DanielS sa:
Bergets sa:
men en lägre profil är ju bara positivt. hur står sig FR645 mot Fenix vad det gäller funktioner och batteri?
FR645 har lite färre funktioner och lite kortare batteritid har jag för mig. Den är inriktad på löpning. Tror det går att hitta lite om skillnader i FR645-recensionen av DC Rainmaker.
Jag använder inte smartwatch-funktionerna och då klarar batteriet över en vecka utan träning. Nu har klockan dragit 7% på ett dygn. Vid träning drar det så klart mer. Men det brukar räcka med att ladda under en timme i samband med dusch och mat efter träningen för att vara uppe på 100%.
Det är möjligt att man skulle störa sig på batteri-tiden om man använde mer av smartwatch-funktionerna så det är i så fall ett argument för en större klocka som Fenix.
ok
jag hade inte tänkt använda notifikationer och sådant trams, så där sparar man ju in en del batteri.
men 645 och Fenix 5 skiljer bara 500kr i pris - men 645 är ju ett år nyare.
men det lutar nog mot en Fenix 5 ändå, den kan jag även köpa lokalt på Netonnet och lätt använda ångerrätt vid behov.
Vad det gäller Fenix 5 Plus så har den ju rätt nyligen fyllt 1år - så det känns lite onödigt att köpa den ifall det kommer en Fenix 6 om några veckor vilket leder till en prisdumpning av den.
Fenix 5 plus (och Fenix 5?) har väll en funktion där om 2 eller fler kör samma lopp så kan man synka klockorna och se var samtliga är på kartan, har fler modeller den funktionen?