ordens skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja du har rätt att det är skönt med vår MEN
> kantvind i slakmotan vid Årsta slott är inte
> skönt för mina ben :).
> Men man skall inte klaga när både väder och
> axel börjar bli riktigt bra det är grymt kul att
> få ut och plåga sig lite igen, stark kört och
> tack för dragjobbet Rille!
Härligt att ni är ute och kör! Själv blev det igår premiär på min pendlarmtb (ni vet den där röda stålhingsten ;) ). Fast efter en vinter ute i snö/slask/is/regn så mådde den inte så bra. Nästan på en gång så började vevlagret att skrika och efter Haninge C så körde det fast helt. Men med ett ordentligt tryck på pedalerna så lossnade det och jag kunde fortsätta. Dock fortfarande med missljud fast nu inte så skrikande, mer rasslande...Efter en isärplockning senare på kvällen så lyckades jag klura ut vad som hänt. Ett vevlager som tidigare hade två inkapslade lager hade plötsligt bara ett kvar. Det andra hade pulveriserats och rester av metallflagor och lösa kulor låg lite överallt inuti lagret. Jag tog bort all metallspån och pillade sedan tillbaka kulorna med lite fett på och drog åt. På en kort provcykling verkade allt hålla ihop :) Vi får väl se hur länge...
Men Rille och Per, om ni nu ska ut och smygträna så får ni ta och slänga upp garminlänkarna. Jag vill ju kunna ha lite koll på er. Man får ju inte halka efter ;)