Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ny appversion idag vad det verkar.Hm, Discoveryappen på paddan och på TVn efter det så går det inte att logga in.
På en ej uppdaterad padda fungerar fortfarande appen.
Någon som råkat ut för samma sak?
Eller ännu bättre, att de kanske kunde lansera en nischad betalkanal som bara visar sånt en specifik målgrupp är intresserad av. Den för cykling skulle kanske kunna heta nåt klatchigt som CNC - Cycling Network Channel, nåt i den stilen... någon med lite koll kan nog komma på en bättre trebokstavskombinationUtbudet hos Discovery är helt bedrövligt.
Vore fint om man kunde klicka bort all skit för att anpassa innehållet så det passar ens intressen bättre.
Jag kan inte låta bli att tänka att de helt missade en väldigt god affär här. GCN var ju ruggigt billigt (jämfört vad man nu betalar för samma cykling fast en usel användarupplevelse) Med andra ord så är min (och säkert andras) betalningsvilja bra mycket högre än vad de utnyttjade för GCN. Jag förstår att de lade om strategin centralt och då fick även en del potentiellt goda affärer (som GCN) stryka på foten men satan vad trist för oss som vill ha en bra användarupplevelse kring just cyklingen. Hoppas trenderna inom affärsutveckling för sporträttigheter vänder och att de inser att bundling är kasst snart och vi kan få tillbaks liknande initiativ!Eller ännu bättre, att de kanske kunde lansera en nischad betalkanal som bara visar sånt en specifik målgrupp är intresserad av. Den för cykling skulle kanske kunna heta nåt klatchigt som CNC - Cycling Network Channel, nåt i den stilen... någon med lite koll kan nog komma på en bättre trebokstavskombination
What?! Låter riktigt bra! Är Allsvenskan då borta tills vidare?Jag fick precis mail från HBO där de sa att de tar bort svensk fotboll från Sport-tillägget och sänker priset till 70kr. Känns ju nästan för bra för att vara sant...
Ser ut som Allsvenskan inte kommer tillbaka till HBO Max i vår:Skulle det därmed alltså gå att ha cykel genom att ha grundpaket för 89 kr/månad + 70 kr/månad tillägg för sportpaket?
Frågor som dyker upp i min skalle är:
a) Är detta ett sätt att locka över folk som har Discovery+ s.a. de kan begrava den senare?
b) Vad händer när allsvenskan drar igång igen? Åker tilläggspriset åter upp till 260 kr/månad (eller mer)?
press.tv4.se
Du har större inverkan på svensk streamingmarknad än vad du kanske räknat med.Mailade Hbo idag och sa att jag inte betalar 260, när jag främst vill se cykel. Kan ju vara bra om fler gör det då.
Grymt! :-) Men de höjde mitt livet ut abboneang med 10:-, men trevligt med vettigt pris på sport tillägget dåDu har större inverkan på svensk streamingmarknad än vad du kanske räknat med.
Några dagar efter ditt mail sänks priset av sportpaketet.
Kan ge dig några fler branscher som du kan påverka om du vill.
Har nog 100 timmar live (men 80% av det med bara ljudet på) sen TdF och framåt och har inte sett en sekund reklam på Discovery+.Ah, så basic (89 kr/mån) är med reklam och standard (149 kr/mån) är utan. Slår reklambiten igenom om man tittar i efterhand s.a. man med standard slipper reklam vid efterhandstittande men får den om man har basic i grunden.
Jag ser det mesta av det jag ser i efterhand på Discovery+ men även en del live. Har än så länge vad jag kan påminna mig sluppit reklam. Finns någon skillnad här mot HBO Max?
Känner att om jag ska släppa Discovery+ (så länge det finns) och gå över till HBO Max så ska HBO Max (a) vara billigare och (b) jag ska vara säker på att det i reklamhänseende inte är sämre än vad jag nu har.
Hade ett reklamavbrott på D+ efter Vueltan när jag kikade på någon cykling (kommer inte ihåg vilket lopp).Har nog 100 timmar live (men 80% av det med bara ljudet på) sen TdF och framåt och har inte sett en sekund reklam på Discovery+.
Tror det fortfarande kostar 179 kr, så att betala 20 kronor mer för att slippa reklam känns värt det.
Jag tycker också 20kr/mån är värt det för att slippa reklam och jag har som sagt inte heller drabbats av reklam så jag är tveksam till att chansa på ett byte till HBO (basic 89 kr/mån + sporttillägg á 70 kr/mån).Har nog 100 timmar live (men 80% av det med bara ljudet på) sen TdF och framåt och har inte sett en sekund reklam på Discovery+.
Tror det fortfarande kostar 179 kr, så att betala 20 kronor mer för att slippa reklam känns värt det.
Grundprenumeration på Netflix, tilläggspaket för nuvarande HBO-innehåll, extra tillägg för sportpaket och specialtillägg för den udda sporten cykel - totalkostnad 999 kr/månad.Kommer cyklingen att bli kvar i nytt bolag, eller hur det nu än blir?![]()
Netflix på väg att köpa HBO Max: ”Enorm grej”
Netflix ger sig nu in i kampen om ett köp av HBO Max liksom Warner Bros Discoverys film- och tv-verksamhet. Företaget har inlett ”exklusiva förhandlingar”, enligt amerikanska medieuppgifter.www.svt.se
Gissar mer på 1299 kr.Grundprenumeration på Netflix, tilläggspaket för nuvarande HBO-innehåll, extra tillägg för sportpaket och specialtillägg för den udda sporten cykel - totalkostnad 999 kr/månad.
Pessimist!Gissar mer på 1299 kr.
Affären tydligen klar nu (om jag tolkar detta rätt).Kommer cyklingen att bli kvar i nytt bolag, eller hur det nu än blir?![]()
Netflix på väg att köpa HBO Max: ”Enorm grej”
Netflix ger sig nu in i kampen om ett köp av HBO Max liksom Warner Bros Discoverys film- och tv-verksamhet. Företaget har inlett ”exklusiva förhandlingar”, enligt amerikanska medieuppgifter.www.svt.se
Notera att Discovery inte ingår i köpet, så vad det betyder för cykel på tv och streaming återstår att se. Från https://about.netflix.com/en/news/netflix-to-acquire-warner-brosAffären tydligen klar nu (om jag tolkar detta rätt).
![]()
Netflix köper Warner Bros
Netflix köper Warner Bros, HBO Max och HBO, skriver nyhetsbyrån Bloomberg.www.svt.se
Om de sitter kvar på cykelrättigheterna måste väl rimligen D+ öppnas upp för nyteckning igen. Annars blir det ju bara en borttynande verksamhet. Och om inte HBO också skulle ha rättigheter känns det som inget förbund/ingen arrangör kommer att vilja ha sina evenemang på D+.Notera att Discovery inte ingår i köpet, så vad det betyder för cykel på tv och streaming återstår att se. Från https://about.netflix.com/en/news/netflix-to-acquire-warner-bros
Visa bilaga 806944
Ja, snabba ryck med den där affären.Affären tydligen klar nu (om jag tolkar detta rätt).
![]()
Netflix köper Warner Bros
Netflix köper Warner Bros, HBO Max och HBO, skriver nyhetsbyrån Bloomberg.www.svt.se
Det låter ju ändå som de flesta här gått över till att betala för dyrare abbonemang (dock inte jag) så nog kommer dom väl försöka mjölka ut så mycket som möjligt även ur cyklingen? Men någonstans får man ju börja begränsa hur många streamingtjänster och andra abbonemang man ska ha.Ja, snabba ryck med den där affären.
Hoppas inget bolag ser några pengar i cykling och GCN+ återinförs för runt 49 kr i månaden för all cykling.
Ja, man får sortera lite. Lite trist när sportpaket bakas ihop med golf och fotboll och landar på flera hundra bara för att följa cyklingen.Det låter ju ändå som de flesta här gått över till att betala för dyrare abbonemang (dock inte jag) så nog kommer dom väl försöka mjölka ut så mycket som möjligt även ur cyklingen? Men någonstans får man ju börja begränsa hur många streamingtjänster och andra abbonemang man ska ha.