Giro d’Italia 2022

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Måste inte en utbrytning snart komma iväg och få en lite större lucka!? De kan ju rimligen inte hålla på så här hela vägen till mål.

AdamLR

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
För det första måste du vara klädd för att komma på TV. Mankinis, djävulsutstyrslar, nunneklädsel eller liknande är till fördel. Sedan sk du rusa med klungan i flipflops.
Många bra tips, men har man rätt kroppshydda är det förstås proffskit som gäller.
img_0123-jpg.428861

JPL

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
En fråga;

Har under flera år misslyckats med min plan att ta mig ner och kika på avslutande bergsetapp/bergsetapper, men förr eller senare ska det väl kunna bli av. Hur långt innan behöver man med cykel ta sig samma väg som giro-deltagarna om man ska kombinera cykeltur/klättring med att komma på bra plats för att kika på när de riktiga cyklisterna passerar? (Alltså, hur "avstängt" är det under rutten?)

Mange.

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Byter dom cykel nu vid punktering istället för hjul, det borde ju gå fortare så. Sen byta hjul i lugn och ro och ställa upp på taket igen.

C-dale

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
En fråga;

Har under flera år misslyckats med min plan att ta mig ner och kika på avslutande bergsetapp/bergsetapper, men förr eller senare ska det väl kunna bli av. Hur långt innan behöver man med cykel ta sig samma väg som giro-deltagarna om man ska kombinera cykeltur/klättring med att komma på bra plats för att kika på när de riktiga cyklisterna passerar? (Alltså, hur "avstängt" är det under rutten?)
Jag har tittat på ett par etapper av touren per motorcykel. Använt alternativa vägar för att ta mig fram för att se cyklisterna ganska nära toppen av Mt. Ventoux och målgång i Alpe d'Huez. Efter loppet är det timslånga köer av hemvändande bilister.

GoranS

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Om han tar sig till målet så är det väl tur i oturen att ha vilodag imorgon och inte behöver ta beslutet om fortsättning innan tisdag
Tesfazion kom i mål som 91:a, 33:15 efter Hindley. Gruppen han kom in med innehöll även Ludvigsson. Ett antal av storspurtarna kom i mål tre kvart efter täten.

Kul att det fortfarande är sju man inom en halvminut.

Mange.

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Att Landa kraschade och ändå gick i mål med tätgruppen.
Pozzovivo även 40s bakom Bardet och Carapaz kan vi nog inte räkna bort helt.

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Att Landa kraschade och ändå gick i mål med tätgruppen.
Pozzovivo även 40s bakom Bardet och Carapaz kan vi nog inte räkna bort helt.
Ja jag tyckte hans tröja såg sliten ut vid målgång, såg detta först efter loppet. Kul om han kan hänga med utan att krascha ut sig!

20220515_203936.jpg
20220515_203940.jpg

Olmo

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
En fråga;

Vanligtvis räcker det med att cykla upp på morgonen den dagen cyklisterna passerar, eller iaf några timmar innan, men det kan finnas särskilda "föreskrifter" för uber-populära bergsetapper, typ att de stänger vägen dagen innan eller tidigt på morgonen.

Olmo

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Dagens etapp. Tror Van der Poel är favorit...? Annars Magnus Cort, eller de Gendt om han hann återhämta sig?

Edit: de Gendt är där framme och drar, förmodligen jobbar han för att det blir klungspurt och Ewan tar etappen

1652780160816.png

Senast ändrad:

Bornlikethis

Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Kan dom inte sluta med långa tråkiga platta etapper ? Trist, borde vara förbjudet. Bara lite kul att titta på bilder från Ita.
Jag tycker tvärt emot dig att det är roligt med spurtetapper. Det tog mig tid att uppskatta men att få till en bra spurt är svårare än vad man kan tro, ofta är det lika mycket eller mer taktik än bergsetapper som baseras mer på watt/kg. Visserligen händer inget de första 195km men man kan ju snabbspola där tycker jag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer