Göteborgsgirot 2016

oikhenke

Medlem
Göteborgsgirot 2016
Nu öppnar anmälan.
Körde på lvg och mtb förra året, och båda var riktogt roliga.

Mtb var riktigt tekniskt bitvis och grymt blött..

I år är det ett lopp istället för två och sträckan är 45km.

Jag skall anmäla mig var tanken iallafall..

Göteborgsgirot 2016
Starten på Girot MTB var ju livsfarligt!
Fick ju möte med barnvagnar, pensionärer med rullatorer och cyklande herrar som vägrade flytta sig ur cykelbanan trots att vi kom med föråkare på MC..

Göteborgsgirot 2016
anderssvensson skrev:
-------------------------------------------------------
> Starten på Girot MTB var ju livsfarligt!
> Fick ju möte med barnvagnar, pensionärer med
> rullatorer och cyklande herrar som vägrade flytta
> sig ur cykelbanan trots att vi kom med föråkare
> på MC..

Jag låg längre bak i ledet. men det var som du sa en del folk på banan, dock var det innan nettotiden startade väl?

Göteborgsgirot 2016
Själv avvaktar jag med anmälan tills vi får reda på den nya bansträckningen. Tyckte grusvägarna runt Delsjöarna vid andra halvan av loppet var sjukt tråkiga. Och köbildningen med promenerande led vid första singletrack-sträckorna var inget vidare det heller. Är det någon som vet vartåt det lutar? Mer grusväg eller mer rolig singletrack?

Göteborgsgirot 2016
Jag kommer köra stadsgirot med mtb..mest för att andra familjemedlemmar ska hänga på. Kommer förhoppningsvis slippa punkastenen på den banan. Tror lätt grusväg kommer vara det mest extrema :D

Senast ändrad:
Göteborgsgirot 2016
Hämtat nummerlapp! Vilket väder!! Vilken folkfest det kommer bli imorrn!!!

Bilagor

• 20160506_143224.jpg
    20160506_143224.jpg
    104 KB · Besök: 52
Göteborgsgirot 2016
Sådärja! Skoj. Gillar detta lopp. Det är ju inget man ska försöka sätta nåt rekord på utan bara njuta av upplevelsen. Sånt otroligt väder. Högsommarvärme. Körde fel precis innan slutspurten men annars bara härligt! ?

Göteborgsgirot 2016
Fantastiskt väder... Men ack så mycket backar och inbromsningar och accelerationer... (Körde Stadsgirot)
Till nästa år ska jag se till att ha cyklat mer än 55 km totalt under våren innan loppet och inte starta med träningsverk från trädgårdsarbete...

Tycker dock att det överlag är en ganska trevlig tillställning....

Göteborgsgirot 2016
Seglarn sa:
Var riktigt kul idag, vädret fantastiskt. Nya 14-milaren riktigt trevlig, men backig....
Sträckan från kungälv till angeredsbron var lite att bita i :-) men vacker...
[Ner från tahult innan man svänger upp mot härkeshult är det väldigt bra att ha lite självbevarelsedrift... :-) ]

Göteborgsgirot 2016
Tack happyride för startplatsen jag vann, körde 140kilometarn.
Och stort tack till Carl till höger på bilden. Vi träffades på Älvsborgsbron och hjälptes sen åt hela loppet.
Får bli nästa år igen.

Mvh Patrik

Bilagor

• DSC_0119.JPG
    DSC_0119.JPG
    199.8 KB · Besök: 46
Göteborgsgirot 2016
Agerade hjälpryttare åt min kompis som körde sitt första cykellopp. Vi körde 70km och blev förvånade över att det fanns så mycket backar här i Göteborg :)
Kan inte ha varit en rolig bansträckning för dem som körde fort då det var en hel del smala passager, skarpa kurvor med skymd sikt och liknande. Men för oss som snittade under 30km/h var det inga större problem.
Att sedan vädret var helt underbart gjorde såklart inte saken sämre!

Göteborgsgirot 2016
Någon som lyckats ladda ner det här diplomet som finns på resultatsidan?

Är också fundersom på var tidtagningen startar/börjar. Jag var noga med att på cykeldatorn starta/stoppa precis vid den lilla "mål-portalen". Ändå är det 15 min kortare tid på den officiella tidtagningen. Men inte så jag gnäller för det, om man räknar på den tiden så snittar jag 32 och det är roligare än just precis under 30 :)

Göteborgsgirot 2016
Det kan förklara de olika tiderna, startade i elitmotionär och hade 2:40 på klockan med 2:31 officiell tid. Hur som helst tycker jag min första tävling var riktigt skoj, under andra halvan av loppet körde jag nästan ensam i skogen utan trängsel. Kul bana!

Göteborgsgirot 2016
Sambal Oelek sa:
Någon som lyckats ladda ner det här diplomet som finns på resultatsidan?

Är också fundersom på var tidtagningen startar/börjar. Jag var noga med att på cykeldatorn starta/stoppa precis vid den lilla "mål-portalen". Ändå är det 15 min kortare tid på den officiella tidtagningen. Men inte så jag gnäller för det, om man räknar på den tiden så snittar jag 32 och det är roligare än just precis under 30 :)

Laddat ner diplomet, ja.

Göteborgsgirot 2016
Konkret sa:
RSLND sa:
Hur gick det för honom som satte framhjulet i skarven på Älvsborgsbron? Såg sådär ut.

Hade inte döskalle arrangörerna fixat det?

Dom kanske resonera som så att kör man inte happy korrekta 25mm så får man skylla sig själv.

Citat tävlingsledaren: "Bilarna innan körde sönder skivorna på bron. Ber om ursäkt. Kommer aldrig hända igen. :( :("

Jag hade 25mm-däck men det gjorde inte så mycket. Som tur är lyckades jag köra rakt igenom, men flera dubbel-punkor, sönderkörda fälgar och vurpor i min klunga.

Göteborgsgirot 2016
wooptiedoo sa:
Konkret sa:
RSLND sa:
Hur gick det för honom som satte framhjulet i skarven på Älvsborgsbron? Såg sådär ut.

Dom kanske resonera som så att kör man inte happy korrekta 25mm så får man skylla sig själv.

Citat tävlingsledaren: "Bilarna innan körde sönder skivorna på bron. Ber om ursäkt. Kommer aldrig hända igen. :( :("

Jag hade 25mm-däck men det gjorde inte så mycket. Som tur är lyckades jag köra rakt igenom, men flera dubbel-punkor, sönderkörda fälgar och vurpor i min klunga.

Jag hade hybris och körde på engångs-licens med eliten (insåg mitt misstag efter Älvsborgsbron). Men när vi kom upp på bron var det masonitskivor över skarvarna i bara ett körfält. De som vurpa försökte väl köra vid sidan.
Väl avhängd, så blev jag senare omkörd av en servicebil med två gubbar bakom. Om jag såg rätt vände en av dem tillbaka med hängande axel några km senare.

Göteborgsgirot 2016
RSLND sa:
Men när vi kom upp på bron var det masonitskivor över skarvarna i bara ett körfält. De som vurpa försökte väl köra vid sidan.

Ja, men dom skulle ju ha funnits på både körfält, enligt arrangören själv också. När en klunga kommer i 40km/h+ då hinner man inte köra in i höger körfältet innan det är för sent.

Göteborgsgirot 2016
wooptiedoo sa:
Konkret sa:
RSLND sa:

Sicket jävla skämt. Jävla pajasar. Glad att jag aldrig ställt upp i deras jävla sket-lopp.

Göteborgsgirot 2016
wooptiedoo sa:
RSLND sa:
Men när vi kom upp på bron var det masonitskivor över skarvarna i bara ett körfält. De som vurpa försökte väl köra vid sidan.

Ja, men dom skulle ju ha funnits på både körfält, enligt arrangören själv också. När en klunga kommer i 40km/h+ då hinner man inte köra in i höger körfältet innan det är för sent.

Säger inte emot.
Fanns även några omarkerade stolpar, och på väg mot Floda låg det temporära farthinder, av den kantigare typen, diagonalt över vägbanan.

Göteborgsgirot 2016
Hamnade med bilen bakom en klunga över bron... har aldrig sett så många punkor samtidigt... Trodde först att det var skräp från bygget precis brevid som var skurken men det var alltså sönderkörda träfiberskivor :-D

Göteborgsgirot 2016
Någon som sett några bilder mer än Sportfoto.com? Är inte jätteimpad av deras bilder.
Där fanns det många bilder på mig. Men 4 st på gruset vid campingen/hästhagarna 4 på spången över ugglemossen och 2 på spången ner mot Bertillssons, 5 från upploppet ingen speciellt bra.

Två var OK, men inte mer.
Sen kräver jag ganska mycket av fotografen då jag inte gör mig så bra på bild. Men att ta 5 på spången över ugglemossen är lite fantasilöst.

Men det kan väl uppvägas lite över prislappen, man får vad man betalar för. 229 kr för 17 dåliga och 2 halvbra bilder.

Göteborgsgirot 2016
Jag köpte mina bilder, tycker de blev rätt bra de flesta, en speedbild precis i en ball s-kurva också denna bild där jag inte visste vem som fotade men kände att jag skulle spexa till det lite :)

Bilagor

• sportograf-77128532_lowres_edit.jpg
    sportograf-77128532_lowres_edit.jpg
    190.2 KB · Besök: 40
Tillbaka
Topp