Garmin eller Wahoo Bolt?

Garmin eller Wahoo Bolt?
rddevil80 sa:
Raggamuffin sa:
Inte för jag har tid att kika på live segments ner för Getrappet iof.
De kommer väl i strava sen?

Nu är det väl inte så att man kollar på Strava Live under tiden man kör ett segment men det kan ju vara trevligt att få en hint om när ett segment finns i närheten och startar och se hur det gick då man "gick i mål".

//T

Sant.

Garmin eller Wahoo Bolt?
Spacekitty sa:
Om du står ut med att skicka upp allt manuellt från din Wahoo Elemnt till Garmin Connect, då går det bra att samla allt där. Wahoo har ingen egen tjänst, men du kan synka automatiskt med massor av andra sidor (som inte är Garmin).

Men om Wahoo synkar till Strava, så borde väl strava synka till Garmin Connect?

För när jag kör Zwift t ex, så synkar ju Zwift med min Strava och strava i sin tur synkar upp mot Garmin.

Garmin eller Wahoo Bolt?
Har aldrig använt en karta i mitt liv. Wahoo är kanske för mig då? Aldrig gillat Garmin, de är för kaxiga. Plus att knapparna känns sega och speciellt nu efter nåt år

Garmin eller Wahoo Bolt?
Distanscykling sa:
Har aldrig använt en karta i mitt liv. Wahoo är kanske för mig då? Aldrig gillat Garmin, de är för kaxiga. Plus att knapparna känns sega och speciellt nu efter nåt år

Nu fick du även mig att bli nyfiken på Wahoo. Men... hårdvara från 2017 för Elemnt Bolt, känns inte det lite väl gammalt? Blir mer förvirrad över att Bike24 påstår att det är 2020 års modell https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=217189

Kort sagt, håller dessa måttet även idag?

Garmin eller Wahoo Bolt?
tommykronstal sa:
Distanscykling sa:

Nu fick du även mig att bli nyfiken på Wahoo. Men... hårdvara från 2017 för Elemnt Bolt, känns inte det lite väl gammalt? Blir mer förvirrad över att Bike24 påstår att det är 2020 års modell https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=217189

Kort sagt, håller dessa måttet även idag?

Definitivt, till skillnad från Garmin så vet Wahoo hur bra mjukvara byggs och hur lättanvänd UX designas. Bolt:en är snabb och fungerar finemang, årsmodellen är inte lika relevant eftersom segheterna i tidigare Garmin modeller aldrig funnits. Nya Wahoo Roam ger dig färgskärm och lite större skärm.

Med det sagt, Garmin 830 och 1030 erbjuder bra touch skärm och en bra karta, dock kostar de en extra slant jämfört med Bolt:en.

Tillbaka
Topp