GP5000 S TR

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
GP5000 S TR
De ser ganska bleka ut. Undrar om de kan ha legat i ett skyltfönster och torkat innan du fått dom.
+1
@Manurhin2
Fick du dem lösa eller i en kartong?
s-l1600.webp

(Inte min bild, googlad)

Du borde försöka reklamera de där.
Har reklamerat det spruckna.....
+1

GP5000 S TR
Jag undviker sedan en vecka tillbaka GP5000S TR som pesten. Varför? Jo, för att de klarade inte att krängas på och av mer än 5 gånger (fråga mig inte varför, för jag återkommer om det strax) utan att deformeras. Såväl fram- som bakdäcket dessutom. De vobblar ett par tre millimeter åt sidan cirka 20 centimeter från ventilen. Måste bero på att jag börjar kränga på däcken på motsatt sida och arbetar mig mot ventilen. Jag kränger förvisso också av däcket närmast ventilen.

När jag tog av däcken ser jag inget på insidan som tyder på att de töjt sig.

Varför kränga på och av? Jo, för fin-hjulen de satt på fick bli gravelhjul. Och GP5000S TR fick åka på allväderscykeln som jag emellanåt pendlat på, och då först tubeless (fick det inte att funka), sedan med olika TPU-slangar.

Det fick bli Schwalbe One i slangvariant på allväderscykeln istället. Oerhört lätta att hantera, dessutom.

Hejdå Continental, jag har varit dig lojal i 24 år. Men nu är det slut. Det är inte jag. Det är du. Bara du.

Edit: Däcken köptes i mars 2026 och hade rullat ~450km innan de töjde sig.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp