att beräkna träningsbelastning mm? Men det är ju inte så att jag går in och kollar på varje enskild aktivitet så det spelar väl ingen större roll i nuläget.
Men aktiviterna synkas till Connect utan fördröjning och Live Track funkade fint igår så det går ju i rätt riktning nu.

Nu har löpklockan tappat all historik, inga .fit-filer kvar öht på klockan och inga av veckans löppass synkade över till Garmin Connect. Inget viktigt som försvunnit men lite shaky är det ju.

Nu fungerar min connect också, här fått radera dubbletterna som jag lagt in i TP sedan tordag(dist, tid, tss).
Jag hittade inte senaste månadens pass under resor i torsdags och raderade allt om minnet skulle varit fullt eller liknande. Passen jag kört sedan torsdag ligger inte heller nu där men dom finns tydligen någon annan stans eftersom dom laddat över till connect/tp.
Däremot finns 2 pass från januari som tidigare raderats, skumberg.

M

Nu fungerar min connect också, här fått radera dubbletterna som jag lagt in i TP sedan tordag(dist, tid, tss).
Jag hittade inte senaste månadens pass under resor i torsdags och raderade allt om minnet skulle varit fullt eller liknande. Passen jag kört sedan torsdag ligger inte heller nu där men dom finns tydligen någon annan stans eftersom dom laddat över till connect/tp.
Däremot finns 2 pass från januari som tidigare raderats, skumberg.

M
Januari? Då har dom fått backa långt

Inga problem, allt är tillbaka och synkat från dom här dagarn.
(det som saknades när skärmdump tog är nu också tillbaka)
Screenshot_20200728_103658_com.garmin.android.apps.connectmobile.jpg

Äldre och nya aktiviteter verkar synkas korrekt från edgen till connect-appen och strava nu. Inga dubbletter på strava för de aktiviteter jag laddat upp manuellt under tiden.

Däremot så får jag inte över nya banor till Edgen. Skapade två "routes" i Strava igår, och de finns i Connectappen under banor men kommer inte över till Edgen (navigering/banor) där finns bara gammalt. Strava Routes Connect IQ verkar inte funka då man bara får upp inloggninsrutan i appen (vet att Connect IQ appen inte skall stödjas men den funkade i torsdags när connect låg nere). Någon som ser samma problem? Antar att det kommer lösa sig inom kort.

Äldre och nya aktiviteter verkar synkas korrekt från edgen till connect-appen och strava nu. Inga dubbletter på strava för de aktiviteter jag laddat upp manuellt under tiden.

Däremot så får jag inte över nya banor till Edgen. Skapade två "routes" i Strava igår, och de finns i Connectappen under banor men kommer inte över till Edgen (navigering/banor) där finns bara gammalt. Strava Routes Connect IQ verkar inte funka då man bara får upp inloggninsrutan i appen (vet att Connect IQ appen inte skall stödjas men den funkade i torsdags när connect låg nere). Någon som ser samma problem? Antar att det kommer lösa sig inom kort.
Courses är inte igång än https://connect.garmin.com/status/

Hittade en artikel om vissa problem som nertiden har medfört på iaf vissa Fenix klockor.
Jag har haft exakt detta på min F5 och allt löste sig genom att radera lite gamla aktiviteter + en hård omstart.

Tycker Garmin har klarat detta ganska bra. Vet man vad Wastedlocker är och förstår hur det arbetar då inser man vilken bedrift Garmin nu har gjort på dessa dagar. All heder åt Garmin.
..om det nu inte visar sig att de betalat lösensumman. Men visst, det kan ju ha varit enklaste / billigaste vägen ut.

Nej, det vet vi inte än, men då det klassas som någon form av brott att betala, enligt något amerikanskt påhitt.

Det antyds att de har betalat lösensumman indirekt och fått nycklarna och kunnat dekryptera datan.
Sedan får vi se om det stämmer. Sanningen kommer förmodligen fram, men det kommer nog att ta ett tag.

Senaste passet synkade till Strava via Garmin. Men typ 10 andra pass (cykelsemester utan synk) finns bara hos Garmin. Vad gör man? Exporterar alla manuellt?

Det verkar som att de två dagarnas steg och sömndata fortfarande är försvunna. Stegen finns på klockan. En snabb undersökning på nätet gör gällande att problemet uppstått för andra också. Det är inte direkt viktigt för mig, men ändå intressant.

Det verkar som att de två dagarnas steg och sömndata fortfarande är försvunna. Stegen finns på klockan. En snabb undersökning på nätet gör gällande att problemet uppstått för andra också. Det är inte direkt viktigt för mig, men ändå intressant.
Ge det lite tid, och framförallt låt klockan synca, med garminappen uppe, tills den gått klart. Då fick jag med allt.

Det antyds att de har betalat lösensumman indirekt och fått nycklarna och kunnat dekryptera datan.
Sedan får vi se om det stämmer. Sanningen kommer förmodligen fram, men det kommer nog att ta ett tag.

Man kan nog rätt säkert anta att de betalat lösensumma via en mellanpart vilket är brukligt i såna här processer. Om Garmin _inte_ hade betalat någon lösensumma hade de kunnat vara mycket tydligare i sin kommunikation. Att säga att de inte gjort en _direkt_ betalning är gravt misstänkt.

Undrar hur länge det dröjer innan de får fart på allt? Har några banor jag vill få in i Edgen till helgen, men det känns ju inte så 2020 att behöva koppla in den i PCn för att föra över dem :-)

Fungerar inte :/
Garmin Express hittar inte heller den. Win 10..
Har periodvis samma problem (FR 735XT och Win10), med USB-sladd in i laptopen så laddar den alltid, men typ 1/5 gånger så kopplar inte klockan upp som en dataenhet (dvs synk mot Garmin Express funkar inte). Jag hann köpa ny USB-kabel till klockan, och provat i flera olika datorer, svårt att fatta om det är glappkontakt i USB-delen eller i kopplingen till klockan. Har ingen lösning och ser ingen systematik i felet, det är bara typ "jahapp, denna gång funkar/funkar inte".

Tillbaka
Topp