Giro d’Italia 2022

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Inrng har som vanligt gjort en solid genomgång.

Olmo

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Nej, inte till målgång, jag citerade tidigare inlägg fel. Till målgång skulle jag säga Carapaz, och Pello Bilbao som "the outsider som kan förvåna".

AdamLR

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Struligt med efterhandstittning via Telenor. Större delen av etappen anges som "sändningsuppehåll" i tablån och går följaktligen inte att se i efterhand. Får väl skaffa någon av cykelstreamingtjänsterna snart...
gdi.PNG

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Senast ändrad:

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Hur gick det i tempot igår?
Simon Yates (den av tvillingarna som kör för Bikexchange) vann. MVNO MvdP tvåa och superglad (behåller rosa). Dumoulin trea och superbesviken.

Ingen i GC har kört bort sig totalt men några av dem tappade 30-45 s. Dock the usual suspects (Landa, Angel Lopez, Valverde osv).

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Simon Yates (den av tvillingarna som kör för Bikexchange) vann. MVNO tvåa och superglad (behåller rosa). Dumoulin trea och superbesviken.

Ingen i GC har kört bort sig totalt men några av dem tappade 30-45 s. Dock the usual suspects (Landa, Angel Lopez, Valverde osv).
Antar att MVNO är något skämtsamt. Inser dock inte vad det står för. Har du lust att förklara?

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
MVDP borde det nog stå ;)
Jag inser att det är han som avses, men det känns osannolikt att autocorrect skulle ändra MVDP till MVNO och bokstäverna är inte så nära varandra på tangentbordet att det kändes rimligt med ren feltryckning. Därför funderade jag på om det var någon lustighet som jag missat.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Vem fixar tröjorna? Har varje cyklist en uppsättning ledartröjor, har varje lag en uppsättning eller står arrangören för tröjorna? van der Poel har rosa lagtröja och hämtade precis en rosa lagväst, som jag ser nu har fel bakgrundsfärg, mörkblå istället för verde på alpecinrutan. Tröja vid podiet gissar jag är arragören som står för.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Jag inser att det är han som avses, men det känns osannolikt att autocorrect skulle ändra MVDP till MVNO och bokstäverna är inte så nära varandra på tangentbordet att det kändes rimligt med ren feltryckning. Därför funderade jag på om det var någon lustighet som jag missat.

Vaddå, är det stora skillnader mellan virtuella mobilnätverksoperatörer och Mathieu van der Poel? Fetfingrad felskrivning iaf; inte avsett som skämt.

Bikzz

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Har du tänkt igenom konsekvenserna av detta och vad lämplig strategi skulle vara för de som ev. skulle ge sig på att tävla om den? I så fall, ser du några oönskade effekter som kan göra ditt förslag problematiskt?
Absolut, det vore kanonkul att se. Varje lag måste givetvis utse en Kapten som tävlar om det.

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Absolut, det vore kanonkul att se. Varje lag måste givetvis utse en Kapten som tävlar om det.
Med tanke på att det är en maxtid på i alla fall de flesta etapper skulle de som ville tävla om den svarta tröjan isåfall cykla fram till mållinjen, ställa sig där och vänta och i sista sekunden cykla över mållinjen. Vad är kul med det?

NLC

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
The Cycling Podcast har tidigare grand tours haft en virtuell tröja för den cyklist som i sammandragetär närmast men inte över 1 timma efter ledaren. Mest på skoj förstås men inte destomindre intressant att följa.

Topp