Garmin connect imponerar inte

Garmin connect imponerar inte
Det plingar till i klockan efter 6-8 minuter och så får man ett prestationsvärde där man ser om vo2 max har höjts eller sänkts.:)
Zwift passet som ger högst vo2 max för mig börjar med en uppvärmningsramp som går från 180 till 340 watt på 8 minuter. Sen börjar intervallerna. När jag kör det blir det alltid + på prestationsvärdet.
Nu när jag bara cyklar ute, börjar jag inga rundor så.
Visa bilaga 837252
Senast jag gjorde ett riktigt vo2max test med syremätning i utandningsluften hade jag 78. Det är iofs ganska många år sen, men min FTP är ungefär samma.
Jaså, jag har bara fått Vo2Max-värden efter ett slutfört pass i sammanfattningen. Är det inte ”performance condition” (eller vad det heter) du menar? Det brukar jag få på datorn i början av rutterna när man kör ungefär samma tur som tidigare då den verkar jämföra mot trenden senaste gångerna. Inte läst mer ingående vad det betyder men..

Edit:
IMG_4322.webp
 
Garmin connect imponerar inte
Jaså, jag har bara fått Vo2Max-värden efter ett slutfört pass i sammanfattningen. Är det inte ”performance condition” (eller vad det heter) du menar? Det brukar jag få på datorn i början av rutterna när man kör ungefär samma tur som tidigare då den verkar jämföra mot trenden senaste gångerna. Inte läst mer ingående vad det betyder men..

Edit:
Visa bilaga 837260
Jag får även detta på klockan en bit in i löprunda. VO2 Max-uppdatering har jag endast fått efter slutförd runda. Men som sagt, har aldrig kört fullt ös från början.
 
Garmin connect imponerar inte
Man kan tydligen lura dom siffrorna för löpningen genom att starta rundan i ett nedåtlut, för att pace & puls blir så missvisande.
Edit.
Det kan ju vara bra att veta om det, om man vill vara noggrann med sina pass och träningen
 
Senast ändrad:
Garmin connect imponerar inte
Man kan tydligen lura dom siffrorna för löpningen genom att starta rundan i ett nedåtlut, för att pace & puls blir så missvisande.
Edit.
Det kan ju vara bra att veta om det, om man vill vara noggrann med sina pass och träningen
Man tycker algoritmen borde kunna ta med lutning som en datapunkt. Känns som en av de enklare.
 
Garmin connect imponerar inte
Man tycker algoritmen borde kunna ta med lutning som en datapunkt. Känns som en av de enklare.
Tror vi haft den här diskussionen tidigare? Garmins algoritm missar massa enkla grejor. Temperatur ären annan skitenkel grej dom borde kunna ta hänsyn till. Pulsen kommer såklart vara mycket högre om man sticker ut och springer i 28 grader jämflört med -4.
 
Garmin connect imponerar inte
Tror vi haft den här diskussionen tidigare? Garmins algoritm missar massa enkla grejor. Temperatur ären annan skitenkel grej dom borde kunna ta hänsyn till. Pulsen kommer såklart vara mycket högre om man sticker ut och springer i 28 grader jämflört med -4.
Men din möjlighet att prestera lika hårt sjunker väl om det är jättevarmt? Så varför skulle den kompensera för det?
 
Tillbaka
Topp