Giro d'Italia 2020

Giro d'Italia 2020
Hahah. Är jag den enda som gillar EFs tröjor? Kanske lite over the top men bättre än de där tråkiga reklamskyltarna som de andra flesta har på sig?

Sjukt imponerande och otippat etapp idag förresten...
Jag gillar dem också. UCI verkar tyvärr inte så glada eftersom de bötfäller varje åkare
...vilket ju är själva meningen! Supercoola imho. Klasser bättre än quicksteps reklam för sunk-matkedjor iaf. ;)
Tycker också att tröjorna är grymma! UCI bötfällde dem för att inte följa reglementet men det var inte direkt på grund av designen utan på grund av en teknikalitet. Instant classic, som denim-stället eller de färgglada mapeitrikåerna.

Giro d'Italia 2020
Är inte själva grejen med EFs tröjor att det inte ska finnas 9 ledartröjor i klungan? Det tycker jag bra. I TdF var det i alla fall 8 ledartröjor med Jumbo-Visma. Pogačar styrde till slut upp det på ett snyggt sätt.

Giro d'Italia 2020
Är inte själva grejen med EFs tröjor att det inte ska finnas 9 ledartröjor i klungan? Det tycker jag bra. I TdF var det i alla fall 8 ledartröjor med Jumbo-Visma. Pogačar styrde till slut upp det på ett snyggt sätt.

Plus Higuita så länge han fick vara med. På tiden ONCE var med så fick deras cyklister köra i rosa tröja på TdF eftersom den ordinarie tröjan var gul och för kätt kunde förväxlas med "maillot jaune".

Giro d'Italia 2020
1601973416991.png

:LOL:

Giro d'Italia 2020
Asså dessa jävla vattenflaskor...hur svårt kan det va?

Wenig kan inte ens stå på benen o gör samma tecken som när en boxningsdomare räknat till 10 men verkar bli uppslängd på cykeln igen.

Giro d'Italia 2020
Kan dom inte införa hastighetsbegränsning i langningszonen? Typ som in och ut ur depåerna på formel 1. Max 20km/h så borde dom kunna langa lite säkrare.

Giro d'Italia 2020
Bra ben när man väger 85kg och kör ifrån småpojkarna uppför.

Definitivt. Sen är det ju skillnad på de som har möjligheten att bränna mycket krut på en dag för en etappseger mot de som behöver hålla i tre veckor för att utmana om GC.

Men vem är den ny favoriten till totalseger nu när G är borta - Nibbe? Fugge? Krusse? Zacke?

Giro d'Italia 2020
Men vafan kan man inte få jobba på jobbet nån gång. Dom hade ju chansen idag med en nästan platt etapp men näe, det ska inte få vara händelselöst en enda timme.

Giro d'Italia 2020
Hela Mitchelton-Scott lämnar, likaså Kruijswik, Michael Matthews och personal från Ineos samt AG2R pga positiva COVID-19 test.

Tror tyvärr det är en fråga om dagar nu innan det blir helt stopp för både Girot och resten av tävlingssäsongen.

Senast ändrad:
Giro d'Italia 2020
Hela Mitchelton-Scott lämnar, likaså Kruijswik, Michael Matthews och personal från Ineos samt AG2R pga positiva COVID-19 test.

Tror tyvärr det är en fråga om dagar nu innan det blir helt stopp för både Girot och resten av tävlingssäsongen.

Mycket tråkigt men kanske inte oväntat givet hur det sett ut längs vägkanten på vissa etapper. Och som du säger, kommer det bli stopp för både Girots avslutning och resterande del av säsongen nu givet hur utvecklingen av situationen ser ut i Europa ... :confused:

Giro d'Italia 2020
Tillbaka
Topp