Giro di Italia 2016

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro di Italia 2016
Pfaff sa:
GoranS sa:
Cancellara bara fyra i mål och med många cyklister kvar. Känns som han tappat en del på tempo på senare år.

Mitt intresse för tempo är väl rätt ljummen men med de sporadiska blickar jag ägnar åt sändningen på Eurosport får jag uppfattningen att väderförhållanden är väldigt skiftande för cyklisterna. Just nu ser det torrt ut, det gjorde det verkligen inte för ett tag sedan.

OK, såg bara den aktuella ställningen. När jag börjat se på lite bilder så ser man ju att det bitvis är minst sagt halt.

F.ö. intressant med Stake på andra plats vid första mellantiden. ;-)

Senast ändrad:
Giro di Italia 2016
Ja, han laddade på rätt bra utför. Sen tyckte jag att det såg ut som att vädret blev lite bättre mot slutet med jämfört med när Jungels körde.

Giro di Italia 2016
Nej, men har var ju i alla fall först i mål på ett etapplopp. Misstänker att om du grejar det på girot (utom tävlan precis som stålfarfar) så kan du nog få ett sånt djur ändå. ;-)

Giro di Italia 2016

Bilagor

• IMG_20160516_192454.jpg
    IMG_20160516_192454.jpg
    53.8 KB · Besök: 78
Giro di Italia 2016
Missade gårdagens etapp p.g.a. social aktivitet på jobbet. Var den spännande/intressant?

Känns som två mellanetapper för GC-åkarna ons+tor, men på fredag börjar en sekvens med fyra etapper där det känns som det verkligen kommer att utkristalliseras vilka som har chans på en podieplats i Torino.

Giro di Italia 2016
Fast enligt det stöddiga morgontidningen fick Sky lite revansch genom att vinna gårdagens etapp.

Enligt samma tidning verkar tufft motstånd möta Zlatan och PSG i den fransk cupfinalen, eftersom Jönköpings Södra verkar stå för motståndet.

Bilagor

• Stallbyte.jpg
    Stallbyte.jpg
    236.2 KB · Besök: 67
  • Fransk cupfinal.jpg
    Fransk cupfinal.jpg
    74.4 KB · Besök: 70
Tillbaka
Topp