Det är ju ändå en rolig tråd trots alla tuffingar som berättar allt utan minsta eftertanke för sin sambo/fru. Vi har gemensam ekonomi men har ändå egna lekpengar, jag ligger en bit norr om 100% mer än sambon i lön men är rätt generös av mig så jag ser inget problem i att vi har samma levnadsstandard.
Men hon blir ändå nästan alltid lätt förbannad när jag får något infall och köper en skoter, ny cykel eller vad det nu må vara. Främst skulle jag tro pga. att det nu är ytterligare en sak som tar min uppmärksamhet, pengarna bryr hon sig inte nämnvärt i vi svälter inte ihjäl. Men hon tillhör även den skaran att om jag bara köpte en ny cykel i samma färg som den gamla skulle hon aldrig märka skillnaden ?
Skotern grymtade hon om i höstas men skotersläpet sa hon ingenting om faktiskt, men det vet hon heller inte vad det kostade, tror säkert någonting skulle yttras om hon visste att det kostade 50k....
Delar till cykeln bryr hon sig inte i, men risken är att det blir en nyare skoter till nästa år så jag får väl leta en i samma färg! :-P