Gävle happyride

Gävle happyride
skänker dessa NYA bromsskivor till random gävlebo:-)
Passar inte i mina magura ok då den sammanfogande ''niten'' tar i oket.
180 resp 160mm
förste Hen som svarar på detta inlägget får dom(vad gör man inte för att hålla tråden vid liv)

Bilagor

• 20171002_074653.jpg
    20171002_074653.jpg
    242.8 KB · Besök: 148
Gävle happyride
pennan sa:
skänker dessa NYA bromsskivor till random gävlebo:-)
Passar inte i mina magura ok då den sammanfogande ''niten'' tar i oket.
180 resp 160mm
förste Hen som svarar på detta inlägget får dom(vad gör man inte för att hålla tråden vid liv)

Jag kan ställa upp som försöksperson och se om skivorna passar bättre till XT-ok ;-)

Gävle happyride
Körde Sätraspåret nu på förmiddan och fick parera för diverse hundkissare och stavgångspensionärer men det är ett jäkla härligt spår. Ny cykel och nytt personbästa på 12 minuter. Hur fort kör ni som brukar åka där? Kändes som jag inte hade så mycket mer att ge. Kanske några sekunder om man slapp köra sakta och försiktigt förbi övriga brukare.

Gävle happyride
Man måste ju ha koll på både start och mål för att få en bra tid.
Tiden från 2013 kan vara satt med en oprecis GPS eller telefon också.
Själv tävlar jag inte på mer eller mindre dedikerade gångstråk :)
Sätra är jobbig för man får typ aldrig vila.

Gävle happyride
Jaså är det dedikerat gångstråk? Trodde det var cykelspår åt ena hållet, har för mig jag såg en skylt om det. Blir det surt om man åker där? Har sett andra cyklister i spåret iallafall.

Gävle happyride
Foss sa:
Jaså är det dedikerat gångstråk? Trodde det var cykelspår åt ena hållet, har för mig jag såg en skylt om det. Blir det surt om man åker där? Har sett andra cyklister i spåret iallafall.

Det är tillåtet att cykla åt ena hållet men som dom flesta redan sagt så är det lätt att få möten. Skyltarna sitter synligt och på flera ställen så gnäller nån så är det bara att upplysa dom om det.

Gävle happyride
De skyltarna är uppsatta av en privatperson.
I princip gäller de dock eftersom det är tillåtet att cykla i kommunens alla motionsspår (åt båda hållen). Att den personen valde att sätta upp skyltarna var ju för att vi inte skulle krocka med varandra när vi flåsade runt. Men också för att upplysa gående och löpare att det kan komma cyklister från det hållet. Det är dock olämpligt att bomba på i spåret med fart vid tider då andra promenerar och springer där.

Gävle happyride
Ja det är en superhärlig runda tycker jag. Bor nära och kör den ca 3 gånger i veckan och gärna 3-4 varv. Som påpekat är det lite läskigt att köra när det är folk i spåret och jag trodde nog också att skyltarna var kommunens. Jag kör gärna udda tider och har satt mina bästa varv när det är lätt regn (regnet når ju inte in i spåret så mycket men det håller folk borta...)
Har bytt ut min MTB till min CX för detta spår. Jag kör ett varv på 13-14 och har aldrig satsat på totalmaxa ett varv men det vore ju lite kul att göra någon gång.

Gävle happyride
Ni som kör på kommunala motionsspår visar väl respekt åt fotgängare, så inte det blir en massa klagomål.
Risken är att kommunen inför ett förbud.
Vi vill ju fortsätta cykla.
//Ulf

Gävle happyride
Om man visar hänsyn, använder ringklocka och morsar lite glatt i spåren, det vinner vi alla på.
Det är Esa som har satt upp skyltarna och tror det även är han som gjort reflexmarkeringarna på 5.5'an.
Som sagt så är det ett kanonspår att köra intervaller på, låt det få vara så även i framtiden så visa hänsyn..

Gävle happyride
Jag tycker det är läskigast med folk som har lösa hundar eller ett sånt där långt koppel. Har dwt varit några tillbud i spåret? Drar dom skidspår på delar av spåret under vintern?

Gävle happyride
Vad sägs om att åka i sätraspåret imorgon kväll?
Avfärd från triangeln 19.00
Jag tänkte dra 3-varv i 14-15 min tempo om någon vill haka på.

Gävle happyride
Idag tänker jag förära sätraspåret med ett besök igen. Tar fasta på ”regntipset” ovan och hoppas på få promenerare.

Vart lägger gävleborna upp sina ”rides” nu för tiden? Tråden är inte lika aktiv längre upplever jag det som. Har alla gått över till Zwift kanske?

Gävle happyride
Den här tråden har ju i stort sett dött ut.
Numera har den främst ersatts av Facebooks två grupper "Sätra cykel" och "GCA träningsgrupp" när det gäller annonserande av turer.

Gävle happyride
Ja det är lite synd, man får väl kanske skaffa sig en facebook då om man flyttar upp. Verkar finnas en hel del cyklister i Gävle.

Jag är förvånad över att grannbyn Sandviken kan ha två riktigt välsorterade cykelbutiker. Någon motsvarighet finns inte i Gävle va?

Gävle happyride
Det kommer att öppnas en butik till våren med minst två riktigt stora och bra märken här i gävle. Märken som inte tidigare är representerade på orten.

Senast ändrad:
Gävle happyride
En välsorterad cykelaffär i Gävle? Med bl a Cannondale? Det låter för bra för att vara sant!

Men det är bara att önska lycka till och hålla tummarna för dom.

En bra cykelaffär behövs i Gävle, fast att det inte finns någon sådan idag
beror kanske mest på oss "otrogna" kunder.

/Fedde

Gävle happyride
Supersonic sa:
Numera har den främst ersatts av Facebooks två grupper "Sätra cykel" och "GCA träningsgrupp" när det gäller annonserande av turer.
Vilket är synd tycker jag.
det var bättre förr... :-)
Kul med en cykelaffär!
Men har inte Lingvalls motor Yamaha?(om nu biketown skall öppna ett yamahacenter)

Gävle happyride
Nä Lingvalls har inte Yamaha längre. Jag tror helt klart att det finns underlag för fina cyklar i den här byn. Det finns det ju tydliga bevis på. Sen är det väll lite roligt att fler märken kommer finnas på orten. Samt en bra cykelverkstad.

Gävle happyride
pennan sa:
Supersonic sa:
Vilket är synd tycker jag.
det var bättre förr... :-)
Kul med en cykelaffär!
Men har inte Lingvalls motor Yamaha?(om nu biketown skall öppna ett yamahacenter)

Men du håller ju fortfarande igång ”rajdannonseringarna” här i tråden, det tycker jag är trevligt :)

Gävle happyride
Hur länge tar det innan det tätar?
Nu har det pyst ut tätningsvätska i en vecka ur sidoväggarna...
Är ny i slanglessträsket BTW.
RaceKing RS skall tydligen vara besvärliga att täta sägs det...det kan jag skriva under på.
Använder Hutchinsons tätningsvätska, om den nu inte kan täta små porer i däcksidorna finns det annan vätska som är bättre för ändamålet?

Bilagor

• 20171029_092800.jpg
    20171029_092800.jpg
    497.5 KB · Besök: 133
Gävle happyride
Tyvärr är det där väl ungefär vad conti är känt för, om man bortser från klena sidoväggar (samband?). Schwalbe är kanonbra och specialized är lite sämre tätmässigt enligt mig.

Tillbaka
Topp