[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Kan inte ett skvatt om rör tyvärr så jag fattade inte ett ord du skrev typ :p hoppas det löser sig i alla fall och att inte skadan blev för stor. Tack för idag!

HA! (Lite OT)

Vid ett tidigt besök på Bauhaus i morse knäckte jag rörpularnas yrkeshemlighet!
Jag hittade en jättevacker, ihålig och ca 15 cm lång 10+11 mm hylsa som passade perfekt till att dra åt muttern under diskbänken. Jag behövde inte ens ligga i brygga för att komma åt! Pris? 24,95.

Snart har vi vatten i köket igen.

Nej, skadorna blev inte så stora. Det gick att torka upp det mesta och resten torkar väl upp vad det lider, hoppas jag.

I morgon kommer mina nya däck - ett par Conti Mountain King Protection 2.2", så nu kan det få börja regna igen om det vill.

... Jocke

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Kontrar med en bild på min nya raaaaaaaaaam!

Jag hoppas du gör en byggtråd på denna skapelse, låg precis i startgropparna för ett liknande projekt när jag plötsligt blev med CX istället.

Men en vacker dag så ska jag också cykla plast-29er...
// L.

Globalistic skrev:
> 1, någon som är sugen på att köra
> engelbrwktsloppet 31 juli? Jag och Ordens ska
> köra.
> 2, någon som är sugen på en Sub 8.30 satsning
> till vr 2012?
> 3, jevlar va fin min 29er ram är ;)

VR Sub 8.30 låter som mycket träning i vinter.....men det skulle vara utmanande!

Globalistic skrev:
> 1, någon som är sugen på att köra
> engelbrwktsloppet 31 juli? Jag och Ordens ska
> köra.
> 2, någon som är sugen på en Sub 8.30 satsning
> till vr 2012?
> 3, jevlar va fin min 29er ram är ;)

1, Nej...Mitt i sommarsemestern med familjen och jag tror tyvärr att jag precis lämnat området (Orsa björnpark) några dagar innan. Sedan om jag nu mot förmodan skulle vara däruppe i krokarna just då så har jag inte cykeln med mig.
2, Lvg är ännu inte min grej. Jag kommer nog så småningom göra en Svensk klassiker satsning och då måste jag ju ta mig an VR. Fast jag väntar något eller några år till. Den passar ju annars bra med en 40-års kris, men tills dess är det för många år iofs.
3, Du kommer ju krossa oss andra med de där prylarna Bang. Jag får nog skruva upp träningsintensiteten ytterliggare ett snäpp om jag ska orka haka på dig ;)

Angående tisdagarna framöver får jag nu göra ett semesteruppehåll. Det blir nog några spontanrundor när jag är på hemmaplan och då hör jag av mig. Satsar på en återkomst under första halvan av augusti.
Träningen (cykel) framöver:
Jag gör en ordentlig satsning till Lida Loop 2012 och ska gå in på sub 3h. Ett tufft mål, men då får jag också en anledning att köra på hårt under hösten och vintern ;)
Trevlig sommar!

Dåså!
Nu när det är sommar å all passar jag på att bjuda in till en GhettoRide UTÖ!

Tre datum:
Kopiera och fyll i det datum som ni kan medverka så tar vi i slutändan det där flest kan vara med. Kan ni vara med på alla tre datumen så fyll i det.

Vi samlas på Åbyplan, sedan cyklar vi till Årsta havsbad tar båten över till Utö. Jag visar er runt Utö, sedan grillar vi vid mitt sommarhus. Efter grillningen cyklar vi lite till följt av bad för de som vill. Sedan tar vi båten tillbaka och och knäcker en bärs på båten hem.

80kr/enkel 35kr/enkel för cykeln.

Fyll på om ni är intresserade.
Datumen:
Söndag 17 Juli:
-Bang
-
-
-
-

Väl mött!

Jag satsar på att komma ut en sväng imorgon/söndag kväll. Start runt kl.20. Häng på ni som vill/kan!

@Bang
Riktigt bra initiativ där! Jag ska kolla datumen, men jag befarar att det kan bli svårt att pricka in någon av dagarna. En lördag eller söndag i augusti hade passat bättre, med undantaget den 13 förstås :)

Jo, efter 13e är det ju några långlopp till som jag tänkte lura med mig per på. Men scchhh, säg inget. Tänker överrska honom ;)
Cykel imorgon låter bra. Lagom semesterfet och med sju dagars halsinfrktion bakom mig känner jag mig taggad + nya cykel som kom i frrdags

Måste revidera mitt förslag på tid för cyklingen ikväll. För min del är det bättre med start mellan 18-19. Jag återkommer om mer exakt starttid fast då via sms.
Än så länge har Bang och Ordens visat intresse, någon mer?

Hihi...

Bilagor

• Skärmavbild 2011-07-03 kl. 18.44.56.png
    Skärmavbild 2011-07-03 kl. 18.44.56.png
    130.1 KB · Besök: 48
Det där blev ju bra Bang! Ser ruskigt snabb ut. Du kommer behöva vara snabb förresten. Ordens körde skiten ur mig ikväll på Rudans mtb-slinga.....
edit: Ni missar väl inte live sändningen the Big 4 på svt 1. Grymt drag på Metallica nu!

Senast ändrad:
Jag missar tyvärr kommande tisdag då jag är i Katrineholm då och hälsar på en god vän med familj. Hade lyckats dubbelboka mig lite...

Kommer inte nu på tisdag. Åker ut till landstället idag på eftermiddagen.
Missar även nästa vecka och tyvärr även Utö trippen. Semestern är tyvärr slut redan första augusti. :-(

Globalistic skrev:
> Hade han fått tillbaka sin LUX :D

Vilken LUX???? Den har varit på lagning hos Canyon så länge att jag nästan glömt att jag har en, men har jag tur så fixar Canyon fram den lagom till Jul skulle jag tro :-).

Jag kan tyvärr heller inte i morgon, men om någon kör en annan dag denna veckan så kan jag nog!

Jag tänkte hänga med om det är OK. Hur länge brukar ni köra, det är första gången jag är med...

Globalistic skrev:
> Najs! Erik kommer också.
> Jag kan bli någon minut sen.
>
> /B

Ja! Jag åker från tungelsta nu!!

Tack för en bra tur! Det blev några sköna vurpor för nybörjaren, måste ha vrickat tummen i en för jag kunde inte växla med triggern på vägen hem :-)
Turen gav mersmak och jag kommer försöka vara med så ofta jag kan!

Globalistic skrev:
> Vi hittade brillorna ;)

Va bra! Då kan jag behålla de jag hittade då. ;-)

Skönt! Inte kul att tappa ett par Oakley!

Nu går jag på semester ett par veckor så vi får se när jag dyker upp igen.

Kanske med extra bilringar......

Trevlig sommar!!

/A

Tack för idag!
Armarna blomstrar av allergiutslag och jag lyckades tappa mina nya glasögon två gånger.
Jag bjöd också dagen till ära på en offentlig OTB ;) så nu kan ni reta mig lite framöver.

Det blev 21km ikväll och nästa gång får jag inte glömma kaffet! Mycket dåligt!

Så tack för idag och jag hoppas få se er igen inom kort.

/B

Bilagor

• Skärmavbild 2011-07-05 kl. 23.19.06.png
    Skärmavbild 2011-07-05 kl. 23.19.06.png
    310.8 KB · Besök: 53
  • Skärmavbild 2011-07-05 kl. 23.19.12.png
    Skärmavbild 2011-07-05 kl. 23.19.12.png
    320.3 KB · Besök: 37
  • Skärmavbild 2011-07-05 kl. 23.19.19.png
    Skärmavbild 2011-07-05 kl. 23.19.19.png
    269.2 KB · Besök: 58
Tack för trevligt sällskap på turen som gick på delvis nya stigar för mej trots att jag varit runt en del i trakterna förut! Kanonfint träningspass, och det märktes ju att jag behöver ligga i lite mer, så jag kommer nog att hänga med när det passar framöver.

//Fredrik

Fredag 19.30 är det dags för en tur för de som vill, kan och har lust.
Mtb i Rudan helt enkelt!

Lördag bjuder också på cykling. Förhoppningsvis blir det en cross/lvg runda. Tiden är 17.30 utanför Kulturhusets huvudentré i Handen.

Väl mött!

Jag siktar på att vara med på fredagen. Jag hade tänkt köra med hovet på lördagen men blir det ett bra gäng så kör jag gärna ghettolvg istället.

Bra P!
Du kanske kan ta täten runt Rudans MTB spår så kan vi försöka slå Tomas tid :D Å vi åker inte hem förens vi kört den under 50min :D

Hörrni! Sluta hetsa! Tänk på att vi vanliga dödliga vill hänga med i tempot efter semestern. Kan ni inte bara myscykla lite?

Men det ska bli härligt att bli slaktad av "The Bear " på fredag. Speciellt också efyer en långpanna på jobbet. Woho!

Vi får väl se vem som slaktar vem skulle jag tro.... men banan är i alla fall hyfsat torr och fin dock med en och annan backe :-)

Bra! Ser fram emot fredag.
Andreas har lagt ut sin Radon påk&s.igår surrade han något om att han också ville ha 29er :)

Har du en gps-logg över rundan Per?

Nej tyvärr så har jag inte loggat Rudanslingan, det brukar ju vara endel lerhål där och sedan min Garmin har kraschat lite så är den inte direkt vattentät längre!

Jusste! Vill passa på att påminna alla er semesterfirare om att dem mörka tiden kommer och det är läge att fundera på lampköp. Det kan ju ta upp till 8 veckor att få hem grejerna så se till att ni är färdigkittade med extrabttrripack, hjälmfästen osv. Just ny har ju även dx 5usd rabatt på lampor mm.

Jaha, då var man just tillbaka efter en härlig springrunda till och från en av Sveriges mäktigaste fyrar, Långe Jan. Det blev ca 14km löpning och jag är nu lagom uppvärmd till kvällens pass på mtb. Jag kommer att prova en slinga/led som kallas Mörbylångaleden :-)

Lycka till ikväll, ni som gör en sub 50 satsning, på Rudans mtb-slinga. Klarar ni den tiden så blir jag grymt imponerad. Passa på bara ni när jag är borta......Se upp bara nära jag är tillbaka ;)

Tillbaka
Topp