Giro di Italia 2016

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro di Italia 2016
Ryssarna verkar ha druckit mycket rödbetsjuice inför den här etappen.

Starkt kört av Valverde för övrigt, lite revansch för gårdagen.

Giro di Italia 2016
Cyklot B sa:
Trams! Jag har minsann kört Olshyttebacken jag.

Jag har kört den också och att jämföra dom är knappt ens meningsfullt, men återkom gärna med dina reflektioner när du kört upp till Alpe Siusi. Enligt Strava är Olshyttebacken 1,8 km med 7% snitt medan Alpe Siusi (från avtaget) anges till 9,2% med 8%.

Giro di Italia 2016
Giro di Italia 2016
Cyklot B sa:
GoranS sa:
Cyklot B sa:

Jag har kört den också och att jämföra dom är knappt ens meningsfullt, men återkom gärna med dina reflektioner när du kört upp till Alpe Siusi. Enligt Strava är Olshyttebacken 1,8 km med 7% snitt medan Alpe Siusi (från avtaget) anges till 9,2% med 8%.
Haha! Du förstår fortfarande inte. :D

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Wikipedia är ingen pålitlig källa.

Giro di Italia 2016
jonas-ni sa:
DT sa:

Valverde verkar också ha tagit en extra slurk rödbetsjuice inför den här etappen.

Valverde är normalt bra på etapper likt denna, dock såg inte hans form så bra ut igår dock.

Segrande Foliforov har jag aldrig hört talas om tidigare men efter en snabb sökning hittade jag lite info.

http://www.procyclingstats.com/rider/Alexander_Foliforov

Ung kille med främsta styrkan på tempo.
61 kilo och förmodligen har han haft denna etapp i åtanke allt sedan starten i Holland.

Giro di Italia 2016
Cyklot B sa:
GoranS sa:
Cyklot B sa:

Trodde du höll på med ngn slags trollning och tänkte att jag skulle se hur långt du var villig att dra det.

Giro di Italia 2016
REO sa:
Är det klart nu? Kan dom hämta in ~2.50?

Såklart de kan. Skicket på Kruiswijks ben vet nog bara Steven själv. Dagen efter en vilodag är alltid lite av ett oskrivet kort. Det är fortfarande många höga berg som ska tacklas, och Astana har bättre support runt Nibali än vad Lotto har runt Kruiswijk. Eller Orica har runt Chaves. Cima Coppi kommer väl snart också?

Giro di Italia 2016
a.svensson sa:
jonas-ni sa:
DT sa:

Valverde verkar också ha tagit en extra slurk rödbetsjuice inför den här etappen.

Valverde är normalt bra på etapper likt denna ...

Vad som är normalt för Valverde beror väl i hög grad på vilken gynekolog han köpt träningsprogram av.

Giro di Italia 2016
GoranS sa:
Cyklot B sa:
GoranS sa:
Cyklot B sa:

Trodde du höll på med ngn slags trollning och tänkte att jag skulle se hur långt du var villig att dra det.
Tänkte själv att du höll på med någon slags trollning när du inte förstod – eller då låtsades inte förstå – min ironiska användning av "måttliga [22,6 km/h]" när du vet av mina tidigare kommentarer i tråden att du kan utgå ifrån att jag både kollat banprofilen och följer TV-sändningen. Men jag har nu fått bekräftat att det snarare är frågan om ett attitydproblem eller kanske t o m ett begåvningsproblem.
JT sa:
Wikipedia är ingen pålitlig källa.
Du är ironisk, va?
Komma här med 00-talskommentarer år 2016!

Giro di Italia 2016
Vi vill varna känsliga tittare för det kommande inslaget:
CjIwKm2XIAIa-h1.jpg

Giro di Italia 2016
Cyklot B sa:
GoranS sa:
Cyklot B sa:
GoranS sa:
Cyklot B sa:

Tänkte själv att du höll på med någon slags trollning när du inte förstod – eller då låtsades inte förstå – min ironiska användning av "måttliga [22,6 km/h]" när du vet av mina tidigare kommentarer i tråden att du kan utgå ifrån att jag både kollat banprofilen och följer TV-sändningen. Men jag har nu fått bekräftat att det snarare är frågan om ett attitydproblem eller kanske t o m ett begåvningsproblem.

Hm, menar du att jag har attitydproblem eller är korkad för att jag trodde att det hela var ett försök till trollning? Genom att jag inte känner dig (vad jag vet i alla fall) och du, som du påpekar, tidigare skrivit saker som indikerar att du har skaplig koll så tolkade jag det första inlägget med måttligt som just ironi. Men när sedan Olshyttebacken-argumentet kom började jag misstänka trollning och skrev då något som ett troll definitivt skulle hugga på. Hur som helst, det känns som detta sidospår kan få gå i graven nu. Åtminstone tänker inte jag lägga mer tid på det.

Giro di Italia 2016
En favorit-länk, dom har ju en massa coola foton från olika tävlingar. En gammal favorit, kopierad och credit till steephill, checking out the girlz and boyz..... !

.

Bilagor

• Looking.jpg
    Looking.jpg
    156.1 KB · Besök: 69
Tillbaka
Topp