Gissa doparen!

Gissa doparen!
Peppeluns skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror på Basso.

Tja... eller hur är det med andra Liq-åkare, ska Kreuziger, Nibali, osv köra Girot?

Aaaah.... Kreuziger går bort, han är ju inte italienare.

Gissa doparen!
Sköna formuleringar:

"We see no other reason other than a possible potential doping reason"

Fritt översatt: Vi är helt säkra på att det kanske skulle kunna vara nått som eventuellt är lurt.

Sen får cyklisterna en månad på sig att bevisa sin oskuld. Är det det man kallar för italienska rättsprinciper?

Gissa doparen!
castrello skrev:
> Eller kanske Cunego, men han är
> väl knappast en som räknas göra bra ifrån sig
> på Girot?

Räcker det alltså inte att vinna Girot för att "göra bra ifrån sig på Girot"?

Gissa doparen!
castrello skrev:
> gissar på Scarponi eller Garzelli.

Precis de två tänker jag på också. Tyvärr.

Jag kanske har en väldigt livlig fantasi men skulle inte bli förvånad om man fick reda på att Cunego var dopad 2004, men att han smartat till sig senare.

Gissa doparen!
bonbon skrev:
> Precis de två tänker jag på också. Tyvärr.
>
> Jag kanske har en väldigt livlig fantasi men
> skulle inte bli förvånad om man fick reda på
> att Cunego var dopad 2004, men att han smartat
> till sig senare.

+1
Fast det har väl inte med det här att göra.

Gissa doparen!
JT skrev:
> castrello skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Eller kanske Cunego, men han är
> > väl knappast en som räknas göra bra ifrån
> sig
> > på Girot?
>
> Räcker det alltså inte att vinna Girot för att
> "göra bra ifrån sig på Girot"?

Jo, han har gjort bra ifrån sig tidigare när han vann Girot genom att sticka iväg på en halvsvår etapp och så satt Simoni och bevakade Popo som gjorde i princip inget för att försöka vinna Girot genom att jaga ikapp och det ledde till att Cunego kunde vinna. Ja, det är sant att Cunego var stark senare också, men vore det inte för den etappen där Cunego attackerade och Simoni satt kvar på Popos rulle så hade han inte ens kommit i den positionen att han kunde vinna. Då hade han bara hämtat flaskor åt Simoni hela Girot.

Men det är OT.

"an Italian high-level athlete, [set] for a starring role in the Giro d'Italia."

Det syftar på att cyklisten som avses kommer att ha en "starring role", dvs syftar man troligen på en som kör för GC. Har inte hört att Cunego ska satsa på totalen, tvärtom känns det absurt. Men jag får säkert äta upp det om en månad när antingen a) cunego vunnit Girot eller b) cunego åkt fast.

Gissa doparen!
Med tanke på Cunegos uttalade anti-dopingagenda så tror jag inte att det är han.
Gillar inte att spekulera och gillar definitivt inte UCIs sätt att hantera det här nu. Är det nå'n som fuskar, ut med honom. Vänta inte till Girot startar för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt när de presenterar den misstänkte.

Gissa doparen!
Nu har CN uppdaterat artikeln med:

"Monday's Gazzetta dello Sport reported that between five and eight riders could be named, suggesting that they could include a Russian, two Spaniards, a Slovenian and probably two Italians, of whom one is riding the Giro d'Italia with ambitions of success. Gazzetta added that this rider's passport problems refer to the 2009 Tour de France.

Gazzetta dello Sport suggests the names will be revealed today (Monday) because the Giro d'Italia organisers RCS Sport has to make a final decision on the teams and riders it confirms for this year's race which begins in Amsterdam next Saturday."

http://www.cyclingnews.com/news/high-profile-italian-doping-case-close

Gissa doparen!
skön kommentar "two Italians, of whom one is riding the Giro d'Italia with ambitions of success".

Alla med andra ambitioner kan känna sig safe. =)

Gissa doparen!
Alessandro Ballan - BMC?

Han är ju tillfälligt avstängd från BMC pga Lampre affären och den andre Italienaren kunde då vara Mauro Santambrogio som är avstängd av samma skäl från BMC.

Gissa doparen!
castrello skrev:

>
> Jo, han har gjort bra ifrån sig tidigare när han
> vann Girot genom att sticka iväg på en halvsvår
> etapp och så satt Simoni och bevakade Popo som
> gjorde i princip inget för att försöka vinna
> Girot genom att jaga ikapp och det ledde till att
> Cunego kunde vinna. Ja, det är sant att Cunego
> var stark senare också, men vore det inte för
> den etappen där Cunego attackerade och Simoni
> satt kvar på Popos rulle så hade han inte ens
> kommit i den positionen att han kunde vinna. Då
> hade han bara hämtat flaskor åt Simoni hela
> Girot.

Öhhh? Visst Cunego fick någon minut på en bergsetapp men Simoni hade ingenting att sätta emot Cunego när dom körde man mot man i bergen. Mitt bestående minne från det Girot är Simonis pinsamma körning på några av sluteapperna, attackerade riktigt dumt och satte Cunego i en konstig sits. Har för mig Cunego tryckte ifrån Simoni väldigt enkelt när teamet gett honom OK att köra ifrån sin attackerande lagledare.

Saxat från cyclingnews

"Tensions began to mount within the Saeco camp as Simoni began to see his chances for a third Giro title slip away, but Cunego was generally faithful to his leader and to team orders. Depriving Simoni of the chance to sprint to victory in stage 18 was a rare occasion of Cunego openly racing against his leader."

Senast redigerad av en moderator:
Gissa doparen!
Det är ju ganska intressant kan man nog lugnt påstå...Ballan har kanske fastnat ordentligt med ballarna... ;-)

achsas skrev:
> Santambrogio får tävla igen, säger BMC. Men man
> nämner inte Ballan.

Gissa doparen!
Jag får ont i magen bara av att tänka på att Vinokourov kan vinna Girot. Ska fanskapet förstöra det här när man nu suttit och sett fram mot detta ända sedan i höstas.

Gissa doparen!
Sjukt trist med Pellizzoti. Men jag undrar fortfarande varför inte BMC har sagt något om Ballan...

Gissa doparen!
JT skrev:
> Pillesnoppi och Ballen. Jag tror mig se ett
> samband.

lockarna i håret?

Gissa doparen!
Pellizotti har haft 2 månader på sig att förklara sina blodvärden och har uppenbarligen inte lyckats. UCI har begärt att italienska förbundet ska stänga av honom pga detta. Jag har inte läst att de gjort det ännu.

Läs mer om blodpasset på hos UCI: http://www.uci.ch/Modules/ENews/ENewsDetails.asp?MenuId=&id=NTQzOA

I korthet har Pellizotti brutit mot artikel 15.2 i UCIs Antidopningsreglemente – “användandet eller försök till användande av förbjuden metod"

Gissa doparen!
+1 (-hundra)!

GöranH skrev:
> Jag får ont i magen bara av att tänka på att
> Vinokourov kan vinna Girot.

Gissa doparen!
The UCI has confirmed it has requested disciplinary proceedings to be opened against Franco Pellizotti (Liquigas-Doimo), Jesus Rosendo Prado (Andalucia-Cajasur) and Tadej Valjavec (Ag2r-La Mondiale) for apparent violation of the Anti-Doping Rules on the basis of the information provided by the blood profiles in their biological passports.

Tillbaka
Topp