Giro d'Italia 2017

Giro d'Italia 2017
Mayhem sa:
Även om Nibali och Quintana personligen inte bryr sig så mycket om annat än en seger lär de väl få en örfil av sponsorerna om de skulle köra bort en egen pallplats bara för att jävlas med Dumoulain. Kanske framförallt prinsen i Bahrain är nog sugen på att få något att skryta om…
De gör det troligen för att de tror att det gynnar deras egna chanser att vinna girot snarare än för att reta Tom.

Giro d'Italia 2017
Jo men så brukar det vara sen orkar hjälpryttaren 300m innan kaptenen tycker det går för långsamt. Idag verkade alla kaptener tycka det gick för fort.

Edit. Svar till gorans alltså..

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
InlineOla sa:
Jo men så brukar det vara sen orkar hjälpryttaren 300m innan kaptenen tycker det går för långsamt. Idag verkade alla kaptener tycka det gick för fort.
Beror ju lite på vilka hjälpryttare det är och hur långt försprång de hade in i backen. Men visst, det är ju knappast så att ngn av GC-åkarna hade superben.

Giro d'Italia 2017
Blir helt sjukt spännande imorgon! 15km slätåka efter sista cat1-stigningen gör att man kan förlora massor av tid om man blivit isolerad och hamnar bakom några som samarbetar (eller fortfarande har hjälpryttare med sig).

Giro d'Italia 2017
Gissar att Q&N försöker se till att Toms lagkamrater körs av uppför Monte Grappa och att de sedan hoppas kunna hänga av honom uppför sista backen och helst att han är solo på sista "platta" biten.

Giro d'Italia 2017
Jag tror att är det mindre än 1.30 inför tempot så är det fördel för D mot Q. Någonstans runt 2 minuter tror jag att Q kan ha en hygglig chans och är det mer än 2.30 så måste D göra ett riktigt vasst tempo för att ha en chans.

Giro d'Italia 2017
Screenshot_20170526-204057.jpg

Giro d'Italia 2017
Giro d'Italia 2017
ooms sa:
Supertramp sa:
DT sa:
Lite väl låga odds för TD IMHO.

Oddset är alltså 1+6/5=2,2 ggr pengarna tillbaka.Fast nu gick det upp tll 5/4 = 2,25ggr:
https://m.oddschecker.com/m/cycling/giro-ditalia/winner

Är du verkligen säker på den tolkningen av oddsen?
Min tolkning är snarare att för 5 satsade kronor får du 6 kr tillbaka, dvs ett odds på 6/5 = 1,2 ggr pengarna.

Japp. Testa klicka på länken med oddset som tar dig till Bet365 så får du se.

Screenshot_20170526-215008.jpg

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Om man tar totalen som den står idag, och justerar med tidsdifferenserna från förra tempoetappen skulle det se ut såhär (tidsdifferens i sekunder):

1 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0
2 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 132
3 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 135
4 Thibaut Pinot (Fra) FDJ 177
5 Ilnur Zakarin (Rus) Katusha-Alpecin 182
6 Domenico Pozzovivo (Ita) AG2R La Mondiale 239
7 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo 267
9 Bob Jungels (Lux) Quick-Step Floors 441
8 Adam Yates (GBr) Orica-Scott 516
10 Steven Kruijswijk (Ned) Team LottoNl-Jumbo 582

Bara som ett tankeexperiment såhär efter en stadig GT (som i både Grand Tour och Gin & Tonic)

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2017
Fast Pinot var bara 11s före Q på första tempot, så antingen får han ta in en del på Q imorgon eller så får han köra ett bättre tempo än på etapp 10. På det första tempot var Nibali den på topp-5 som var närmast D (förutom D själv).

Giro d'Italia 2017
wobblie sa:
Om man tar totalen som den står idag, och justerar med tidsdifferenserna från förra tempoetappen skulle det se ut såhär (tidsdifferens i sekunder):

1 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0
2 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 132
3 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 135
4 Thibaut Pinot (Fra) FDJ 177
5 Ilnur Zakarin (Rus) Katusha-Alpecin 182
6 Domenico Pozzovivo (Ita) AG2R La Mondiale 239
7 Bauke Mollema (Ned) Trek-Segafredo 267
9 Bob Jungels (Lux) Quick-Step Floors 441
8 Adam Yates (GBr) Orica-Scott 516
10 Steven Kruijswijk (Ned) Team LottoNl-Jumbo 582

Bara som ett tankeexperiment såhär efter en stadig GT (som i både Grand Tour och Gin & Tonic)

Ha ha, jag gjorde precis samma sak, förutom att jag räknade mef 1:a tempots tidsdiff x 3/4 för att kompensera för att avslutande tempot är kortare.

Giro d'Italia 2017
Det absolut viktigaste är att någon annan tar över den rosa ledartröjan imorgon så att vi slipper Quintana´s hemska rosa skoöverdrag på söndag.

Giro d'Italia 2017
Tom D kommer ha en till dålig dag i morgon, Nibz såg betydligt bättre ut än Nairo idag. Pinot är för långt bak, och inte tillräckligt bra TT:are. Ergo, Hajen kommer vinna.

Giro d'Italia 2017
Bara ett tankeexperiment, om man antar att skillnaderna är lika stora på söndag som de var i första tempot men justerar för den kortare sträckan (*29.3/39.8) så blir den virtuella ställningen inför imorgon så här:

1 Tom Dumoulin (Ned) Team Sunweb 0:00:00
2 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 0:00:55
3 Thibaut Pinot (Fra) FDJ 0:01:21
4 Nairo Quintana (Col) Movistar Team 0:01:29

Giro d'Italia 2017
Supertramp sa:
ooms sa:
Supertramp sa:
DT sa:
Lite väl låga odds för TD IMHO.

Oddset är alltså 1+6/5=2,2 ggr pengarna tillbaka.Fast nu gick det upp tll 5/4 = 2,25ggr:
https://m.oddschecker.com/m/cycling/giro-ditalia/winner

Är du verkligen säker på den tolkningen av oddsen?
Min tolkning är snarare att för 5 satsade kronor får du 6 kr tillbaka, dvs ett odds på 6/5 = 1,2 ggr pengarna.

Japp. Testa klicka på länken med oddset som tar dig till Bet365 så får du se.

Åh fan, jag trodde det var 1,20 ggr pengarna. Hatar dessa engelska odds... :-)

2,20 verkar å andra sidan lite högt tycker jag. Man kanske skulle satsa en slant...

Giro d'Italia 2017
toshiba sa:
Bara ett tankeexperiment, om man antar att skillnaderna är lika stora på söndag som de var i första tempot
Fast efter ett avslutande tempo behöver man inte cykla massa mil med avslutning rejält upp dagen efter. Det är många som inte vågar ge allt under de omständigheterna, och jag tror ingen säger att sådana pyskologiska grejor är lika för alla.

Tillbaka
Topp