Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Giro d’Italia 2022
Attans vad snygg Colnagon är.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte så mycket att göra. Fördel Hindley nu. Hindley är en betydligt bättre tempoåkare nu än han var när han förlorade Girot för 2 år sedan.kommer Carapaz gneta på och hoppas att Hindley tappar tempo strax, annars kommer ju kemna försöka ta bonussekunderna innan carapaz
Nu är jag inte riktigt med dig. Nu gick Hindley plötsligt på knock i tävlingens sista backe. Istället för att driva klungan skickade de upp en Lelle i utbrytning. Skolboksexempel på hur det ska göras. Att ett tempo ska avgöra tycker jag inte är lika kul. Mano mano är roligare IMHO.Blev ju rätt tråkigt utfall på den etappen. Dröjde väldigt länge innan det hände något bland GC-åkarna och när det väl hände så mördade det väsentligen spänningen om totalsegern.
Ursäkta?! Visst dröjde det länge men det blev ju snyggt lagarbete, stark attack, tröjskifte och allt möjligt. Tråkigt?Blev ju rätt tråkigt utfall på den etappen. Dröjde väldigt länge innan det hände något bland GC-åkarna och när det väl hände så mördade det väsentligen spänningen om totalsegern.
Jag säger inget om utfallet från lagens sida eller om taktiken utan om utfallet för mig som tittare i form av tid med spänning.Nu är jag inte riktigt med dig. Nu gick Hindley plötsligt på knock i tävlingens sista backe. Istället för att driva klungan skickade de upp en Lelle i utbrytning. Skolboksexempel på hur det ska göras. Att ett tempo ska avgöra tycker jag inte är lika kul. Mano mano är roligare IMHO.
Vilket antiklimax de bygger upp.
Naturbilderna är behållningen. Covi är duktig.
Nope, hade fel?Ett riktigt antiklimax blev det?
Jag tyckte att det var jätteroligt! Jai Hindley såg jag inte komma....Ursäkta?! Visst dröjde det länge men det blev ju snyggt lagarbete, stark attack, tröjskifte och allt möjligt. Tråkigt?
Iofs hjälper det ju att en australiensare kommer vinna Girot för första gången ?
Ja, jag fattar tjusningen. En taktisk cyklist kan t.ex. hitta den där backen som är tuffare än vad den ser ut och plötsligt få en minuts försprång. I rena bergsetapper vet man liksom på förhand att backarna kommer vara stentuffa.Kanske tråkig men bergsetapper är sömnpiller, bättre med ”hilly” som avslutas med en fräck spurt mellan girmay och mvdp. Verkar som man måste väg 50kg för att kunna hinna en GT. Kan liksom inte riktigt identifiera mig?
Hade missat att någon blev magsjuk, men nej, det är förstås lika trist som när någon kraschar och skadar sig. Det är de där andra sakerna du nämner som jag syftade på.Den personen som inte tappar krafterna av magsjuka finns nog inte. Ser inget intressant eller spännande i sådana händelser. Att åkare kör sig trötta eller lyckas bevara krafterna bättre/återhämta sig bättre mellan etapperna än konkurrenterna är däremot naturligtvis en viktig komponent i de långa etapploppen.