Garmin Edge 1030 Batteritid

Gugge Grön

Medlem
Hej!
Är det någon som har koll på "verklig" batteritid för Garmin Edge 1030 om man cyklar med puls, fart, kadens, effekt-sensorer?
ska cykla lite längre lopp och vill inte riskera att batteriet tar slut oväntat.

Vättern är i alla fall inget problem om man rullar på lite .
Lär nog klara 10 timmar skulle jag tro .
Det enda säkra är nog att prova .

Den håller åtminstone 12-13 timmar. Antagligen snarare uppemot 20.
Jag har kört min över ett dygn ett par gånger, men då med navdynamo inkopplad då och då så det har aldrig varit några problem.

Kört ett par gånger 7-8 timmar utan laddning och då har den aldrig varit under 50% med puls, effekt (här ingår kadens) och GPS+GLONASS, mestadels i navigeringsläge med kartan uppe.
Hastighetssensor har jag inte använt på många år.

emilh sa:
Jag har kört min över ett dygn ett par gånger, men då med navdynamo inkopplad då och då så det har aldrig varit några problem.

Kört ett par gånger 7-8 timmar utan laddning och då har den aldrig varit under 50% med puls, effekt (här ingår kadens) och GPS+GLONASS, mestadels i navigeringsläge med kartan uppe.

Vad har du för styrka på bakgrundsbelysning, om du har någon alls dvs.?

grenhall sa:
emilh sa:

Vad har du för styrka på bakgrundsbelysning, om du har någon alls dvs.?

Jag har bakgrundsbelsyning, oklart vilken nivå. 30% kanske? Släcks efter 10-15 sekunder.

Jag laddar inte en gång i veckan och cyklar runt 10-14h/v. Hälften inne på trainer ungefär där 1030:n kontrollerar motståndet. Kör man batterisparläge kan man nog köra 30h men då får man trycka på skärmen varje gång man vill se ngt.

Gusthoren sa:
Till 1030n kan man ju koppla batteripaketet på den där specialhållaren.
Men den är onödigt dyr, åtminstone enl mig
Den kostar hela 1 223,68 SEK här: https://www.rosebikes.se/garmin-cha...?product_shape=standard&article_size=Standard

emilh sa:
Vad använder du för "burk" för att anpassa dynamospänning/ström till USB?

/Håkan

emilh sa:
Tack
emilh sa:
Något av ett fågelbo med alla sladdar, men den fungerar bra.
Det ser så ut tom på deras egna bilder!
https://www.igaro.com/d1

Men även om de USB-laddare som är integrerade i lampan ger ett mindre "fågelbo med sladdar" är det ju inte alla bra lampor som har en laddare och effektivitet och funktion hos själva USB-laddaren skiljer ju även.

/Håkan

Tillbaka
Topp