Giro d'Italia 2018

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Giro d'Italia 2018
40s.

Bilagor

• FC94B3BD-7246-4EC2-A256-D0C79B159EDA.jpeg
    FC94B3BD-7246-4EC2-A256-D0C79B159EDA.jpeg
    63.2 KB · Besök: 145
Giro d'Italia 2018
Bara 22 man som var mindre än 20 minuter efter Froome på etappen och 32 man som var mindre än halvtimmen efter. Yates tappade nästan 39 minuter. I totalen är bara 21 man inom 1 timme från Froome. Två holländare topp-10 men i övrigt ingen nation med mer än en åkare där.

Giro d'Italia 2018
Lite tveksamt. Hade nog varit mer spännande om förhållandet mellan tätduon varit det omvända. Tom känns mer som en taktisk cyklist som är bra på att försvara sig än en attackcyklist. Hoppas dock att jag har fel i min förutsägelse.

Giro d'Italia 2018
Hoppas de gör rejäla EPO-tester på Froome. Det här är ju larvigt och minner om fornstora dagar. Att utklassa alla med +3 (+8) minuter i ensamkörning på drygt 8 mil. Det krävs rejält med gröt (bättre gröt än alla andra) för att greja det...

Giro d'Italia 2018
Kan man sätta sitt egna tempo på grusväg så vinner man troligen rätt mycket då omkörningar på löst grus tar energi om det släpper lite. Man får chansen att välja det slätaste spåret med fri sikt fram.

Giro d'Italia 2018
GoranS sa:
Körde Tom medvetet lite lugnt utför för att dels inte riskera något och dels få upp lite folk bakifrån som kan hjälpa till att dra?
Från http://www.cyclingnews.com/news/gir...ft-on-the-ropes-by-chris-froomes-solo-attack/

"Then on the descent, I twice decided to wait for Reichenbach because he wanted to ride with me. Maybe that wasn't a good decision. On my own, I can descend just as fast as Froome, but Reichenbach descends kind of like an old lady. With hindsight that wasn't the best idea."

Giro d'Italia 2018
Kommer Dumle att göra någon seriös attack mot Froome? Måste ju i så fall komma med en bit till mål. Att plocka 40 sekunder de sista kilometerna tror jag inte han är kapabel till.

Giro d'Italia 2018
Något att drömma mardrömmar om - Froome och Pozzovivo startar cykelskola där britten lär ut hur man har armbågarna och italienaren hur man har knäna när man cyklar.

Giro d'Italia 2018
Känns som Tom är en åkare som går bättre då det handlar om att ligga på jämn hög belastning än när det gäller att rycka och skapa luckor.

Giro d'Italia 2018
Känns som största chansen för holländsk seger är att dopingjägarna gör ett tillslag mot Sky. Fast i så fall lär det väl ändå dröja något år innan de hunnit dra ärendet till beslut.

Giro d'Italia 2018
Giro d'Italia 2018
ooms sa:
Supertramp sa:
GoranS sa:
Verkar som Yates ligger på runt 2 i odds. Lägger du 2 kkr på honom nu har du en vinst på antingen 1 kkr eller 2,25 kkr (givet att ngn av de två vinner).

Jo jag kan göra en cash-out också (2600kr har jag för mig att det var) men roligare att låta vadet stå kvar.
Hur mycket kan du casha ut nu?
?

Orkar inte kolla, ser pengarna som förlorade. Jag spelade ju liksom på att Yates skulle ha en dålig dag nån av återstående etapperna och tappa ledningen till Dumoulin. Men att Froome skulle komma tillbaka så där ingick liksom i planen...

Giro d'Italia 2018
Man undrar ju vad motsvarande odds på Froome var då när du lade spelet på Dumolin. De flesta, inkl jag, hade ju räknat bort Froome vid det laget.

Giro d'Italia 2018
Tråkiga kommentarer av Dumle om Reichenbach. Han får ju skylla sig själv att han tog beslutet att vänta. Hade han bara kört på efter Colle delle Finestre, så hade han troligtvis försvarat rosa tröjan
Åtminstone en etapp till. :)

Giro d'Italia 2018
Lingon sa:
Tråkiga kommentarer av Dumle om Reichenbach. Han får ju skylla sig själv att han tog beslutet att vänta. Hade han bara kört på efter Colle delle Finestre, så hade han troligtvis försvarat rosa tröjan

Njaaa, han (Dumoulin) kanske hade tagit rosa tröjan efter 19:e etappen om han kört på nerför Finestre.
För då hade ju inte han denna tröja (det var Yates som hade den då),
så han kan rimligen inte ha försvarat den.

Men en lite konstig/tråkig kommentar var det.
Dumoulin tog ett dåligt beslut och försöker skylla på någon annan tycker jag.

/Fedde

Giro d'Italia 2018
fedde sa:
Lingon sa:

Njaaa, han (Dumoulin) kanske hade tagit rosa tröjan efter 19:e etappen om han kört på nerför Finestre.
För då hade ju inte han denna tröja (det var Yates som hade den då),
så han kan rimligen inte ha försvarat den.

Men en lite konstig/tråkig kommentar var det.
Dumoulin tog ett dåligt beslut och försöker skylla på någon annan tycker jag.

/Fedde
Dumoulin får skylla sig själv, han gav bort touren. I sista klättringen gick han och froome helt lika den dagen. Om nu Tom kunde mosat på nedför så hade han haft kvar rosa tröjan.

Men, förklaringen stinker. Tom säger att Tanten ville cykla med honom. Tjena. Det var nog Tom som bad om hjälp. Tom skulle aldrig väntat om det inte var han som bad om det. Han fegade och torskade. Men supertrist att froome vinner nu med dopingmålet hängande.

Däremot superintressant att 1 och 3 i totalen båda vurpade på första etappen. Är det så att de då inte kunde ta i lika mycket i början, och då höll ner slitaget och nu har mer kvar? Att se två topp tre cyklister nästan få stanna uppför det händer ju aldrig.

Giro d'Italia 2018
Hela klungan har fel och adamson som var proffs för 35 år sen vet bäst som vanlogt :)

Men den här gången håller med iofs :) Tycker cyklisterna är barnsliga. Sånna där banor rejsar ju vanliga b-seniorer i Sverige på utan välta kull.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2018
Cyklisterna gnällde att banan är för farlig (den har väl varit känd i några månader, så lite sent att komma på det nu kan man tycka), så det blev fiskörning och snack i ett par varv innan det beslutades att etappen neutraliseras (dvs inga tider tas) så de fiser runt några varv till innan det kanske blir fart på de 2-3 sista varven då det ska köras om "etappsegern"...

Tillbaka
Topp