Vacchi sa att FDJ är ett av de teamen med mest avslappnad inställning och där mindre press på cyklisterna finns. Så jag tror de nöjer sig med gårdagens seger och kommer ligga på rulle idagDemare tar en dubbel.
Gaviria verkade pressad. Ryckte flera gånger i styret så att det lyfte vid målgångFDJ är ett av de teamen med mest avslappnad inställning och där mindre press på cyklisterna finns.
Han var väl arg över att växlarna inte funkade riktigt.Gaviria verkade pressad. Ryckte flera gånger i styret så att det lyfte vid målgång
Han var väl arg över att växlarna inte funkade riktigt.
Ewans verkar svårt sugen. Lotto har dragit mycket.Vem vinner idag? klungspurt med 1. Cavendish 2. Gaviria 3. Girmay - säger jag.
Precis. Ett syskon tillFucking Campa alltså?
enligt cyclingnews så sa han "che bici di merda" vid målgång så det är både Colnago och Campa han är vansinnig påFucking Campa alltså?
jag tror alla i denna tråd hade kunnat hänga med klungan idag...![]()
Han har ändrat sig idag. Tycker faktiskt inte alls så längre.enligt cyclingnews så sa han "che bici di merda" vid målgång så det är både Colnago och Campa han är vansinnig på
Woho :)Demare tar en dubbel.
Fram till (första) backen skulle man kanske kunnat hänga med i klungan idag. Sen misstänker jag kraftigt att i alla fall jag hade blivit avhängd i backen.Hehe, ja, vissa enskilda etapper skulle möjligen vi glada motionärer kunna hänga på stora delar men det tar i och för sig hus i h-vete på slutet när går de totalt bananas.
Här är ett exempel med en del data:
![]()
Return of the 1,000w attack + sprinting uphill at 32mph — Mathieu van der Poel uploads Giro d'Italia stage win to Strava
Van der Poel averaged 528w for the final four minutes of the climb, peaking with a 949w 20-second sprint up the 5 per cent slopes...road.cc
Bra tippat! Och bra kastat av Arnie Demare! Jäklarns vad han zickzackade för att komma fram där i slutet.Woho :)
Ja, var lite rörig spurt. Mørkøvs sidledsrörelse underlättade inte direkt.Bra tippat! Och bra kastat av Arnie Demare! Jäklarns vad han zickzackade för att komma fram där i slutet.
Fram till (första) backen skulle man kanske kunnat hänga med i klungan idag. Sen misstänker jag kraftigt att i alla fall jag hade blivit avhängd i backen.
Sen tillkommer ju den inte helt oviktiga egenskapen att kunna placera sig i klungan och hålla sig i en bra position utan att ödsla en massa energi i onödan. Där är ju proffsen garanterat hästlängder före en renodlade motionär. Förvisso är väl positioneringsbiten enklast när det är lugn och fin körning.Hehe, säkerligen jag också. Syftade väl mera till artikeln för stage 1 jag länkade till: "Van der Poel did not average more than 2w/kg for the first 62km, his power of 145w more than manageable for most fit club riders.
The race for the bottom of the climb pushed things on a touch, but still, for the 200km preceding the finish ramp, Van der Poel averaged just 170w at an average heart rate of 110bpm. It took more than 40km to get him above 80bpm average..."
Men självklart trycker de till då och då även under de lugna partierna, står enbart om snittwatt.
Sen tillkommer ju den inte helt oviktiga egenskapen att kunna placera sig i klungan och hålla sig i en bra position utan att ödsla en massa energi i onödan. Där är ju proffsen garanterat hästlängder före en renodlade motionär. Förvisso är väl positioneringsbiten enklast när det är lugn och fin körning.
Absolut. På platta etapper finns det nog ofta delar där en motionär skulle kunna hänga med en bit om man fick ligga inbäddad i klungan. Och när de börjar köra på skulle man inte ha en chans att hänga med, i synnerhet om man som jag har låg maxeffekt och accelererar som en segelbåt i lätt bris.Men det blir ändå lite konstig jämförelse, visst, vissa enskilda etapper kan gå lugnt i klungan största delen av loppet men de fullständigt exploderar ju ändå förr eller senare.![]()
Gaviria är nog oglad igen då han blev deklasserad.Han har ändrat sig idag. Tycker faktiskt inte alls så längre.![]()
Gaviria är nog oglad igen då han blev deklasserad.
Absolut. På platta etapper finns det nog ofta delar där en motionär skulle kunna hänga med en bit om man fick ligga inbäddad i klungan. Och när de börjar köra på skulle man inte ha en chans att hänga med, i synnerhet om man som jag har låg maxeffekt och accelererar som en segelbåt i lätt bris.
Giro stage 6
Maybe the easiest race I’ve ever done
När man tittar på hans data så ser det faktiskt nästan ut som man skulle kunnat ha en chans att hänga med uppför första backen igår.Van der Poel på Strava om gårdagens etapp:
Enligt uppgift låg utbrytaren och (bitvis) fiskörde i ca 200 W igår.När jag var lite yngre och hade en riktig racer (inte en graveltraktor som nu) så kunde jag snitta 30-32 i lite kuperad Västra Götaland. Så det skulle vara ok att hänga med när de snittar 37 på en platt sträcka som de gjorde igår. Sen håller jag med att frågan är om man lyckas hänga med vid backarna, vad som ser ut som helt platt på kartan, och för proffsen, är säkert en mindre utmanande back för oss.
Verkligen! Inför nästa upplaga får vi dra ihop ett stall – Team Happy. Om vi rekryterar några från Visa dina Watt så har vi nog ändå chans på en etappvinst eller två :)När man tittar på hans data så ser det faktiskt nästan ut som man skulle kunnat ha en chans att hänga med uppför första backen igår.
När jag var lite yngre och hade en riktig racer (inte en graveltraktor som nu) så kunde jag snitta 30-32 i lite kuperad Västra Götaland. Så det skulle vara ok att hänga med när de snittar 37 på en platt sträcka som de gjorde igår.
Han från Cofidis som trängde QS tror jag inte gjorde en klantig manöver utan en medveten stängning. Tyckte inte det såg farligt ut, men om det var regelenligt vet jag ej. Lustigt nog så kan det ha gjort att Demare vann. Hade Cav haft en till i tåget så kunde han dragit igång senare vilket gjort att Ewan dragit igång senare och likaså Demare.2 riktigt klantiga manövrar höll ju på att göra hela klungan till kaos. undrar om det blir lite böter för hur dels den som slog av genom att spurta runt framför quickstep och sen den andre från uae som försökte tränga sig mellan 2 dsm killar ute till höger.
ser inte dsmkläderna ut som ett gammalt skylag när man ser dom i klungan?
Blir mer imponerad om du tippar vinnaren idagWoho :)
Att tippa vinnaren är inte så svårt. Att tippa rätt däremot ...Blir mer imponerad om du tippar vinnaren idag![]()
Är väl lite "fusk" att tippa det då det finns två De Gendt i startfältet.Med Blockhaus till helgen tror jag inte att favoriterna kommer köra hårt idag utan en utbrytning kommer hålla hela vägen. De Gent med vinstchans.
Låga odds på den :PJag gissar att Drone Hopper kommer att ha minst en cyklist i utbrytningen.
Thomas om du ska vara så petigÄr väl lite "fusk" att tippa det då det finns två De Gendt i startfältet.
Tänk vad besviken du skulle bli om Aimé går och ror hem segern nu!Thomas om du ska vara så petigHan mörkar till och med sina ambitioner: https://www.msn.com/en-gb/sport/mor...tions-on-hold-in-2022-giro-ditalia/ar-AAXcEuC