Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hålla sig på hjulen ingår i konceptet.GoranS sa:Undrar om det kommer att bli snack om att de laddade på när Kruijswijk vurpade.
Henrik_E sa:Hålla sig på hjulen ingår i konceptet.GoranS sa:Undrar om det kommer att bli snack om att de laddade på när Kruijswijk vurpade.
GoranS sa:Och hur resonerar Valverde?
InlineOla sa:Såg det nu i efterhand, vilket drama.
Blir inte klok på Zakarins krasch. Det var till att börja med i en innerkurva, dom brukar köra av i ytterkurva (som Kruezwijk). Först låg framhjulet, 15m därefter Zakarin och ytterligare 15m längre fram resten av cykeln. Hur i hela världen gick det där till...?
GoranS sa:Vad blir taktiken imorgon från de olika åkarna? Chaves antar jag kommer att inrikta sig på att bevaka Nibali och Kruijswijk. Den senare verkar i kommentarer efter målgången mentalt ha gett slaget förlorat och dessutom vara ganska blåslagen. Det förstnämnda kan ju förvisso ändras så jag tror inte man helt ska räkna ut honom.
Nibali måste ju köra ifrån Chaves om han ska ta hem girot. Har svårt att se honom attackera före Lombarde. Frågan är hur länge han vågar vänta på att attackera där. Sista backen är bara drygt 2 km så där går det rimligen inte att göra 40+ sekunder. Frågan är om det kan räcka om han har 15-20 sekunder på toppen av Lombarde, utnyttjar sina färdigheter utför för att plocka kanske lika mycket till och sen tar resten i slutstigningen? Känns som ett lite obehagligt scenario med hård racing i sista utförskörningen, inte minst med dagens etapp i tanke.
Och hur resonerar Valverde? Om Kruijswijk är såpass påverkad av dagens krasch att han inte kan göra sig själv rättvisa har ju Valverde troligen en plats på pallen i Torino på söndag. Om holländaren dock bara är lite "stukad" och kan köra på imorgon så måste ju Valverde attackera i något läge för att åtminstone försöka plocka in 43 sekunder på holländaren, 1.04 på Nibali eller 1.48 på Chaves. Bakåt har han över två minuter och skillnaden på en 4:e och 5:e plats borde ju inte vara så stor, så man kan tycka att han borde kunna gambla lite. Å andra sidan är han väl inte riktigt den typen av cyklist.
Jenny W sa:Om man har missat i stort sett hela Girot men har möjlighet att se ett lopp eller två i efterhand, vilket rekommenderas?
gerrardsdobbar sa:GoranS sa:Vad blir taktiken imorgon från de olika åkarna? Chaves antar jag kommer att inrikta sig på att bevaka Nibali och Kruijswijk. Den senare verkar i kommentarer efter målgången mentalt ha gett slaget förlorat och dessutom vara ganska blåslagen. Det förstnämnda kan ju förvisso ändras så jag tror inte man helt ska räkna ut honom.
Nibali måste ju köra ifrån Chaves om han ska ta hem girot. Har svårt att se honom attackera före Lombarde. Frågan är hur länge han vågar vänta på att attackera där. Sista backen är bara drygt 2 km så där går det rimligen inte att göra 40+ sekunder. Frågan är om det kan räcka om han har 15-20 sekunder på toppen av Lombarde, utnyttjar sina färdigheter utför för att plocka kanske lika mycket till och sen tar resten i slutstigningen? Känns som ett lite obehagligt scenario med hård racing i sista utförskörningen, inte minst med dagens etapp i tanke.
Och hur resonerar Valverde? Om Kruijswijk är såpass påverkad av dagens krasch att han inte kan göra sig själv rättvisa har ju Valverde troligen en plats på pallen i Torino på söndag. Om holländaren dock bara är lite "stukad" och kan köra på imorgon så måste ju Valverde attackera i något läge för att åtminstone försöka plocka in 43 sekunder på holländaren, 1.04 på Nibali eller 1.48 på Chaves. Bakåt har han över två minuter och skillnaden på en 4:e och 5:e plats borde ju inte vara så stor, så man kan tycka att han borde kunna gambla lite. Å andra sidan är han väl inte riktigt den typen av cyklist.
Chaves är ändå ingen katastrof utför. Sämre än Nibs, men bättre än, säg Kruiswijk (eller en sån som Thibaut Pinot, som är typ som ett motionärssvetto).
Nibs verkar dock helt magiskt har nått toppformen nu efter att ha varit totalt jävla stekt för ett par dagar sen. Astana lär väl driva upp tempot från start imorrn och försöka knäcka Chaves. Det handlar om hur länge han kan hålla emot helt enkelt.
Tror att Nibs tar det här, dessvärre.
GoranS sa:F.ö. skönt att man kategoriserar sig själv som turistcyklist och inte motionärssvetto. Jag är rätt övertygad om att jag hade kört av vägen flera gånger om om jag skulle försökt hänga med Pinot utför.
NLC sa:GoranS sa:F.ö. skönt att man kategoriserar sig själv som turistcyklist och inte motionärssvetto. Jag är rätt övertygad om att jag hade kört av vägen flera gånger om om jag skulle försökt hänga med Pinot utför.
Klart du gör om du följer hans linje. Nä, ta täten och bomba först ska du nog se på andra resultat ;-)
Lär inte hända, för han är colombian.GoranS sa:Håller med om att Chaves är helt OK utför. Och de där 15-20 sekunderna är bara ren spekulation och lite baserad på en hypotes om att han kanske skulle bli stressad och därigenom bli lite sämre än han egentligen är utför.
emmer sa:Lär inte hända, för han är colombian.GoranS sa:Håller med om att Chaves är helt OK utför. Och de där 15-20 sekunderna är bara ren spekulation och lite baserad på en hypotes om att han kanske skulle bli stressad och därigenom bli lite sämre än han egentligen är utför.
Ska man behöva förklara sådant?GoranS sa:?emmer sa:Lär inte hända, för han är colombian.GoranS sa:Håller med om att Chaves är helt OK utför. Och de där 15-20 sekunderna är bara ren spekulation och lite baserad på en hypotes om att han kanske skulle bli stressad och därigenom bli lite sämre än han egentligen är utför.
emmer sa:Ska man behöva förklara sådant?GoranS sa:?emmer sa:Lär inte hända, för han är colombian.GoranS sa:Håller med om att Chaves är helt OK utför. Och de där 15-20 sekunderna är bara ren spekulation och lite baserad på en hypotes om att han kanske skulle bli stressad och därigenom bli lite sämre än han egentligen är utför.
Han blir inte stressad för han är cool-ombian...
emmer sa:Ska man behöva förklara sådant?GoranS sa:?emmer sa:Lär inte hända, för han är colombian.GoranS sa:Håller med om att Chaves är helt OK utför. Och de där 15-20 sekunderna är bara ren spekulation och lite baserad på en hypotes om att han kanske skulle bli stressad och därigenom bli lite sämre än han egentligen är utför.
Han blir inte stressad för han är cool-ombian...
GoranS sa:Får se om Kruijswijk startar idag. Lotto ska tydligen komma med besked nu under morgonen efter att det konstaterats att Kruijswijk ådragit sig revbensfraktur(er) under gårdagens etapp; http://www.cyclingnews.com/news/kruijswijks-giro-ditalia-questionable-after-rib-fracture-diagnosed/
Oscar Camenzind sa:GoranS sa:Får se om Kruijswijk startar idag. Lotto ska tydligen komma med besked nu under morgonen efter att det konstaterats att Kruijswijk ådragit sig revbensfraktur(er) under gårdagens etapp; http://www.cyclingnews.com/news/kruijswijks-giro-ditalia-questionable-after-rib-fracture-diagnosed/
Nu har det blivit grönt ljus för start, han kör trots fraktur (-er?) på revbenet. Han borde ringa den legendariska hårdingen Håkan "Carla" Carlqvist för ett pep talk.