[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Ok jag kan vara lekledare, vilken dag kör vi? Söndagen den 26 Juni kanske? Eller är ni fyllsjuka från midsommar då? :-)

Erik och Gille är på. Jag har ingen cykel om inte mitt växelöra hinner komma i morgon vilket jag betvivlar :/

Om vi blir utan Bang ikväll så hoppas jag att någon har bättre lokalsinne än jag i alla fall, annars kommer turen bli vääääldigt lång =)

Ingen bra tisdag idag. Både materiella och fysiska skador. Hoppas du repar dig fort Erik så vi kan komma ut och köra igen.

Du vet det den där droppen du och Tomas hoppade i förrut...
Den gjorde kaos med Erik, hans fot och hjul.

Krya på dig Erik.

rooth skrev:
-------------------------------------------------------
> Nej! Vad hände?

Du vet det där hoppet i pulkabacken. Erik skulle testa, men något gick snett i uthoppet och han fick framåtrotation. Cykeln dök ner på framhjulet, studsade upp och fortsatte runt i en volt. Erik följde med cykeln hela vägen runt, tjongade i styret med hjälmen, smällde i ryggen ordentligt i backen när han tillslut tog mark och fick samtidigt en rejäl smäll på fotleden.
Efter återhämtning tog han sig hem på egna ben med lite stöd, men jag misstänker att han blir immobil ett tag :(
Fick ett sms för ett tag sedan och han påstod sig vara tillräckligt ok för att avvakta med ev. sjukhusbesök tills imorgon.
Otäck krasch! Hojen klarade sig hyfsat tror jag med bakhjulet som undantag. Det såg ut som om någon stått och hoppat på.
Ibland kommer såna där väckarklockor när man inser att den här sporten inte är helt riskfri....

Jusste, gilles kedja gjorde kaos med mitt pekfingernocskå...
Flådde av en bit skinn ner till det "vita" ni vet ;)

Lida loop i helgen. Gille står i dagsläget utan bakväxel och växelöra :(

OJoj lät inte bra det där med Erik alltså, tur att det inte gick ÄNNU värre. Ja det var en riktigt skitrunda kort och gott, tack som fan för hjälpen hem i alla fall grabbar, skönare än att leda cykeln hem. Bikerbrorsor4ever =)

Herrar Motion Lida Loop
Loop 1 1:01:06 plats 102
Loop 2 2:30:24 plats 271
Loop 3 3:35:42 plats 231

Mina resultat :) Är sjukt nöjd med att ha lyckats genomfört loppet. Missade tidsmålet med ca 6min, men nästa år fixar jag det med råge. En alltför snabb öppning och lite tekniska bekymmer krånglade till det lite. Micke slog mig med ca 45s...den var inte snäll :(

Är sjukt imponerad av Ordens som körde in på en kanontid! Bra jobbat!
Ser också fram emot lite foton och filmsnuttar från Bang och Gille som var där och tävlade och på samma gång dokumenterade.

En härlig dag!

Imorgon då? Har alla alldeles för tunga ben efter Lida eller finns det någon som vill köra? Jag kan nog komma loss :-)

Bra kört på Lida alla. Jag är i Götet på tjänsteresa så kan tyvärr inte imorn. Kör hårt, droppa försiktigt.

Jag kommer vara på avslutning på förskolan med barnen nu på em. Det kan bli tight med 18.30, men jag gör ett försök.

Hej

Nyfiken - hur långt och snabbt kör ni?

Är det mest knölig stigkörning, typ långa terrängspåret i Hanveden, eller är det mera som cykelvägen mellan VH och Riddartorp?

Har cyklat runt själv i Rudan med omnejd de senaste 15 åren.
Milspåret Jordbro/Brandbergen är också väl använt.

Gjorde LidaLoop för tredje året nu i helgen men tiden blev blygsamma 4.37. Fast då körde jag ihop med frugan på första loopen (hon körde Single Loop).
Tror ni jag har någon chans att hänga med?

mvh ... Jocke

JockeP skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej
>
> Nyfiken - hur långt och snabbt kör ni?
>
> Är det mest knölig stigkörning, typ långa
> terrängspåret i Hanveden, eller är det mera som
> cykelvägen mellan VH och Riddartorp?
>
> Har cyklat runt själv i Rudan med omnejd de
> senaste 15 åren.
> Milspåret Jordbro/Brandbergen är också väl
> använt.
>
> Gjorde LidaLoop för tredje året nu i helgen men
> tiden blev blygsamma 4.37. Fast då körde jag
> ihop med frugan på första loopen (hon körde
> Single Loop).
> Tror ni jag har någon chans att hänga med?
>
> mvh ... Jocke

Följ med nästa tisdag.
Vi kör mellan 1-2mil beroende på underlang. Idag blev det drygt 2mil men då hälfen lättåkt stig å resten Väldigt teknisk stig. Alla ska med och vi väntar in åkare. Vill man öka kan man utmana Pär "The BEAR" i de tekniska backarna eller Tomas "The Sunshine rider" i branta backar. Gillar du att fika kan du utmana mig i "bästa fikapåsen". Fika brukar vi göra halvvägs och då dukar vi upp med kakbuffé, kaffe & högtidsbakelser.

Välkommen!

Ligg helst inte bakom Pär i backarna för då får du se hans vader spänna sig å då får man lätt komplex...
Bara han kunde raka dem också :)

Vadå Bang gillar du inte mina håriga ben, jag som trodde att rakade ben bara var för LVG åkare :-). Det var verkligen kanoncykling idag trots snorhala rötter och stenar. Det var även trevligt att prova på en heldämpad Specialized 29er vilken grym cykel.....tack för turen alla.

Tack för en grymt bra tur. Tror att det gick bättre denna gång än förra.
Hoppas att jag inte sinkade er förmycket.

/A

Ikväll var det riktigt fint. Jag gillar de mer tekniska bitarna på Sörmlandsleden och de branta backarna bara älskar jag ;) De ska besegras! Jag kände mig riktigt glad efter rundan.
Tack tack för rajden och sällskapet!
@ Bang: "The Sunshine rider", "The Bear" (syftar du på de pälsbeklädda vaderna här?) Haha Bang! Du är bra rolig du. Vad ska du få för nick då? Förresten.... fikat var ju ingen hit ikväll. Bakläxa där Bang! ;)
@ Prophet: Du tryckte ju på riktigt bra med den där 29:an. Inget sink där inte!
@ JockeP: Kom med och prova!
@ Gille och Ordens: ............kommer inte på något att skriva till er :(

Ja precis. Om det regnar brukar vi ses i tunneln eller under någon markis som ger skydd. Men allt är vid Åbyplan så man ska inte missa varandra bara för att man tar skydd från regnet.

Välkommen och glöm inte fikat!

Denna rutt körde vi i dag...

Bilagor

• Bild 3.png
    Bild 3.png
    14.1 KB · Besök: 39
  • Bild 2.png
    Bild 2.png
    160.8 KB · Besök: 41
Jag tänkte att vi skulle ta det bästa av det bästa nästa tur å köra denna slinga...

Den får ni inte missa!

http://kartor.eniro.se/m/asKQI

Vi Startar vid Åby å kör Motsols dvs Startar å kör på den väg vi slutade i dag. Det blir mullemull med Sörmlandleden + MTB-slingan och våra egna hemliga stigar :)

Ghetto De Lux nästa tisdag!

Bilagor

• Bild 4.png
    Bild 4.png
    235.7 KB · Besök: 37
Så! Nu vet alla att det bjuds på en *DeLuxRide*

Vi ses nästa tisdag!

För er som inte har något vettigt för er kommer Ordens att rodda med Östertälje - Rudan Ride snart feat. Ghettoister från tisdagsturerna.

Vi kommer också längre fram i sommar köra Ghetto v.s. Skärgård och ta båten till Utö för stigcykling och grillning samt dricka kall bärs å skryta om vem som är starkast.

Så kolla kalendern!

Ok, om vi skall köra Östertälje-Rudan innan semestern så är det dags att bestämma datum nu! Vad säger ni om Söndagen 3 Juli? Vilka är sugna på att köra.... Tomas, Bang, Mathias, Anderas, Mickejmr, Gille, Per......och gärna några fler??
Hela sträckan är ca 44km, Östertälje-Lida har jag inte cyklat så den terrängen vet jag inget om men Lida-Handen är ganska blandat med skogsväg och mer tekniska partier, jag skulle tippa på att det tar ungefär lika lång tid som Björkhagen-Handen kanske lite längre.
Vi kan även korta ner turen om ni tycker det tar för lång tid genom att cykla Huddinge-Rudan det blir ca 27 km och det är riktigt fin cykling det också, man kan även ta endel alternativa vägar vid Paradiset tex. Sameslingan och Brinkslingan.
Har ni andra datum som ni tycker passar bättre så kom med förslag!

Jobbar hela den 3:e tyvärr, helgen därpå, alltså söndagen den 10:e är jag ledig dock. Men gör såklart det som är bäst för flest och låt inte mig sinka er :p

Låter emellertid redigt roligt med en sån här tur!

Låter sjukt kul, men jag åker på sem den 2a juli, så för mig är det bättre helgen innan, typ söndagen.

Jag måste kasta in handduken denna tisdag. Ska på sjukgymnastik och massage och hinner inte medverka. Plus att jag fortfarande inte har någon cykel.

De Lux riden utgår och ni som brukar köra kan ju betämma tid i denna tråd. Men jag skriver i alla fall 18.30 så får ni komma fram om en annan tid i tråden.

Jag kommer tyvärr heller inte kunna nu imorrn pga födelsedagsfirande för svärmor. Siktar på nästa vecka istället.

Eftersom Gille köpte ny cykel måste jag också göra det. Min Kona kommer troligtvis i början av nästa vecka.

*smutt*

heihei100.jpg

Tillbaka
Topp