Gesundaberget

Gesundaberget
Man blev cykelsugen fast det regnade när jag hälsade på. =)

14336910368550.jpg

Gesundaberget
Med risk för att bli utbuad av alla andra som var där och vill ha denna pärla för sig själv... ;)

Gesundaberget levererar som i fornstora dagar... Med tanke på den urusla våren och den lilla tid dom haft på sig att få iordning spåren så var det över förväntan... Nu åkte jag mest maskingrävt men det blev en liten tur på skogsmys... Singeltrailsen är söndereroderade och stökiga... men det är liftburen utförscykling med cyklar mellan 160-220mm slaglängd... :)

Dom grävda spåren var blöta men förvånansvärt fint skick...
Nu får vi hoppas en en lite torrare period så kommer Gesunda bli kanon!

Jag hoppas verkligen det går bra för Gesunda i sommar. :)

Gesundaberget
Nu är det ingen återvändo, nu måste jag hänga uppe vid Gesunda, jag har precis fixat med årskort och hoppas att vara där en gång i veckan iaf, jag bor ju inte så långt bort.

Vi ses där!

Gesundaberget
Tack för en grym dag i Gesunda. Konstigt att det inte var mer folk med tanke på det fina vädret och stigarna. Många kurerade väl kanske gårdagen kan tänkas. :-D

Mycket trevliga banor med varierande svårighetsgrad, allt från maskinbyggda flowiga spår till tekniskt, stökiga stigar. Kul som fan! Ett stort tack också till den grymma personalen, alltid glada och hjälpsamma.

Inga skador heller men dock en rejäl växelsallad på en av hojarna.

Jag är faktiskt glad på riktigt, bara koncentrerad :-D

DSC_0518.JPG

Är ni i Gesunda måste det naturligtvis ätas våfflor!

DSC_0531.JPG

Gesundaberget
Hoj

Jag måste instämma i hyllningskören. Grym dag trots att min sluta de lite tidigare.
Växelsalladen var alltså min men den lämnade jag i misärtråden.Tack för sällskapet alla ni som var där och ett extra tack till den supertrevliga liftskötaren.
Helt enkelt en riktigt bra dag. Lets do it again.

Gesundaberget
Från gesundaberget.se:

Öppettider sommar 2015
5 juni till den 14 juni, lördag och söndag 10.00- 17.00
19 juni till den 9 augusti, varje dag 10.00-17.00 Obs! torsdagar kvällsöppet
15 – 16 augusti, lördag och söndag 10.00-17.00
20-23 augusti, torsdag till söndag 10.00-17.00
29 augusti till den 27 september, lördag och söndag 10.00-16.00

Gesundaberget
Campingstugan jag bodde i var supertoppen!

Var två dagar på gesundaberget och helt fantastiskt mycket kul stök och bök, väldigt bra och naturliga singletracks och maskinspåren var grövre och roligarare än järvsös. Blir en tur dit igen snart, körde både hardtailen och freeridehojjen och det var skitkul på båda.

Sjukt bra träning för enduroåkare mycket tekniskt och roligt, ser verkligen fram emot deras enduro, verkar finnas bortglömda spår överallt, blir kul å se vad dom hittar på.

Gjorde ett episkt hopp som blev aldeles för högt och långt, insåg att det gick åt helvete i luften och avslutade med nånslags springande superman med landning på sidan... trodde nyckelbenet gick av igen, såg helt sjukt ut... tydligen var det inte sönder, måste vara metallplattan från förra året som höll ihop det, helt svullet... gör skapligt ont. Fick cykla när jag kände det funkade.

Åre nästa vecka, får se om det blir cykelbacken eller ölbacken.

Gesundaberget
Aggressor skrev:
-------------------------------------------------------
> Campingstugan jag bodde i var supertoppen!
>
> Var två dagar på gesundaberget och helt
> fantastiskt mycket kul stök och bök, väldigt
> bra och naturliga singletracks och maskinspåren
> var grövre och roligarare än järvsös. Blir en
> tur dit igen snart, körde både hardtailen och
> freeridehojjen och det var skitkul på båda.
>
> Sjukt bra träning för enduroåkare mycket
> tekniskt och roligt, ser verkligen fram emot deras
> enduro, verkar finnas bortglömda spår överallt,
> blir kul å se vad dom hittar på.
>
> Gjorde ett episkt hopp som blev aldeles för högt
> och långt, insåg att det gick åt helvete i
> luften och avslutade med nånslags springande
> superman med landning på sidan... trodde
> nyckelbenet gick av igen, såg helt sjukt ut...
> tydligen var det inte sönder, måste vara
> metallplattan från förra året som höll ihop
> det, helt svullet... gör skapligt ont. Fick cykla
> när jag kände det funkade.
>
> Åre nästa vecka, får se om det blir cykelbacken
> eller ölbacken.

Ah' precis den rapport jag väntat på ?
Friskt vågat, hälften vunnet ?
Läk väl ♿

Gesundaberget
Kul att se och höra att det är alive and kickin i Gesunda. Bilderna från liften och toppserveringen väckte fina minnen. Beskrivningen av kraschfest och överladd likaså. :)

Gesundaberget
När jag vaknade idag efter att kommit hem mitt i natten så kändes det inte riktigt rätt,min prioriteringslista:

1. Först in med hojjen till verkstan.

2. Sova lunch

3. Sen akuten här i stan...

Nyckelbensbrott, k*ken... akuten i Mora missade brottet som var precis vid en skruv från förra årets krash, blir förmodligen operation imorgon och ny platta.

Kort men intensiv cykelsommar iår med, krasha en vecka senare förra året så blir lite längre höstcykling, gbg-endurot borde kunna funka med lite tur.

Gesundaberget
Blir det någon sesong 2016 på Gesundaberget? Står inget om sommaren på hemsidan som jag kan se när jag försöker planera en eventuell cykelsemester i sommar!

Gesundaberget
Sådärja! Dags att vakna på sociala medier och forum nu...

Sommaren är här och det blev en till säsong på Gesundaberget.

Lederna är bättre än någonsin och inga liftköer så långt ögat kan nå... Cykelhyran har utökats till 19 hojar, sortimentet av grejer att köpa utökas och Gesunda DirtLife Downhill Cup har dragit igång. Det är skojtävlingarna för alla cyklister från kids till elit.
Det kommer även att hållas stora tävlingar på berget iform av Scandinavian DH-Cup no3 redan nu till helgen 2-3/7 och 26-27/8 är det avslutning på ESS med tillhörande party som kommer att hållas i toppstugan.
Kolla här för mer info. http://www.gesundaberget.se/bikepark.html
Välkomna önskar Lingman Ute&Cyklar
Henrik och Jacob mfl

Bilagor

• Gdhcup16.jpg
    Gdhcup16.jpg
    217.1 KB · Besök: 43
  • DSC_4464 (2) [8560].JPG
    DSC_4464 (2) [8560].JPG
    794.3 KB · Besök: 43
Gesundaberget
Måste berömma er för det arbete ni gjort med berget under våren! Efter 4 besök hittills i år känner jag att jag hunnit köra igenom det mesta ett par gånger (ej viper trail ännu) och det verkar ha hänt en del sedan förra säsongen :) Mycket roligare (mer varierad åkning) än Järvsö!

Bilagor

• DSC_0247.JPG
    DSC_0247.JPG
    336.5 KB · Besök: 41
Gesundaberget
Jag är på väg. Ser inte lovande ut men fan vad kul det ska bli! Första gången för mig där, är det mycket träkonstruktioner som blir slippriga?

Glömde regnjackan också så blött kommer det att bli!

Gesundaberget
Sådärja efter ett smärre elhaveri på liften igår eftermiddag så går den igen å solen skiner också. Liften öppnar 8,30 idag för träning men är det någon morgonpigg friåkare som vill köra så går det bra också.
Tack för alla lovord om berget och lederna! Personalen har jobbat hårt för att få ett bättre flyt och mer hållbara leder och det ser ut som att dom har lyckats.
Idag är det dags för den tredje deltävlingen i Scandinavian Downhill Cup och det är 72 cyklister som tar sig an tävlingsspåret. För er övriga cyklister som inte tänker störta ner under tidspress kan det vara skönt att veta att dom 72 tävlande håller sig i ett spår på en sida av berget :)
Ses i backen ( idag kommer jag att höras i backen)

Tillbaka
Topp