Garmin-dator upphittad i Hellas

Kan tipsa om att det där med startmeddelande på Garmin inte tål svenska tecken. Åtminstone inte från min Win7-dator. Jag skrev "Tillhör" följt av namn, telefonnummer och address. Meddelandet som kom upp löd: "Tillh". :)

mikipedia_ sa:
Kan man det på alla garmin enheter, även klockor?

Har nog aldrig sett det på klockor... Tyvärr.

he pop-up is compatible with the following units: Garmin Edge 510, Edge 520, Edge 800, Edge 810, Edge 1000, and Touring/Touring Plus. I have tested that it is not compatible with the Edge 200, 500 or Edge 705

Senast ändrad:
I många fall kan man ju bara kolla var de flesta loggade turer börjar/slutar så kan man dessutom gör hemleverans av borttappad gpsenhet.

eketjall sa:
I många fall kan man ju bara kolla var de flesta loggade turer börjar/slutar så kan man dessutom gör hemleverans av borttappad gpsenhet.

Fast i mitt fall så hade jag åkt bil till hbb och cyklat därifrån. Och jag bor en bra bit från hbb. Men tanken din är god.

Jag har alla pass från början lagrade i min Edge 800. Filerna är försvinnande små. Jag har bara använt några procent av utrymmet på fem år.

Man borde kunna lägga en waypoint med namnet home, hem eller liknande i valfri gps enhet iofs.
Kräver dock att upphittaren både har en del kunskap och goda intentioner.

Rompa sa:
eketjall sa:
Fast i mitt fall så hade jag åkt bil till hbb och cyklat därifrån. Och jag bor en bra bit från hbb. Men tanken din är god.

geologen sa:
Jag har alla pass från början lagrade i min Edge 800. Filerna är försvinnande små. Jag har bara använt några procent av utrymmet på fem år.

Naturligtvis är det inte en universell lösning, men för många så utgår nog en hel del pass hemifrån.
För mig utgår "alla" pass hemifrån . Jobbpendling ena vägen från jobbet iofs, men då slutar dom ju hemma. Sen händer det ju att man är in någon annan stad/land osv. Men kollar man 10 senaste rundorna så lär man veta var jag bor.
Bemödar man sig att åka hem till mig så har man 6st dörrar att ringa på i trappen. Möjligtvis porten bredvid också. Så säg 12st tänkbara ägare då.
Det är ju ändå ganska bra odds faktiskt :-)

Jag lade in "Tillhör X
telefonnummer X
Hittelön 1000:-"

Tanken med hög hittelön är mest att det kostar det dubbla att köpa en ny.

Tillbaka
Topp