Giro d’Italia 2022

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Tråkigt avslut plus att han som kom först är en gråtbäbis.

Produktionen svarade mig gällande tröjfrågan. Tröjan verkar tryckas med lagmärket efter målgång, så samma tröja till alla.
Tycker Cavs spurt var rätt stark. Fick ju gå ganska tidigt och klarade att hålla undan. Att det blir spurt som avslutning på en etapp med den banprofilen och när den kommer så tidigt i loppet var väl extremt låga odds på.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Mm, det var väl relativt starkt att hålla så långt, och nä, inte oväntat att det skulle bli spurtavslut. Dock tyckte inte jag att det var särskilt underhållande.

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Mm, det var väl relativt starkt att hålla så långt, och nä, inte oväntat att det skulle bli spurtavslut. Dock tyckte inte jag att det var särskilt underhållande.
Jag kan ju erkänna att jag såg den i efterhand och på 10 min "snabbstudsade" igenom etappen fram till dess det var ca 6-7 km kvar och sen såg biten därifrån in till mål non-stop. Har inte tid att sitta och kolla hela etapper annat än i något undantagsfall och etapper som denna är de jag först prioriterar bort.

Jag hade nog tyckt det varit en gnutta tråkigare om någon kommit fram i spets med 50 m kvar och hållit därifrån jämfört med hur det blev nu.

Der Kaiser

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Jag kan ju erkänna att jag såg den i efterhand och på 10 min "snabbstudsade" igenom etappen fram till dess det var ca 6-7 km kvar och sen såg biten därifrån in till mål non-stop. Har inte tid att sitta och kolla hela etapper annat än i något undantagsfall och etapper som denna är de jag först prioriterar bort.

Jag hade nog tyckt det varit en gnutta tråkigare om någon kommit fram i spets med 50 m kvar och hållit därifrån jämfört med hur det blev nu.
Som i spanska mästerskapet ifjol? Jag tyckte det var skitroligt att leadout-mannen helt enkelt körde ifrån alla 😁

Bikzz

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Av någon anledning så känns det inte lika häftigt längre. Dom gamla storstjärnorna som Contador & Froome är inte med längre, och vilka är dom nya ?

Ilritorno

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Fint kört av Kämna uppför vulkanen. Värdig segrare, efter 15 mil i utbrytning.
Årets giro känns lite mindre profilstarkt än förra årets. Men samtidigt ofta växer ju många till att blir starka profiler under ett treveockorslopp. Som Caruso förra året. Han var ju förstås ingen nykomlingen, men hade inte sett honom som den cyklist han blev då tidigare. Trist att han inte med i år för övrigt. Vann ju fint uppför just Etna, men annan väg, för ett par veckor sedan under Sicilien runt.

Senast ändrad:

gustavgo

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Fint kört av Kämna uppför vulkanen. Värdig segrare, efter 15 mil i utbrytning.
Årets giro känns lite mindre profilstarkt än förra årets. Men samtidigt ofta växer ju många till att blir starka profiler under ett trevvockorslopp. Som Caruso förra året. Han var ju förstås ingen nykomlingen, men hade inte sett honom som den cyklist han blev då tidigare. Trist att han inte med i år för övrigt. Vann ju fint uppför just Etna, men annan väg, för ett par veckor sedan under Sicilien runt.
Tycker nog det är ganska likvärdigt.

2021: Bernal, Remco, Vlasov, Ganna, Sagan.
2022: Carapaz, Van der Poel, Valverde, Girmay, Cavendish.

Men som du är inne på kommer man säkert se på det annorlunda efteråt. Hoppas det blir spännande ända fram till Milano i år.

ooms

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Tycker nog det är ganska likvärdigt.

2021: Bernal, Remco, Vlasov, Ganna, Sagan.
2022: Carapaz, Van der Poel, Valverde, Girmay, Cavendish.

Men som du är inne på kommer man säkert se på det annorlunda efteråt. Hoppas det blir spännande ända fram till Milano i år.
Jag nöjer mig om det är spännande tills de rullar in på Arenan i Verona.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Remco är definitivt en talangfull cyklist. Men som person, nej tack!
Ex:

(sorry för ot)
Mitt intryck av Zlatan är att det är en person som jag inte skulle vilja umgås med. Finns dock rätt gott om folk som har honom som favorit så jag tror inte det där med att vara favorit hos folk och att vara en genomtrevlig person hänger ihop så hårt. Är säkert ingen nackdel om personen också är trevlig, men jag tror inte det är avgörande.

Olmo

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Jag tycker Etna-etappen blev bra underhållning. Hade hoppas få upp Taaramäe till spurten men Lelle var starkast.

Någon som vet hur det gick för, den ende, Ukrainaren? Han gick i en kantsten.
han kom i mål ungefär en halv timme efter vinnaren

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
han kom i mål ungefär en halv timme efter vinnaren

Fint, enligt UK kommentering är han yngst och har pappa kvar som soldat vid östfronten. Pappan pushar tydligen grabben att cykla dagligen❤️

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Mitt intryck av Zlatan är att det är en person som jag inte skulle vilja umgås med. Finns dock rätt gott om folk som har honom som favorit så jag tror inte det där med att vara favorit hos folk och att vara en genomtrevlig person hänger ihop så hårt. Är säkert ingen nackdel om personen också är trevlig, men jag tror inte det är avgörande.
Perfekt exempel, Zlatan är ju också en extremt talangfull idrottsman som är väldigt grisig och otrevlig.
Skulle tro att både Remco och Zlatan lider av Napoleon-komplex (pga olika anledningar). Respekterar dem för deras idrottsprestationer, men som personer...usch och fy 🤮

Bikzz

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
En sån där tråkig spurtetapp igen. Men alltid härligt med bilder från Italien... Hittade en fulstream utan reklam med engelska kommentatorer, funkar till och från - Yes !

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
39 sekunder. Ganska stabil ledning eller, med tanke på bara etapp fem än? (Brunello satt fint ikväll, ett glas eller två.)

PS. Discovery+ är värt pengarna för att slippa reklam, också kan man söndagsglo på hela veckans Alla mot alla på köpet.

Mange.

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Jag skulle ställa mig någonstans i varvbanan som körs 5ggr mellan Bacoli och Monte di Procida, antingen i början av backen vid spurtpriset, mitt i eller vid toppen. beroende på hur mycket folk du står ut med runt omkring dig.

nisseson

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Att hänga i startområdet innan start kan rekommenderas om man vill se cyklisterna, cyklarna, teambussarna, journalisterna etc. lite närmre än bara swishandes förbi ute på banan. Roligast är såklart att göra båda om det går logistiskt.

Ridley

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Kul. Men bilder eller det har inte hänt. :)

När är det nästa roliga etapp, alltså inte pannkaksplatt. Hur ser dagens profil ut?
1652343416991.png

MrSthlm

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Kan han verkligen vara en favorit för någon? Utom sin mamma och möjligtvis Lefevere då.

Utveckla

Är det så att du generellt har svårt för personer med tjurskalliga vinnskallar eller vad syftar du egentligen på? Tex Peter Forsberg, Max Verstappen, Zlatan och förhoppningsvis blir Remco det så småningom också, en vinnare. :cool:

Senast ändrad:

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Utveckla

Är det så att du generellt har svårt för personer med tjurskalliga vinnskallar eller vad syftar du egentligen på? Peter Forsberg, Max Verstappen, Zlatan och förhoppningsvis blir Remco det så småningom också, en vinnare.
Ja du såg att det utvecklades lite under den initiala posten.

Svaret på din fråga är nej, det går utmärkt att ha en vinnarskalle utan att bete sig grisigt.

MrSthlm

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Jag råkar vara i Napoli och det går visst en etapp här på lördag. Kollar normalt sett inte på klassikerna, men hur gör man som publik, är det bara att dyka upp vid avspärrningarna? Och var ställer man sig för bäst upplevelse, vid mållinjen eller vid något särskilt backkrön?
För det första måste du vara klädd för att komma på TV. Mankinis, djävulsutstyrslar, nunneklädsel eller liknande är till fördel. Sedan sk du rusa med klungan i flipflops.

Masjevel

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
För det första måste du vara klädd för att komma på TV. Mankinis, djävulsutstyrslar, nunneklädsel eller liknande är till fördel. Sedan sk du rusa med klungan i flipflops.
Och gärna stå med ryggen mot cyklisterna och hålla upp en skylt med en hälsning till Happyride.se när kameramotorcykeln passerar. :giggle:

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer