Garmin connect imponerar inte
Funkar ert garmin connect felfritt nu då?
Jag har fortfarande underhållsvarningen och den synkar inte mot enheten.
Den synkar, jag får dessa meddelanden, men först efter att ha dödat appen.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Funkar ert garmin connect felfritt nu då?
Jag har fortfarande underhållsvarningen och den synkar inte mot enheten.
Samma här, eller de synkar mot websidan men inte mellan varandra (edge och forerunner). Fast allt är ju inte uppe än heller https://connect.garmin.com/status/
Jag har både och för alla dagar. Dock tog det ganska lång tid för klockan att synka igår innan allt kom över.Intressant att både stegdata och sömndata verkar ha försvunnit för dagarna kring problemen.
Det dyker säkert upp. Jag fick hålla igång connectappen i typ 20min. Så jag såg att synken gick klart. Efter det har det mer fungerat som vanligt.Ok. Vi får se. Dock verkar data från andra dagar förutom 24-25 kommit över och jag är fullkomligt övertygad om att jag sov även de dagarna.
Ändå sedan jag skaffade Edgen så har aktiviteter därifrån hoppat över till Forerunnern, jag antar det är så Physio TrueUp funkar för att beräkna träningsbelastning mm? Men det är ju inte så att jag går in och kollar på varje enskild aktivitet så det spelar väl ingen större roll i nuläget.Får man fråga varför du använder den här att synka mellan enheterna? Jag förstod aldrig vitsen och brukar försöka ta bort gamla aktiviteter med jämna mellanrum istället.
Vet vi ngt om det?Heja Garmin bra att dom inte betalade gangstrarna
Januari? Då har dom fått backa långtNu fungerar min connect också, här fått radera dubbletterna som jag lagt in i TP sedan tordag(dist, tid, tss).
Jag hittade inte senaste månadens pass under resor i torsdags och raderade allt om minnet skulle varit fullt eller liknande. Passen jag kört sedan torsdag ligger inte heller nu där men dom finns tydligen någon annan stans eftersom dom laddat över till connect/tp.
Däremot finns 2 pass från januari som tidigare raderats, skumberg.
M
Förtydligande: i cykeldatorn.Januari? Då har dom fått backa långt
Vet vi ngt om det?
M
Courses är inte igång än https://connect.garmin.com/status/Äldre och nya aktiviteter verkar synkas korrekt från edgen till connect-appen och strava nu. Inga dubbletter på strava för de aktiviteter jag laddat upp manuellt under tiden.
Däremot så får jag inte över nya banor till Edgen. Skapade två "routes" i Strava igår, och de finns i Connectappen under banor men kommer inte över till Edgen (navigering/banor) där finns bara gammalt. Strava Routes Connect IQ verkar inte funka då man bara får upp inloggninsrutan i appen (vet att Connect IQ appen inte skall stödjas men den funkade i torsdags när connect låg nere). Någon som ser samma problem? Antar att det kommer lösa sig inom kort.
Kanon. Tack för länken, hade missat att de enskilda funktionerna listades längre ner.Courses är inte igång än https://connect.garmin.com/status/
www.zdnet.com
..om det nu inte visar sig att de betalat lösensumman. Men visst, det kan ju ha varit enklaste / billigaste vägen ut.Tycker Garmin har klarat detta ganska bra. Vet man vad Wastedlocker är och förstår hur det arbetar då inser man vilken bedrift Garmin nu har gjort på dessa dagar. All heder åt Garmin.
Nej, det vet vi inte än, men då det klassas som någon form av brott att betala, enligt något amerikanskt påhitt.
Det är nog väldigt vågat att dra egna slutsatser om hur dom fått igång Connect.Nej, det vet vi inte än, men då det klassas som någon form av brott att betala, enligt något amerikanskt påhitt.
Garmin är iofs ett Schweiziskt bolag, så frågan är hur mycket de behöver bry sig om amerikansk lagstiftning.Det är nog väldigt vågat att dra egna slutsatser om hur dom fått igång Connect.
Om dom stått helt med byxorna nere är det självklart att dom betalat för att överhuvudtaget ha någon produkt.
M
Och oavsett i stället för att konka är det värt att processa i åratal angående eventuella lagbrott.Garmin är iofs ett Schweiziskt bolag, så frågan är hur mycket de behöver bry sig om amerikansk lagstiftning.
Är noterat på Nasdaq så svaret är att de behöver bry sig 100%.Garmin är iofs ett Schweiziskt bolag, så frågan är hur mycket de behöver bry sig om amerikansk lagstiftning.
det har du iofs rätt i...Är noterat på Nasdaq så svaret är att de behöver bry sig 100%.
Har du inte bråttom, så hade jag chillat några dagar till först.Senaste passet synkade till Strava via Garmin. Men typ 10 andra pass (cykelsemester utan synk) finns bara hos Garmin. Vad gör man? Exporterar alla manuellt?
Ge det lite tid, och framförallt låt klockan synca, med garminappen uppe, tills den gått klart. Då fick jag med allt.Det verkar som att de två dagarnas steg och sömndata fortfarande är försvunna. Stegen finns på klockan. En snabb undersökning på nätet gör gällande att problemet uppstått för andra också. Det är inte direkt viktigt för mig, men ändå intressant.
![]()
Garmin obtains decryption key after ransomware attack
The company's services have started to recover following a ransomware attack by cyber criminals sanctioned in the US.news.sky.com
Det antyds att de har betalat lösensumman indirekt och fått nycklarna och kunnat dekryptera datan.
Sedan får vi se om det stämmer. Sanningen kommer förmodligen fram, men det kommer nog att ta ett tag.
Ja, man brukar väl ta hjälp via ombud, typ juristfirma eller något liknande.
FBI verkar ha koll:
![]()
«Evil Corp» antas å stå bak dataangrep på Garmin
Det russiske hackerkollektivet Evil Corp skal, ifølge britisk og amerikansk etterretning, stå bak kravet om millioner i løsepenger fra GPS-appen Garmin.www.nrk.no
De tycker väl att det är kul att de får in lite pengar i sin ekonomi?
På vilket sett har den inte gått att koppla upp?Här funkar det inte. Fick hem en Garmin Instinct Solar igår som inte gått att koppla upp.
Här funkar det inte. Fick hem en Garmin Instinct Solar igår som inte gått att koppla upp.
Håll ”laps” knappen intryckt när du ansluter till datorn, och håll den intryckt tills du får upp ikonen av en dator i skärmen.
då tvingar du enheten att startas som extern enhet.
Har periodvis samma problem (FR 735XT och Win10), med USB-sladd in i laptopen så laddar den alltid, men typ 1/5 gånger så kopplar inte klockan upp som en dataenhet (dvs synk mot Garmin Express funkar inte). Jag hann köpa ny USB-kabel till klockan, och provat i flera olika datorer, svårt att fatta om det är glappkontakt i USB-delen eller i kopplingen till klockan. Har ingen lösning och ser ingen systematik i felet, det är bara typ "jahapp, denna gång funkar/funkar inte".Fungerar inte :/
Garmin Express hittar inte heller den. Win 10..