Garmin live-track slutat funka?

Bengt-re sa:
NLC sa:
Ja, man kan ju inte cykla hela dagen! Men länken ska ligga uppe en 24h till.

Du råker ju iofs vara en av de få som INTE kan säga just det... ?

Hehe, jo det är iofs kanske sant. Får se om det blir ett nytt försök till helgens brevet, nackdelen är ju att man (på lite längre rundor) både vill spara på batteri för att slippa ladda för ofta samt använda mobilen till ANNAT.

Ok, efter senaste uppdateringen verkar det som om live-track funkade. Däremot lyckas jag inte para ihop med ble för sms/samtalsavisering igen. Har ny iPhone, ser att garmin finns där som ble men kan inte para ihop dem. Garmin eller iPhone bekymmer?

Hittade många fler som haft samma problem som jag, att en Iphone inte klarar att para ihop sig med BLE på garmin, time-out. Lösningen är att göra en factory reset på garmin-enheten och svara på frågorna man får för att ställa in den. Så nu har jag full kontakt med min garmin igen :D

Och för att ha en referens till så innan man gör en reset och blir av med all data skall man kopiera följande folders från garmin-enheten till datorn:
◦Locations - contains Locations.fit file that stores saved location(s)
◦Records - contains Records.fit file that stores personal records you have achieved
◦Settings – contains Settings.fit file which stores user profile, device settings and bike profiles
◦Sports – contains each activity profile as a separate file
◦Totals – contains Totals.fit file which stores device totals for time and distance
◦Weight - contains Weight.fit files obtained from a Tanita platform

Efter att garmin-enheten nollats kopierar man in dessa igen så har man all data kvar. Inte kollat själv men jag antar att det funka.

Kör man Android, så kan ju ett tips vara o dela direkt i google maps istället. Skippa steget med garminen för trackingen.

Funktionen heter share location, eller dela plats antar jag. Jag kör iofs beta, men jag tror den är släppt även i release versionen.
Man kan dela direkt till kontakter, eller via länk och en del andra sätt med.

Bara som ett litet alternativ :)

Det är i Google Maps man kan dela position, och inte bara om man kör Android. Det är släppt till alla.

Men den uppdaterar ju ganska sporadiskt. OK för ett nödläge kanske men man kan inte se så mkt mer info som hastighet, puls osv.

Har inte testat live-tracking med Garmin, hur ofta uppdateras positionen då?

Vertigo sa:
Har inte funkat alls dom senaste veckorna fast jag uppdaterat, kör android 7.0 kanske är det som är felet.
Vad är det exakt som inte fungerar?
Man får ju normalt både indikation på enhet och telefon att live-track är igång. Får du något av det?
Eller är det att länken inte fungerar? Eller att informationen på "live-sidan" inte uppdateras etc, etc..

Ursäkta om jag var otydlig, länken skickas och appen startar som det skall men när man öppnar länken så möts man av meddelandet att sessionen är avslutad fast jag cyklar.

Testade återigen att koppla från och ihop garmin med mobilen och nu fungerade det igen, konstigt när jag försökt detta ett antal ggr redan.

Tillbaka
Topp