Golv skydd för att meka i lägenheten

implor

Aktiv medlem
Finns det nå mattor eller liknande med kant som man kan använda för att meka cykel i lägenheten?

Har inget garage och vill ogärna lämna saker utanför hyreshuset utan uppsikt så vill kunna göra lite saker i lyan utan att sabba trägolvet. Någon som har erfarenhet?

Mattor med kant är livsfarliga saker. Den kommer du snubbla på förr eller senare. Mitt tips är att du istället besöker en mattläggare/golvfirma och ber om en stuvbit. Plastmatta eller helst heltäckningsmatta som du kan hålla till på. Jag hade en välsignad dag och fick min gratis så det blev en billig historia! :)

Frid!

Kolla på biltema eller 24mx.se på en miljömatta för cross, lite gummerad undersida så den ligger still, och med lite luden översida som tar åt sig om msn spiller lite på den. Kostar typ 300:- men det är den lätt värd.

+1 på miljömatta. Den är också tät, så att inget rinner igenom till parketten.

Edit: Golv skydd? Suck. Gör om, gör bot, stava rätt.

Senast ändrad:
Eller varför inte en vanlig badhandduk?
Tillräckligt stor, lätt att vika ihop och skaka ur när den är skiten och tappar man en skruv så stannar den bums i frottén istället för att studsa och rulla iväg in under stora skåpet i mörka hörnet. Vill man täcka större del av golvet ibland lägger man ut två. Blir den skiten så stoppa in den i tvättmaskinen.
Bara att trampa iväg till IKEA och bränna en hundring på två handdukar och en kopp kaffe :-)

Var på Hornbach igår, där hade dom en grillmatta som man lägger under grillen. Den kanske hade funkat.

emmer skrev:
-------------------------------------------------------
> Eller varför inte en vanlig badhandduk?
> Tillräckligt stor, lätt att vika ihop och skaka
> ur när den är skiten och tappar man en skruv så
> stannar den bums i frottén istället för att
> studsa och rulla iväg in under stora skåpet i
> mörka hörnet. Vill man täcka större del av
> golvet ibland lägger man ut två. Blir den skiten
> så stoppa in den i tvättmaskinen.
> Bara att trampa iväg till IKEA och bränna en
> hundring på två handdukar och en kopp kaffe :-)

Vatten läcker igenom.

Golvskyddet för skrivbordsstolar från IKEA är för litet (om man inte köper två).

leffo skrev:
> En gammal trasmatta är inte att förakta.

+1

Funkar utmärkt. Bara lägga lite extra tidningspapper om man fipplar med bromsarna eller andra vätskerelaterade mek.

Hallmatta på lösmeter:-)

DSC01166.jpg

Ang Maktens inlägg:

+1 och behövs bredare så köper TS några meter "vardagsrumsmatta".

Senast ändrad:
Lulle skrev:
> Golvskyddet för skrivbordsstolar från IKEA är
> för litet (om man inte köper två).
sant, lite litet. Jag har också en rulle mjölkpapp som jag brukar använda om det är risk att det blir kladdigt :) bara att kapa av en bit. Använda tills den är oduglig, kasta, skära till en ny... :)

Nu är visserligen IKEAs golvunderlägg för skrivbordsstolar redan förkastat som idé, men jag kan ändå passa på att nämna att om man låter den sitta på samma ställe på ett trägolv i ~8 år och sen flyttar så upptäcker man att den klibbiga undersidan drar med sig golvets lack. Lagom kul. Golvskyddet åkte inte med i flyttbilen...

I min nya lägenhet kommer jag lägga en matta under mekstället. Antagligen en balkonggräsmatta av grå modell då de är extremt tåliga och går att skära till i vilket mått som helst. Tycker att darkforces matta i inlägget ovan är ett bra tips, men svinar man mycket kan den kanske vara i minsta laget.

Tillbaka
Topp