Vill ej ha automatisk L-O, skall ej behöva servas allt för ofta (tror RS SID tillhör dom servicetätare varianterna), har hört att SIDarna är känsligare/tar mer stryk av skivbroms (vet ej om det är så, men det blir ju mer bakåtriktad kraft i samband m skivbroms pga hävstångseffekt, vet ej som sagt du kanske har hört ngt om detta? Fast det gäller ju alla gafflar, men SIDarna kanske är känsligare...?) Blir ju inte aktuellt m skivor till denna hojen i vilket fall. Vikten är ju i en klass för sig för SID. Om jag jämför SID SL m Manitou Mars C, satt på Crescent Ultima 99 resp 00, så var SIDen snabbare på att svälja stock o sten, gillade dock M oxå då den hade något snabbare återfjädring o var ngt mer robust (Har ej uteslutit Manitou ännu som jag skrev tidigare). En dämpare jag som jag hade lite hatkärlek till var Marzzochi (?) Z2 Atom, lite småknöglig (ojämn dämpning) i början, men blev bara bättre o bättre ju mer man hojade och ju mer man missskötte den... Känner mig lite bortkommen i utbudet, kanske provar FOX med 100 mm slaglängd, kanske passar Genesis-geometrin bra...? Kul att prova ngt nytt märke oxå, har bara hört poitivt om FOX´s dämpar egenskaper.