hm sa:
Blev nyfiken och se hur korven klarade gårdagens misshandel, och göra ett hål vid ventilen så jag plokade ut den .
Den var 25 gram tyngre . Ganska stor yta för gucka att sätta sig på även om den inte suger upp . Väger iaf mindre än en halv slang än så länge..
Levde nog ett ganska hårt liv där inne igår som livvakt åt däcket. Och fick ta en och annan smäll . Hittade 18st bett i korven .
Nu var det iofs rejält lite luft ett tag med bara 1 kg , vilket dom flesta kan bero på svårt att veta ? . O andra sidan grymt att det gick så bra att köra vidare med så lite luft.
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Men blir det blöt bana på lördag och jag vill ha lite mindre luft i åker korven med.
Svårare att ta av och på däcket när det sitter något i vägen nere i diket också på gott och ont.
RR (hammarbyhill)
Starta med för mig lite luft 1.4 bak o 1.2 fram pga av blötan. Hamna bakom fel gubbe på första stigen som nr6 , medans nr5 inte hängde med wengan, friberg, kimen o Possman så dom såg jag inget mer utom när kimen stod still uppe vid masterna med punka 10km kvar.
Var ungefär där jag anande att jag också tappat luft i bakdäcket men kändes inte nog pga av rörisoleringen.
Hade även fått nos på Possman o 3:e platsen så hann inte stanna och känna.
Så med 3km kvar mitt på våtafötter small det till rejält i bakfälgen och ett stort hål var ett faktum. Blåste i en patron med luften kom ut lika fort . Tog beslutet att försöka köra vidare på tomt däck med rörisoleringen i . Kom i mål utan att tappa någon placering som 4:a tappade 3 min på stoppet och sista 3km in i mål .
Efteråt konstaterades en bukla i fälgen som blev vid pungteringen samt ett gäng hål i däcket . Rörisoleringen var söndertrasad i bitar .
Förmodligen hade jag tydligare känt att det var lite luft i däcket utan korven i . Och kanske stannat och fyllt på i tid...eller inte.
Nu kom jag iaf i mål på samma plats.
Svårt att veta om det var succé eller inte med rörisoleringen ?
Efter det hittade jag en liknande cellplast rörisoleringen hos vvs grosisten men som kändes som en bättre kvalitet än biltemas.. dvs var inte lika lätt att nypa hål i.
Körde den ett tag i bakdäcket tills Jag hoppa kört i ett gaphopp och smällde punka igen...
Så förtillfället kör jag utan och med mer luft igen. Plocka nyss ut ur framdäcket som suttit i den hhxc och den var hel och opåverkad iaf.