Gore elle Void, i cykelkläder?

Gore elle Void, i cykelkläder?
Har en vinterjacka cammo av Gore som jag hojat i över 10 vintrar. Ofta tvättad men känns snudd på som ny när jag drar på mig den. Även nöjd med mina Voidkläder....men där har jag inga som är lika hårt beprövade. Void är förvisso snyggare i designen överlag (tycker jag). Kul att köpa svenskt talar ju för Void.
 
Gore elle Void, i cykelkläder?
+1 på Gore. Kostar skjortan men snacka om kvalitet, har också en jacka som jag använt 10år och tvättat flitigt, ser knappt använd ut.
 
Gore elle Void, i cykelkläder?
Instämmer i Gore hyllningskören. Har fortfarande min gamla Tool jacka som favvojacka. Den har väl hängt med i 15 år nu. Några små hål lagade under åren men still going strong.
 
Gore elle Void, i cykelkläder?
Min erfarenhet av Gore är att de tillverkar/låter tillverka väldigt bra och slitstarka vinterkläder. Deras sommarbibs har jag däremot inte varit lika nöjd med. Har nog haft 5-6 par i olika prisklasser upp till de dyraste. Samtliga har blivit genomskinliga vid röva alldeles för tidigt. De lite billigare var fruktansvärt dåliga i detta avseende.

Köpte en del Void väldigt billigt precis innan de konkade (de har ju startat upp igen) och har varit väldigt nöjd med deras bibs, kortärmade tröjor och västar. Har dock hört från andra att deras kvalitet har varit väldigt ojämn. Mina grejer kom väl från samma batch antar jag.
 
Gore elle Void, i cykelkläder?
Min erfarenhet av Gore är att de tillverkar/låter tillverka väldigt bra och slitstarka vinterkläder. Deras sommarbibs har jag däremot inte varit lika nöjd med. Har nog haft 5-6 par i olika prisklasser upp till de dyraste. Samtliga har blivit genomskinliga vid röva alldeles för tidigt. De lite billigare var fruktansvärt dåliga i detta avseende.

Köpte en del Void väldigt billigt precis innan de konkade (de har ju startat upp igen) och har varit väldigt nöjd med deras bibs, kortärmade tröjor och västar. Har dock hört från andra att deras kvalitet har varit väldigt ojämn. Mina grejer kom väl från samma batch antar jag.
Här kommer det randonnörtips. Snabbt genomskinliga, ser ut som man cyklar mer än man gör, lite kisslukt på det så kan man lura vem som helst.?
 
Gore elle Void, i cykelkläder?
Bara positivt att säga om Void när det kommer till kvalite i sömn/lång livslängd.
Har ett par bibs/tröjor/strumpor och en väst och allt tycker jag håller en fräsch/hög nivå.

Men som med allt passar olika olika, upplever att deras kortärmade har långa ärmar(trendigt kanske?) men om man tex inte gillar sånt är Void således inget märke för dig.
Dock små i storlekarna men det känns som att alla cykelklädesmärken lider av...
 
Tillbaka
Topp