Gcn appen

Gcn appen
Kikar på cykel på Discovery Sport nu och där har de börjat med reklam i sändningen. Hade inga reklamavbrott under TdF, men nu är det ett långt reklaminslag där det står ”Annons” inom en gul rektangel i övre vänstra hörnet på skärmen.

Gcn appen
Det verkar ju vara helt inkonsekvent om och när reklamen kommer. Vissa sändningar inga avbrott alls. Sedan går det ju bara stänga av och starta om sändningen så kommer man förbi reklamen. Mycket märkligt

Gcn appen
Nu får vi nya användarvillkor för Discovery+ där de förbjuder adblockers. Fuckers.

Bilagor

• IMG_2495.webp
    IMG_2495.webp
    267.9 KB · Besök: 67
Gcn appen
Hm, Discoveryappen på paddan och på TVn efter det så går det inte att logga in.
På en ej uppdaterad padda fungerar fortfarande appen.

Någon som råkat ut för samma sak?

Gcn appen
Fan, det blir sämre och sämre UX för att gå in och kolla på repriser.

GCN-appen var fantastisk, gamla Discovery+ var OK men jobbig. Senaste Discovery+ är nu fan mest ett sätt att kolla på fucking ingrossos.

Gcn appen
Största skämtet är ju "för dig" där det listas allehanda meningslöst skräp (ingrosso, love hotel och vad det heter)
Jag har ENDAST sett på cykel, snooker och ibland ngn annan sport. Kan ju inte var så svårt att läsa av de cookies jag lämnar efter mig och skapa en mer relevant upplevelse.

Gcn appen
Utbudet hos Discovery är helt bedrövligt.
Vore fint om man kunde klicka bort all skit för att anpassa innehållet så det passar ens intressen bättre.
Eller ännu bättre, att de kanske kunde lansera en nischad betalkanal som bara visar sånt en specifik målgrupp är intresserad av. Den för cykling skulle kanske kunna heta nåt klatchigt som CNC - Cycling Network Channel, nåt i den stilen... någon med lite koll kan nog komma på en bättre trebokstavskombination

Gcn appen
Eller ännu bättre, att de kanske kunde lansera en nischad betalkanal som bara visar sånt en specifik målgrupp är intresserad av. Den för cykling skulle kanske kunna heta nåt klatchigt som CNC - Cycling Network Channel, nåt i den stilen... någon med lite koll kan nog komma på en bättre trebokstavskombination
Jag kan inte låta bli att tänka att de helt missade en väldigt god affär här. GCN var ju ruggigt billigt (jämfört vad man nu betalar för samma cykling fast en usel användarupplevelse) Med andra ord så är min (och säkert andras) betalningsvilja bra mycket högre än vad de utnyttjade för GCN. Jag förstår att de lade om strategin centralt och då fick även en del potentiellt goda affärer (som GCN) stryka på foten men satan vad trist för oss som vill ha en bra användarupplevelse kring just cyklingen. Hoppas trenderna inom affärsutveckling för sporträttigheter vänder och att de inser att bundling är kasst snart och vi kan få tillbaks liknande initiativ!

Gcn appen
Jag fick precis mail från HBO där de sa att de tar bort svensk fotboll från Sport-tillägget och sänker priset till 70kr. Känns ju nästan för bra för att vara sant...
What?! Låter riktigt bra! Är Allsvenskan då borta tills vidare?
"Allsvenskan slutar 10/12. Tilläggspriset sänks 10/11."
"Sporttillägget sänks till 70 SEK vid förnyelse fr.o.m. den 10/11."

Gcn appen
Skulle det därmed alltså gå att ha cykel genom att ha grundpaket för 89 kr/månad + 70 kr/månad tillägg för sportpaket?

Frågor som dyker upp i min skalle är:

a) Är detta ett sätt att locka över folk som har Discovery+ s.a. de kan begrava den senare?
b) Vad händer när allsvenskan drar igång igen? Åker tilläggspriset åter upp till 260 kr/månad (eller mer)?

Gcn appen
Skulle det därmed alltså gå att ha cykel genom att ha grundpaket för 89 kr/månad + 70 kr/månad tillägg för sportpaket?

Frågor som dyker upp i min skalle är:

a) Är detta ett sätt att locka över folk som har Discovery+ s.a. de kan begrava den senare?
b) Vad händer när allsvenskan drar igång igen? Åker tilläggspriset åter upp till 260 kr/månad (eller mer)?
Ser ut som Allsvenskan inte kommer tillbaka till HBO Max i vår:

Gcn appen
159 SEK låter ändå rätt rimligt att få tillgång till cyklingen.
Känns inte som det spelar någon roll om man väljer med eller utan reklam i grundabonnemanget då livesändning kan innehålla reklam (som HBO Max själva skriver).
För min egen del är det bara cyklingen som är intressant hos HBO Max, kanske inte resten av utbudet.

Gcn appen
Ah, så basic (89 kr/mån) är med reklam och standard (149 kr/mån) är utan. Slår reklambiten igenom om man tittar i efterhand s.a. man med standard slipper reklam vid efterhandstittande men får den om man har basic i grunden.

Jag ser det mesta av det jag ser i efterhand på Discovery+ men även en del live. Har än så länge vad jag kan påminna mig sluppit reklam. Finns någon skillnad här mot HBO Max?

Känner att om jag ska släppa Discovery+ (så länge det finns) och gå över till HBO Max så ska HBO Max (a) vara billigare och (b) jag ska vara säker på att det i reklamhänseende inte är sämre än vad jag nu har.

Gcn appen
Ah, så basic (89 kr/mån) är med reklam och standard (149 kr/mån) är utan. Slår reklambiten igenom om man tittar i efterhand s.a. man med standard slipper reklam vid efterhandstittande men får den om man har basic i grunden.

Jag ser det mesta av det jag ser i efterhand på Discovery+ men även en del live. Har än så länge vad jag kan påminna mig sluppit reklam. Finns någon skillnad här mot HBO Max?

Känner att om jag ska släppa Discovery+ (så länge det finns) och gå över till HBO Max så ska HBO Max (a) vara billigare och (b) jag ska vara säker på att det i reklamhänseende inte är sämre än vad jag nu har.
Har nog 100 timmar live (men 80% av det med bara ljudet på) sen TdF och framåt och har inte sett en sekund reklam på Discovery+.

Tror det fortfarande kostar 179 kr, så att betala 20 kronor mer för att slippa reklam känns värt det.

Gcn appen
Har nog 100 timmar live (men 80% av det med bara ljudet på) sen TdF och framåt och har inte sett en sekund reklam på Discovery+.

Tror det fortfarande kostar 179 kr, så att betala 20 kronor mer för att slippa reklam känns värt det.
Hade ett reklamavbrott på D+ efter Vueltan när jag kikade på någon cykling (kommer inte ihåg vilket lopp).

Gcn appen

Jag tycker också 20kr/mån är värt det för att slippa reklam och jag har som sagt inte heller drabbats av reklam så jag är tveksam till att chansa på ett byte till HBO (basic 89 kr/mån + sporttillägg á 70 kr/mån).

Å andra sidan känns det dumt att betala 20 kr/mån extra om det skulle vara s.a. HBO-alternativet ger precis detsamma (vilket jag inte är säker på).

Gcn appen
Fick mail om detta som en av de som kvar på Discorvery+. För nästa årsförnyelse görs samma ändringar. Så det kan knappast vara för locka över nån bort från D+. Lite förvånande nog. Trodde också de ville avveckla..

Gcn appen
Ok, jag har ju tidigare spekulerat i att det bara är en tidsfråga innan D+ försvinner men det verkar ju i så fall som det fortfarande inte är akut förestående i alla fall.

Gcn appen
Ja jag har trott det också. Så lite förvånande. Eftersom de stoppat för nytäckning så kunde man ju tro de ville fasa ut alla så snabbt de kan utan avtalsbrott, då borde ju såna här ändringar vara bra tillfälle.

Gcn appen
Kommer cyklingen att bli kvar i nytt bolag, eller hur det nu än blir?
Grundprenumeration på Netflix, tilläggspaket för nuvarande HBO-innehåll, extra tillägg för sportpaket och specialtillägg för den udda sporten cykel - totalkostnad 999 kr/månad.

Gcn appen
Kommer cyklingen att bli kvar i nytt bolag, eller hur det nu än blir?
Affären tydligen klar nu (om jag tolkar detta rätt).

Gcn appen
Notera att Discovery inte ingår i köpet, så vad det betyder för cykel på tv och streaming återstår att se. Från https://about.netflix.com/en/news/netflix-to-acquire-warner-bros

Visa bilaga 806944
Om de sitter kvar på cykelrättigheterna måste väl rimligen D+ öppnas upp för nyteckning igen. Annars blir det ju bara en borttynande verksamhet. Och om inte HBO också skulle ha rättigheter känns det som inget förbund/ingen arrangör kommer att vilja ha sina evenemang på D+.

Tror jag håller fast vid D+-abonnemanget tillsvidare i alla fall så får man se vad som händer.

Gcn appen
Ja, snabba ryck med den där affären.
Hoppas inget bolag ser några pengar i cykling och GCN+ återinförs för runt 49 kr i månaden för all cykling.
Det låter ju ändå som de flesta här gått över till att betala för dyrare abbonemang (dock inte jag) så nog kommer dom väl försöka mjölka ut så mycket som möjligt även ur cyklingen? Men någonstans får man ju börja begränsa hur många streamingtjänster och andra abbonemang man ska ha.

Gcn appen
Det låter ju ändå som de flesta här gått över till att betala för dyrare abbonemang (dock inte jag) så nog kommer dom väl försöka mjölka ut så mycket som möjligt även ur cyklingen? Men någonstans får man ju börja begränsa hur många streamingtjänster och andra abbonemang man ska ha.
Ja, man får sortera lite. Lite trist när sportpaket bakas ihop med golf och fotboll och landar på flera hundra bara för att följa cyklingen.

Gcn appen
De ändrade sina användarvilkor i våras om jag minns rätt så de flesta livesändningar innehåller reklam.

Kändes lite oklart vad som händer med sportdelen. Netflix ville väl bara ha film och seriedelen av WB

Gcn appen
"Mardrömmen" är väl att cykeln paketeras ihop med en massa annat och utsätts för en rejäl prishöjning.

Viaplays prislapp på längdskidor är i min värld rejält gränsfall, men där klarar man sig i alla fall med fyra månader/år.

Vill man kika de stora lvg-cykelloppen är det ju typiskt åtta månader/år eller åtminstone sju om man skippar t.ex. Strade Bianche men täcker in Milan-Sanremo till Il Lombardia.

Tillbaka
Topp