Ginstleden

Ginstleden
Tackar. Har tyvärr ingen GPS. Vill inte skylta med min ambition. Men går det att följa skyltarna från GBG till Båstad? Går det köra med landsvägsdäck med styrfart?

Ginstleden
Ska nog inte vara några större problem att hitta från Gbg om man studerat rutten lite innan. Vill minnas att det finns skyltat i de flesta korsningarna men vissa är lätta att missa. Går nog bra med landsvägsdäck. De ställen där det inte är asfalt är, om jag kommer ihåg rätt, här: http://cycling.waymarkedtrails.org/en/?zoom=15&lat=57.28405&lon=12.16712&hill=0&route=0.11# där det är bra packad grusväg och några korta sträckor i Mellbystrand/Båstad där den går på välskötta motionsspår i skogen. Kan vara några andra korta sträckor också som jag glömt. Avverkade den senast förra året med 35 mm Schwalbe Kojak utan problem.

Ginstleden
Jag cyklade från GBG till FBG förra sommaren. Körde inte leden från början utan raka spåret genom Mölndal, Kungsbacka och vidare till Åsa. Där anslöt jag till leden. Tappade bort den i Varberg men hittade ut på gamla E6an mot FBG och nöjde mig med det. Den går bitvis ganska snirkligt för att undvika landsvägar så lite beroende på hur stora och många omvägar du är sugen på så kan du ju följa den lite selektivt.

Jag hade inte förberett mig alls utan cyklade på ren känsla hela vägen och hittade fram utan att avvika särskilt mycket någonstans. Stannade vid ett eller två tillfällen och kikade lite på kartan i telefonen för att orientera mig om huruvida vägen jag cyklade på faktiskt ledde någonstans men annars var det bara att köra.

Det är inga som helst problem att köra den sträckan med racer om du inte är supernojig över någon enstaka grussnutt eller lite lappad asfalt. En kort bit var det nylagt makadam men jag drog en chansning och körde rätt på utan problem. Den borde vara antingen asfalterad eller mer packad och sliten vid det här laget.

Ginstleden
Ok. Jag skall detaljstudera kartan nykter imorgon.När man cyklar långt vill man inte cykla fel. Spontant känns det överkomligt att sannolikt kunna följa ginstledens skyltar. 50 m åt vänster finns E6 och på högra sidan havet. Gissar att snecyklingen kan uppkomma runt tätorterna.

Ginstleden
Kan rekommendera Ginstleden. Det var lite grusväg i Kungsbacka samt en dålig cykelväg norr om Mellbystrand. Gamla E6 gick fint och cykla på, lite trafik och stor vägren. Cyklade fel söderom Varberg och Halmstad. Jag ville inte följa cykelvägar genom städerna med alla start och stopp. Min resa blev 20.3 mil och 6 timmar 45 min inkl ett stopp i Halmstad.

Senast ändrad:
Ginstleden
Gott jobbat.
Välkommen till civiliserade trakter.
Men du tog ju fel cykel nu kan du inte cykla på åsen, cykla hem och byt!

/Jon

Ginstleden
Tackar. Bilen såg ut som en julgran, alla cyklar är med ned. Kalle och jag surrar om en tur iimorgon. Men du var upptagen?

Jon skrev:
-------------------------------------------------------
> Gott jobbat.
> Välkommen till civiliserade trakter.
> Men du tog ju fel cykel nu kan du inte cykla på
> åsen, cykla hem och byt!
>
> /Jon

Ginstleden
En easy easy tur vid 10 ssnåret. Start hos Kalle. Pma Kalle, han vet...

Kulspetz skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykla i morgon, nånstans på åsen? Tid?(kanske
> efter jobbet)
> /Anders

Ginstleden
Denna rundan blir det inom kort. Sen samma runda igen hemm igen nån dag senare för att kolla hur rundan serut in för en tur i högre tempo med racern

Ginstleden
Hej. Lyfter en gammal tråd. Har lite funderingar att cykla Ginstleden på MTB. Någon som vet vart man kan få tag i en karta, har sökt på nätet men svårt få tag.
Är det lätt att hitta på leden?
Mvh Björn

Tillbaka
Topp