Ghost bike?

Ghost bike?
Min vanligaste runda så känns jävligt olustigt att det hände där, samt att det var en person i ens ålder, men har inte hört nån ytterliggare info.

Har också tänkt på att man skulle sätta upp en hoj där, med tanke på hur värdelösa folk är på att köra på den vägen.

Ghost bike?
Har inga detaljer, har insett att det kan vara lite känsligt med tanke på anhöriga. Avvaktar ett tag. Som idé tycker jag det är ett bra sätt att uppmärksamma problematiken och mana till eftertanke

Ghost bike?
Avvaktar men jag ska se till att det kommer en vit cykel på platsen. Tänk om vi på happy regelmässigt kunde göra detta vid dessa tragiska händelser och koppla till krav på lag för 1,5 m avstånd.

Ghost bike?
Avvaktar men jag ska se till att det kommer en vit cykel på platsen. Tänk om vi på happy regelmässigt kunde göra detta vid dessa tragiska händelser och koppla till krav på lag för 1,5 m avstånd.

Jag håller med, det borde ske varje gång detta hemska händer.

Om du får några kostnader för att fixa ghost biken så säg till så kan jag och säkert fler chippa in för att dela på kostnaderna.

Ghost bike?
Hej allihopa.
Jag stödjer tanken till fullo.
Olofstorpsvägen ingår i mina träningsrundor.
Min dotters dagiskompis miste sin far i olyckan och en olustig känsla präglar tanken på cykelträning inom kommunen.
Olofstorpsvägen, Häskogsvägen och pendlarstråket Jonseredvägen är kurviga och farliga vägar som kommunen negligerar årligen.
Därav vill jag även sätta ett minnesmärke vid kommunhuset som dagligen påminner kommunens politiker om olyckan och riskerna som dom utsätter sina invånare för.

Ghost bike?
Tankarna den senaste dagen gar ofta vandrat iväg till den drabbade familjen.
En familj som ett ögonblick har slitits isär. Barn som på morognen sa hejdå till skn pappa och nu aldrig mer får se honom igen. En fru/sambo som blivit ensam och som troligtvis saknar sin kärlek.
Jag lider med hela familjen och alla drabbade och mina ord kan inte med rätta beskriva den sorg som finns i vår omgivning i dessa dagar.

Ghost bike?
Tycker det är märkligt att det verkar ske flest dödsolyckor i Gbgsområdet, och nästan samtliga med lastbilar.

nyligen blev ju vänsterns kommunpolitiker påkörd, och då kan man ju hoppas att mer händer i infrastrukturen. Men har inte så höga förhoppningar.

Ghost bike?
Mycket tragisk olycka. Det är en trevlig och mycket använd sträcka för cykelträning, men kurvig och backig. Det finns en avfallsanläggning vid olycksplatsen där många lastbilar kör ut från. Om det har bidragit till olyckan kan jag bara spekulera i.

Lite detaljer om olyckan finns här.

Ghost bike?
Någon som kan förklara nedanstående för en morgontrött individ:

Vi har en vårdslöshet i trafik, men inte riktad mot person. Det är viktigt att understryka det, säger Andreas Gabrielsson.

Ghost bike?
Någon som kan förklara nedanstående för en morgontrött individ:

Vi har en vårdslöshet i trafik, men inte riktad mot person. Det är viktigt att understryka det, säger Andreas Gabrielsson.
Helt obegripligt, är nog en tafflig journalist som inte kan uttrycka sig.
Angående olycksplatsen så funderar jag, det finns en lång utförsbacke på Olofstorpsvägen i riktning Göteborg där man kan ladda på bra. I slutet av den finns en utfart från Hultets avfallsanläggning med mycket lastbilstrafik in och ut. Om lastbilen precis har svängt ut från den vägen utan att uppmärksamma cyklisten, kan detta ha hänt. Detta är en ren spekulation, jag vet inte exakt var det hände.

Ghost bike?
Helt obegripligt, är nog en tafflig journalist som inte kan uttrycka sig.
Angående olycksplatsen så funderar jag, det finns en lång utförsbacke på Olofstorpsvägen i riktning Göteborg där man kan ladda på bra. I slutet av den finns en utfart från Hultets avfallsanläggning med mycket lastbilstrafik in och ut. Om lastbilen precis har svängt ut från den vägen utan att uppmärksamma cyklisten, kan detta ha hänt. Detta är en ren spekulation, jag vet inte exakt var det hände.
Nu var det ju inte journalistens ord utan vad förundersökningsledaren hos Polisen sa. Hade han blivit felciterad av journalisten så borde det nog ha redigerats.

Tillbaka
Topp