[Gästrikeleden] Avstånd Hemlingby-Högbo?

Foss

Aktiv medlem
Jag har sökt med ljus och lykta men hittar ingen vetting information om hur långt det är? Jag gissar att någon här har cyklat sträckan och vet avståndet, kanske till och med har en gpx?

om du surfar in på www.hitta.se och väljer friluftskarta så är leden mycket väl markerad. sen kan du mäta på kartan med mätverktyget.

Är det någon som cyklat sträckan Mackmyra-Högbo på Gästrikeleden och kan ge ett omdöme? Jag vände ca 5-10 min efter att korsat Gavleån pga för mycket sten, men kanske är det värt att krångla vidare en stund?

FriluftsKartan på hitta.se visar ju Gästrikeleden bra.

Gästrikeleden från bergtäkten norr om säljsjön till sofiedal/köpis kan jag dock varmt rekommendera.

SkipperO skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som cyklat sträckan
> Mackmyra-Högbo på Gästrikeleden och kan ge ett
> omdöme? Jag vände ca 5-10 min efter att korsat
> Gavleån pga för mycket sten, men kanske är det
> värt att krångla vidare en stund?
>
> FriluftsKartan på hitta.se visar ju
> Gästrikeleden bra.
>
>
> Gästrikeleden från bergtäkten norr om
> säljsjön till sofiedal/köpis kan jag dock varmt
> rekommendera.

Själv tyckte jag att biten från hemlingby till något grustag halvvägs till Valbo var kass. Leden försvann även vid något slags grustag...? Hade hittas friluftskarta.
Leden från mackmyra (eller ja, rondellpizzerian) till högbo klarar till och med jag av att cykla.
I början är det mycket sten, sedan blir det en bit i mjuk kraftgata, grusväg förbi nån ensam stuga och över en obevakad järnväg i ett par kilometer,sedan korsar man gamla valbovägen och då kommer man in på högbo mtbs område.

Tid och sträcka minns jag inte. Men kanske 2.5 mil? Tror jag cyklar där idag om jag orkar.

Tycker inte heller sträckan Hemlingby till grustaget/bergstäckten halvvägs till Valbo är något vidare. Tack för infon om sträckan mot Högbo. Blir till att köra den i mellandagarna.
Gästrikeleden västerut från grustaget går ner i skogen från grusvägen i sydvästra hörnet av grustaget. Kanske inte syns så väl, kommer alltid från andra hållet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp