Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Smaken är väl olika där, hade hellre sluppit Vacchis ständiga snedkommenterande (som t,.ex "där plockar han av wattmätaren" när någon flyttar sin cykeldayot till reservcyklen)Jaha, guess who won. Men trist att dom lämnar över till tråkiga engelska typer direkt efter målgång, skulle mkt hellre höra Vacci analysera & kommentera lite mer !!
Håller med, fast samtidigt kanske han skulle ha mer intressanta saker att säga i en eftersnackshow där han kan rikta sig till bara de insatta entusiasterna och inte ständigt behöva förklara självklara saker för oerfarna tittare.Smaken är väl olika där, hade hellre sluppit Vacchis ständiga snedkommenterande (som t,.ex "där plockar han av wattmätaren" när någon flyttar sin cykeldayot till reservcyklen)
Lite konstigt var det ändå, men tror du har rätt. Fanns ju inget annat som kan ha drivit poggi till det uppdraget.Undrar om Pogacar var lite extra sugen på att dra på slutet med tanke på att Narváez "snodde" första etappen från honom och därmed chansen att ha ha rosa tröjan hela vägen.
Pogacar drog upp spurten för sin lagkamrat Molano.Lite konstigt var det ändå, men tror du har rätt. Fanns ju inget annat som kan ha drivit poggi till det uppdraget.
Ja, det var garanterat huvudanledningen. Undrar dock om de hunnit ikapp Narváez utan det uppdraget, så effekten kanske också blev att Narváez fick betalt för gammal ost.Pogacar drog upp spurten för sin lagkamrat Molano.
Eller, varför slita mer än vad som behövs? Det finns några berg kvar.Tycker annars att Pogi varit ovanligt passiv/disciplinerad de senaste linjeetapperna. Inget försök att göra något på grusvägspartierna eller i sista backen den dagen och i förrgår "bara" bevakade han och såg till att vinna spurten. Finns månne TdF lite i bakhuvudet redan nu?
Jo, jag säger inte att det är dumt. Bara att det är lite otypiskt för Pogi och ganska långt från Big Migs oerhört kalkylerande stil med att huvudsakligen krossa konkurrenterna på tempoetapperna och sedan bevaka, bevaka, bevaka i bergen.Eller, varför slita mer än vad som behövs? Det finns några berg kvar.
Trist. Den osäkra framkomligheten över de riktigt höga passen är onekligen en nackdel med att girot går redan i maj. Sen kan det, de gånger det funkar, bli rätt spektakulära bilder med höga plogvallar bredvid vägen.Risk att Stelvio stryks från årets Giro: https://www.feltet.dk/nyheder/rygte_giroen_misser_ikonisk_bjerg/
Klart att TdF är en del av planen. Denna krönika är tänkvärd kring detta: https://www.podiumcafe.com/2024/5/13/24155163/pitch-perfect-pogacarTycker annars att Pogi varit ovanligt passiv/disciplinerad de senaste linjeetapperna. Inget försök att göra något på grusvägspartierna eller i sista backen den dagen och i förrgår "bara" bevakade han och såg till att vinna spurten. Finns månne TdF lite i bakhuvudet redan nu?
Verkar finnas lavinrisk?What, tänker spaghettiraggarna skippa Stelvio?, vilka tunnisar. Lite snö i terrängen är inte så farligt.
Jag misstänker att det är en rejäl skillnad i lavinrisk över Stelvio kontra längs Vildmarksvägen så grundläggande riskanalys säger att det är långt ifrån säkert att Bertils kunskaper är tillräckliga för att garantera en säker passage av Stelvio på girot.Ring till Bertil bara, så fixar han det.
Jaha, guess who won. Men trist att dom lämnar över till tråkiga engelska typer direkt efter målgång, skulle mkt hellre höra Vacci analysera & kommentera lite mer !!
Jag har lyssnat på både englesk och svensk kommentering och det ständigt tröttnar på är när de försöker få det att verka mera spännande än vad det är. T ex när Alaphilippe eller Quintana tar lite fart... Även jag som någerlunda färsk tittare vet att de där föredettingar kommer aldrig vinna en etapp i en grand tour igen, men dessa jäkla kommentatorer ska försöka bygga upp någon slags spänning som om de har chansen så fort de drar ifrån klungan. Det är av den anledningen jag tycker det är skönt att Pinot lagt av, kommentatorerna var värst när det gällde honom. Varje gång han drog iväg på senare år så gick alla kommentatorer igång och målade upp hans chanser för att skapa någon slags spänning när man visste att föredettingen inte skulle vinna. Det här "skådespeleri kommenteringen" tycker jag är lite tröttsamt. Både de engelska and svenska kommentatorerna håller på med detta så jag antar att det är normen och bara att härda ut om man vill ha kommentering.Smaken är väl olika där, hade hellre sluppit Vacchis ständiga snedkommenterande (som t,.ex "där plockar han av wattmätaren" när någon flyttar sin cykeldayot till reservcyklen)
Håller med litegrand, men samtidigt - vad ska de göra?tröttnar på är när de försöker få det att verka mera spännande än vad det är.
Ibland händer det.Jag har lyssnat på både englesk och svensk kommentering och det ständigt tröttnar på är när de försöker få det att verka mera spännande än vad det är. T ex när Alaphilippe eller Quintana tar lite fart... Även jag som någerlunda färsk tittare vet att de där föredettingar kommer aldrig vinna en ettapp i en grand tour igen, men dessa jäkla kommentatorer ska försöka bygga upp någon slags spänning som om de har chansen så fort de drar ifrån klungan. Det är av den anledningen jag tycker det är skönt att Pinot lagt av, kommentatorerna var värst när det gällde honom. Varje gång han drog iväg på senare år så gick alla kommentatorer igång och målade upp hans chanser för att skapa någon slags spänning när man visste att föredettingen inte skulle vinna. Det här "skådespeleri kommenteringen" tycker jag är lite tröttsamt. Både de engelska and svenska kommentatorerna håller på med detta så jag antar att det är normen och bara att härda ut om man vill ha kommentering.
precis, alaphillipe var ju med i en utbrytning på 3 man som gick hem för några etapper sedan. Hans rutin gör ju att han kan få ett gäng att samarbeta på ett bra sätt. Han kanske inte vinner etappen storstilat men det är kanske inte hans ambition heller. UCI poängen ska hem.Ibland händer det.
Blir inget Stelvio:What, tänker spaghettiraggarna skippa Stelvio?, vilka tunnisar. Lite snö i terrängen är inte så farligt.
OK, men då är ändå större delen av klättringen med. Är sista 250+ höjdmeterna som ryker.Blir inget Stelvio:
Ja, kollar man tiderna där, så ser det ju bra ut för ut för Pogacar!Sista kolumnen nedan innehåller segermarginaler i girot från 2000 och framåt:
Visa bilaga 699204
Länk: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Giro_d'Italia_general_classification_winners
Jag skulle säga att Pogi är klar favorit till slutsegern, men sjukdom, vurpa, en dålig dag, etc. kan absolut ställa till det.
Vad hände 2006? Ivan Basso vann med 09.18!
OK, doping avstängingar! Väldigt ovanligt i cykelsporten...Operación Puerto doping case - Wikipedia
en.wikipedia.org
Inte så mkt bättre på andra håll - noll bevakning.SVT har som vanligt koll på det viktiga https://www.svt.se/sport/cykel/hund-dok-plotsligt-upp-pa-vagen-mitt-under-giro-ditalia och en egen version av tidsavstånden - både för topp-3 i etappen och i totalen
Visa bilaga 699217
På senare år har det dock varit tämligen få avstängningar på högsta nivå, i alla fall jämfört med tidigare. Orsak kan man förstås spekulera i.OK, doping avstängingar! Väldigt ovanligt i cykelsporten...![]()
Det där är torsdagens etapp, idag ser det ut såhär:En dag för spurtarna? Eller blir det en utbrytning som går hem?
Så rätt du (och @minimalist) har! Insåg precis att jag var en dag för tidigt ute.Jag tror på spurtarna men mest för att dagens etapp ser ut så här med sista delen längs kusten
Visa bilaga 699274
Enligt https://www.giroditalia.it/tappe/ta...24-foiano-di-val-fortore-francavilla-al-mare/
Vi får vänta till imorgon med målgång i Fano