[Ghettoride Haninge] Varje tisdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge

Då måste det funnits Väldigt fina saker att vila ögonen på längst bak i klassen. Skitväder till helgen så passa på ;)

Ja huuuu vädret ser verkligen inget vidare ut i helgen, men jag kör gärna så länge det inte finns risk för halka!

Jo Mathias det var i längsta laget men jag har ju en del träning att ta igen på er som får fincykla i skogen :)

Senast ändrad:
ordens skrev:
-------------------------------------------------------
> Nyss hemkommen efter ett 3 timmars
> spinningpass........benen är helt slut kan man
> säga!

Hmmmm....
Det där låter inte sunt Per.
I helgen så kommer jag att cykla på söndag fm. Det är då jag kan. Gärna så tidigt som möjligt :)
Vädret skiter jag i.

Per har väl sovit tillrekligt nu!
Dessutom är han kock och då är man van att gå upp tidigt.

A

Andreas har rätt, jag har sovit tillräckligt och när det vankas cykling så går jag gärna upp! Kan det möjligtvis vara så att Bang skall ut på dåligheter på lördagskvällen? :)

men vafan, säger ni att jag ska falla för grupptrycket å pallra mig till Åbyplan 08.00 en söndag? Why not? ;) Men kan vi inte säga nio, pls ;)

Kompromiss: 8.30 passar väl alla då. Jag kommer att nöta fram till kl. 12 då jag MÅSTE vara hemma. Bang du jobbar väl?Andreas har du möjlighet att åka långt? Per, tror jag var på :-)
Fast startar vi 8 så hinner vi träna längre....

Man kan träna hårt å kort. Titta bara Rille ;)

Ett alternativ är att vi kör "vanliga" rundan å sedan mot Länna via dalarövögen brandbergen, vega, länna så kan jag droppa av vid länna va. Runt 10.40, sedan kan ni fortsätta mot jorbeo bakvägen hia huddingeleden eller vad den heter tillbaka till Jordbro rondellen å bör vara tillbaka typ halv tolv.

Andreas kan ju vika av vid den långa nedsförsbacken vid dalarövägen å ta vänster mot vh om han ska vara hemma i god tid. Så fortsätter vi andra höger mot brandbergen?

8.30 åbyplan, förutsatt att det inte är dödshalka. den som inte har skärm + kompislapp ska få stryk ;)

Vadå "om det inte är dödshalka"? Det är väl bara att sätta på hjulparet med dubb då?!!

A

Vart tog den söta lilla våren vägen? Vart tog den söta lilla våren vägen, ingen som vet, ingen som vet?

Jag kör med stänkor. Vill ju vara snäll mot min medtrafikant.
Jag möter upp er i tungelsta vid kvart i nio.
A

God morgon mina Ghettoraiders.
Min fru har insjuknat nu under natten så inge cykling för mig i dag.

Ha en bra tur.
A

Ja, jag önska att det var ett aprilskämt. Nu ska jag ut o leka med min son så frugan får lugn o ro. A

Bang.
När vill du ha pengar för tröjan?
Innan eller efter leverans?
När kommer dom?

Jag kanske hänger med en sväng på tisdag om vi inte kör så stökigt i början.

Vilken resa, vilka vägar, vilket väder! Nyfikad å på jobbet i Länna.

ingemar, jag ska bekräfta ordern på mån. Sedan är det 6v till leverans. Återkommer om betalning. Men jag har bett om faktura. Det innebär priset för tröjan/tröjorna plus frakten delat på alla som beställt.

/B

Ja vilken tur ...fint väder om än lite kyligt i början, vägarna var bra det var bara lite dödsis på Ådranvägen. Vi fick även in en obligatorisk Ghettofika fast på Café, tack för fikat Bang!

Benen känns rejält mosiga nu så man får nog bädda ner sig i soffan och kolla på Flandern runt i eftermiddag :)

Ok, idag blev jag överkörd av två CX-monster; Bang och Per. Efter ca 1h tog min power i benen slut och jag släppte.
Fast de var ju rätt snälla och väntade på mig. Sedan var mina dragningar slut för den här rundan och jag fick istället ligga på rullen och kriga.
Fikapausen i Länna kom rätt lägligt. Tack Bang! Sedan blev vi två som fortsatte i ca en timma till. Och Per drog mig runt. Stark kille det där :-)
Men nu har jag insett att jag måste trimma både mig själv och min hoj om jag ska kunna hänga med de stora grabbarna. Så efter lite experttips (från ghetto-super-mekare Andreas) så flyger bashguarden av, på med stora klingan och eventuellt slätare däck på om det blir ett till "asfaltsrace". Och nej, jag sätter mig inte på någon CX. Det ska gå och hänga med ändå! Sedan är det ju bara jag som måste komma i form....

Thomas det kommer bara bli jobbigare och jobbigare att hänga med. Snart hänger vi på lätta däck på våra cyklar med och då spelar det ingen roll hur bra kondis du har om du kör på 26" mtb. Min cross kommer snart vara ledig för utlåning på dessa turer, passa på och låna den då den är i din storlek.

Jag vill inte att Tomas ska låna en cx för tänk såhär, om han har lyckats hänga på oss med 26" och 36 klinga som högst........
Jag låter er fundera lite.....
Och sedan får han åka på 28" och 46-50 klinga.....

Hejdå!!

rillard skrev:
-------------------------------------------------------
> Thomas det kommer bara bli jobbigare och jobbigare
> att hänga med. Snart hänger vi på lätta däck
> på våra cyklar med och då spelar det ingen roll
> hur bra kondis du har om du kör på 26" mtb. Min
> cross kommer snart vara ledig för utlåning på
> dessa turer, passa på och låna den då den är i
> din storlek.

Rille! Varför gör du detta mot oss! Han kommer få tempolår och rycka i backarna. Fan!

83% i snitt å max på 97% i går, ingen söndagscykling precis...

Bilagor

• Skärmavbild 2012-04-02 kl. 08.16.42.png
    Skärmavbild 2012-04-02 kl. 08.16.42.png
    2.2 KB · Besök: 21
Mysdistans på torsdag 12.30 @ Karlbergs Station.

Tanken är att vi kör:

Karlberg-Alvik-Äppelviken-Drottningholm-Ekerö-Slagsta-Flempan-Tullinge-Tungelsta-Årsta havsbad-Västerhaninge.

Det är runt 10mil och vädret som det ser ut blir sol och några plusgrader. Fika kan vi göra vid Rosenhill om det passar.

Ta med pengar till färjan.

Ingen hets, snack-å-rill-tempo.

Jag kommer att köra oavsett, men kanske skippar Årsta havsbad om ingen annan vill haka.

Vilka är på?

Hela rutten på Google-maps: http://maps.google.se/maps/ms?msid=...=0&ll=59.265881,18.045044&spn=0.4983,1.454315

Bilagor

• Skärmavbild 2012-04-02 kl. 09.37.38.png
    Skärmavbild 2012-04-02 kl. 09.37.38.png
    256.8 KB · Besök: 28
Senast ändrad:
jag missar morgondagens ghettorunda då jag måste ta en härlig jobbdag i Göteborg. 06:00 tåget ner och 18:42 hem - HÄRLIGT!

VIKTIGT!

Om detta inte framgått tidigare vill jag bara påminna er om att den långa tröjan har kort dragkedja.
Jag väntar ytterligare med att godkänna ordern till på onsdag kl. 09.00. Detta har dock ingen påverkan på leveranstiden så länge ingen vill ändra något :)

/B

Jag tänkte ta en tur på fredag förmiddag så om någon är sugen hänga med så är det bara att hojta till.

/Per

Jag uteblir torsdag och fredag. Det traditionella påskfirandet på landet väntar.
Däremot satsar jag på imorgon förutsatt att min fru hemma blir lite friskare.

Angående landsvägsrepor framöver så kommer jag till en början försöka med en "trimmad" mtb (läs större klinga och slicks). Den största anledningen är att jag vill träna att sitta länge på mtb för att härda kroppen. Cykelvasan blir ju minst 3,5h och Lida Loop 3h på cykeln. Det är rätt länge och jag vill inte åka sista timmen med en helt slut rygg som tvingar mig att stå upp med jämna mellanrum. Så blev nämligen Lida Loop 2011.
Men om det blir så att jag inte orkar haka på er andra cx/lvg-monster så kanske jag kan låna grejor....Det är ju roligare att åka tillsammans än själv. Och träning på cx/räcer ger antagligen också bra uthållighet på mtb.

Och Bang + ni andra: Jag tror inte ni behöver vara oroliga för mig i backarna. Jag är nog mer den där sega typen som blir starkare ju längre vi kör...

Tillbaka
Topp